Dálničním stavbám hoří termíny, ve skluzu jsou R7 a D3

Měla to být jedna ze dvou letos otevřených dálničních staveb. Slavnostní střihání pásky bylo naplánováno na září. Silničáři a stavbaři budou mít přitom co dělat, aby rychlostní silnici R7 mezi Postoloprty a Chomutovem za zhruba pět miliard stačili řidičům otevřít ještě před koncem roku. Novým termínem je 16. prosinec.

„K odkladu vedly dva objektivní důvody. ČEZ nestihl udělat přeložku vedení velmi vysokého napětí, kvůli vypořádání pozemků se navíc pozdrželo vydání stavebního povolení,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Na vylepšené spojení do Německa ve směru na Saskou Kamenici, kde se lze napojit na německou dálniční síť, si tak řidiči počkají o několik měsíců déle.

Nových 16 kilometrů ulehčí i cestu lyžařům do Krušných hor; pokud se stihne alespoň prosincový termín, tak už v nadcházející lyžařské sezoně.

Problém i na jihu

Problémy s odklady má i největší dálniční stavba současnosti, 24 kilometrů dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. V roce 2010 sliboval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) jihočeským starostům její otevření do konce roku 2012. Současný ministr Zbyněk Stanjura (ODS) to chce stihnout alespoň před prázdninami. Nová dálnice má totiž výrazně ulehčit cestu na jih, neboť obkrouží táborskou aglomeraci. Ta na dnešní silnici číslo tři působí jako špunt.

Jenže i tady se může ukázat, že jde pouze o zbožné přání. A to přesto, že ministr na nedávné inspekci dal předprázdninovou otvíračku stavebním firmám téměř rozkazem. V minulých dnech ovšem práce zastavily vytrvalé deště.

„Nic ještě není ztraceno, pokud se podaří položit balenou směs do 20. června,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Právě pokládku asfaltu přívaly vody zastavily.

Ještě o poznání opatrnější je mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná. Podle ní voda vedle zastavení prací způsobila i značné škody na hotových prvcích.

„Teď nejsme schopni určit, jak rychle se podaří odstranit škody, ani kdy nám počasí umožní dokončit pokládky asfaltových směsí,“ uvedla Novotná.

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků