Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Pohled na silniční provoz může být opravdu velmi odlišný. Zatímco v Německu nebo v Austrálii provozují některé dálnice bez rychlostních limitů, u nás je potřeba nasadit na nejbezpečnější komunikace radary. Ale nezoufejte, Francie ukazuje, že může být ještě hůře. Tamní ministryně životního prostředí Ségoléne Royal chce snížit rychlost na dálnicích ze 120-130 km/h na 90 km/h.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Podnět k takovém nápadu dal v červenci starosta města Valence Nicolas Daragon, podle kterého může dálnice A7 za přílišné znečištění ovzduší, a proto navrhuje snížit rychlost kolem města na 90 km/h.

Francouzská ministryně životního prostředí mu vyšla vstříc s tím, že chce zavést toto snížení co nejrychleji. Ségoléne Royal chce obecně umožnit starostům měst ležících v blízkosti dálnic, aby mohli na daných úsecích omezit rychlost na 90 km/h. Týkat by se to mělo zhruba patnácti případů.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Důvodem samozřejmě není nic jiného než ekologie. Paní ministryně je toho názoru, že snížení maximální dovolené rychlosti přinese výrazné snížení znečištění. Odpůrci ale namítají, že zrovna třeba ve Valence se podílí dálniční provoz na znečištění města jen minimálně, a i když by to nějaké drobné zlepšení přinést mohlo, rozhodně se tím nevyřeší hlavní problém.

Sluší se připomenout, že Francie si na podobné ekologické pokusy potrpí a už se také ukázalo, že umí být v tomto směru velmi „úspěšná“. Velkou podporou aut s nízkými emisemi CO2 se například podařilo docílit toho, že se podíl dieselů ve Francii dostal na 80 %. Jenže stejně jako v Londýně se i zde ukázalo, že to byla chyba a Francie se rozhodla svůj přístup změnit. Najedou jsou naftová auta nežádoucí. 

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Ke snižování rychlosti na dálnicích v okolí měst přistoupilo také Rakousko, které upravuje limit podle počasí nebo právě podle znečištění. Nebude to dlouho trvat a zajisté se inspiruje i česká vláda...

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků