Dálničním stavbám hoří termíny, ve skluzu jsou R7 a D3

Měla to být jedna ze dvou letos otevřených dálničních staveb. Slavnostní střihání pásky bylo naplánováno na září. Silničáři a stavbaři budou mít přitom co dělat, aby rychlostní silnici R7 mezi Postoloprty a Chomutovem za zhruba pět miliard stačili řidičům otevřít ještě před koncem roku. Novým termínem je 16. prosinec.

„K odkladu vedly dva objektivní důvody. ČEZ nestihl udělat přeložku vedení velmi vysokého napětí, kvůli vypořádání pozemků se navíc pozdrželo vydání stavebního povolení,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Na vylepšené spojení do Německa ve směru na Saskou Kamenici, kde se lze napojit na německou dálniční síť, si tak řidiči počkají o několik měsíců déle.

Nových 16 kilometrů ulehčí i cestu lyžařům do Krušných hor; pokud se stihne alespoň prosincový termín, tak už v nadcházející lyžařské sezoně.

Problém i na jihu

Problémy s odklady má i největší dálniční stavba současnosti, 24 kilometrů dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. V roce 2010 sliboval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) jihočeským starostům její otevření do konce roku 2012. Současný ministr Zbyněk Stanjura (ODS) to chce stihnout alespoň před prázdninami. Nová dálnice má totiž výrazně ulehčit cestu na jih, neboť obkrouží táborskou aglomeraci. Ta na dnešní silnici číslo tři působí jako špunt.

Jenže i tady se může ukázat, že jde pouze o zbožné přání. A to přesto, že ministr na nedávné inspekci dal předprázdninovou otvíračku stavebním firmám téměř rozkazem. V minulých dnech ovšem práce zastavily vytrvalé deště.

„Nic ještě není ztraceno, pokud se podaří položit balenou směs do 20. června,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Právě pokládku asfaltu přívaly vody zastavily.

Ještě o poznání opatrnější je mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná. Podle ní voda vedle zastavení prací způsobila i značné škody na hotových prvcích.

„Teď nejsme schopni určit, jak rychle se podaří odstranit škody, ani kdy nám počasí umožní dokončit pokládky asfaltových směsí,“ uvedla Novotná.

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků