Další „Airbag gate“? Vaky od kanadské firmy ARC mohou způsobit smrt

Největším průšvihem v dějinách automobilismu je zřejmě aféra s airbagy Takata, kvůli kterým musí zpátky do servisů desítky milionů aut. A na svět se pomalu dostává další podobný problém. Americký úřad NHTSA nyní vyšetřuje kanadskou společnost ARC Automotive Inc., která také vyrábí airbagy.

Ty se mohou aktivovat s příliš velkou silou. Události spustila záhadná červencová smrt jednoho řidiče vozu Hyundai Elantra modelového roku 2009. Airbag podle všeho explodoval příliš velkou silou, podobně jako je tomu u zařízení od firmy Takata.

Bezpečnost | Video | Život řidiče

Pět řidičských chyb, které vás mohou stát život

Vyšetřování se má týkat zhruba osmi milionů aut, která jsou v provozu na amerických silnicích. Prozatím se to dotýká především vozů všech značek koncernu General Motors, Hyundai, Kia a Chrysler. NHTSA zjišťuje, kde se ještě mohou airbagy od společnosti ARC Automotive nacházet.

O vadném airbagu, který podle všeho způsobil smrt řidiče, se ví zatím jen to, že byl vyroben v Číně. NHTSA nyní musí zjistit, co za příliš silnou explozí airbagu stálo. Určitě se brzy dozvíme víc a NHTSA vydá seznam aut, na která dopadnou potenciální svolávací akce.

Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 117 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků