Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Pohled na silniční provoz může být opravdu velmi odlišný. Zatímco v Německu nebo v Austrálii provozují některé dálnice bez rychlostních limitů, u nás je potřeba nasadit na nejbezpečnější komunikace radary. Ale nezoufejte, Francie ukazuje, že může být ještě hůře. Tamní ministryně životního prostředí Ségoléne Royal chce snížit rychlost na dálnicích ze 120-130 km/h na 90 km/h.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Podnět k takovém nápadu dal v červenci starosta města Valence Nicolas Daragon, podle kterého může dálnice A7 za přílišné znečištění ovzduší, a proto navrhuje snížit rychlost kolem města na 90 km/h.

Francouzská ministryně životního prostředí mu vyšla vstříc s tím, že chce zavést toto snížení co nejrychleji. Ségoléne Royal chce obecně umožnit starostům měst ležících v blízkosti dálnic, aby mohli na daných úsecích omezit rychlost na 90 km/h. Týkat by se to mělo zhruba patnácti případů.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Důvodem samozřejmě není nic jiného než ekologie. Paní ministryně je toho názoru, že snížení maximální dovolené rychlosti přinese výrazné snížení znečištění. Odpůrci ale namítají, že zrovna třeba ve Valence se podílí dálniční provoz na znečištění města jen minimálně, a i když by to nějaké drobné zlepšení přinést mohlo, rozhodně se tím nevyřeší hlavní problém.

Sluší se připomenout, že Francie si na podobné ekologické pokusy potrpí a už se také ukázalo, že umí být v tomto směru velmi „úspěšná“. Velkou podporou aut s nízkými emisemi CO2 se například podařilo docílit toho, že se podíl dieselů ve Francii dostal na 80 %. Jenže stejně jako v Londýně se i zde ukázalo, že to byla chyba a Francie se rozhodla svůj přístup změnit. Najedou jsou naftová auta nežádoucí. 

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Ke snižování rychlosti na dálnicích v okolí měst přistoupilo také Rakousko, které upravuje limit podle počasí nebo právě podle znečištění. Nebude to dlouho trvat a zajisté se inspiruje i česká vláda...

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků