Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Vzpomeňme na letošní Velikonoce, kdy jsme psali o tom, že policie bude velmi pravděpodobně tvrdit, jak potřebuje více techniky a více lidí. No vidíte, máme tu červenec a zprávu o tom, že se nakoupilo 85 vozů, které bude policie provozovat v podobném režimu jako dálniční speciály.

Přicházely Velikonoce, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném velikonočním víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Dvakrát více úmrtí než v roce 2013. Psali jsme na toto téma komentář, který poukazoval právě na to, že v době, kdy se policie nejvíce činí, se počet nehod zvýšil. A psali jsme rovněž, že reakcí bude potřeba nakoupit více techniky.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Dopravní policie o Velikonocích opět předvedla, že je k ničemu

Přesně to se také stalo, protože aktuálně přichází zpráva o nákupu 85 nových policejních automobilů. Ty budou fungovat v podobném režimu jako dálniční Superby, ale na komunikacích nižších tříd. Důvod? Klasický, zvýší se tím přece bezpečnost.

Podle zdrojů České televize, která s touto zprávou přišla, nakoupila policie hned 85 nových Octavií s motorem o výkonu „alespoň 130 kW“. To znamená variantu 1.8 TSI (132 kW), 2.0 TDI (135 kW) nebo rovnou RS, respektive RS230. Samozřejmostí jsou nejmodernější radary a aby toho nebylo málo, dokoupí se také ještě další tři silnější auta, která podle všeho posílí flotilu dálničních policejních vozů.

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Názory

Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla  

Nutně se nabízí otázka, k čemu to bude. Ředitel dopravní police Tomáš Lerch tvrdí, že už samotná přítomnost nemaskovaných vozidel policie přispěla v minulých letech ke snížení nehod. Je ale zajímavé, že podle dostupných zdrojů klesá počet nehod na dálnicích konstantě už od roku 1993. 

Jak už jsme psali dříve, rychlost není nejčastější příčinou dopravních nehod, ale snadno se dokazuje, je to efektní a finančně se nákup podobných aut přirozeně také vyplatí. Osobně zastávám názor, že ta neustálá masáž o měření rychlosti a o tom, jak je rychlost nebezpečná, nese navíc své ne úplně pozitivní ovoce. V člověku to budí dojem, že stačí nepřekračovat maximální povolenou rychlost a je vše v naprostém pořádku. Jezdím bezpečně. To je možná pravda z pohledu množících se policejních radarů, ale nikoliv z pohledu praktického řízení. Že by i zde byla odpověď na otázku, proč vyšší aktivita policie své ovoce nenese?

Bezpečnost | Život řidiče

Policie opět chystá velké akce. Počet nehod o prázdninách ale roste

A ještě jeden zajímavý bod na závěr: Končil školní rok, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném prvním prázdninovém víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Téměř dvakrát více úmrtí než v roce 2014. Je to další důkaz toho, že policie opravdu potřebuje více, ještě více a stále pořád více automobilů vybavených radary? Nebo to je důkaz toho, že se opravdu dělá něco špatně a další technika na tom nic nezmění? 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků