Dálnice duchů se v pátek otevře motoristům

Byla hotová už v létě, zatím ale lákala jen kolečkové bruslaře a zloděje kovů. Motoristům se otevře až tento pátek. Řeč je o šestikilometrovém úseku dálnice D47 od Bohumína na hranice s Polskem.

Ředitelství silnic a dálnic úsek na polskou hranici několik měsíců po dokončení nechávalo raději zavřený, neboť v opačném případě by muselo u Bohumína umístit upozornění, že jde o slepou ulici. Nebylo totiž kam pokračovat, kvůli problémům na polské straně s dálničním mostem se propojení několikrát odložilo.
 
Nyní Poláci problém vyřešili objížďkou části se zmíněným problémovým mostem. V plném rozsahu tak bude dálnice fungovat jen do městečka Mszana, poté budou muset až do Swierklan řidiči jet po objízdné trase. Objížďka je přitom určena jen pro osobní automobily, omezení pro náklaďáky bude vyznačeno už na české straně.

Plnohodnotně by měla být dálnici k dispozici od poloviny příštího roku. Po D2, D5 a D8 je dálnice D47 (do budoucna zvaná D1) čtvrtým napojením na zahraniční dálniční sítě. Navazující polská A1 má výhledově vést až do Gdaňsku u Baltského moře, již nyní křižuje dálnici A4 na trase Vratislav – Krakov.

Klepněte pro větší obrázek

Pro řidiče z Moravskoslezského kraje tak může být trasa přes Polsko výhodnější například při jízdě do severního Německa než tuzemská varianta přes Brno a Prahu. Prapůvodní plány počítaly se zprovozněním dálnice do Polska už na rok 2010.
 
„Hraniční úsek dálnice u Bohumína je zároveň poslední stavbou v rámci projektu dálnice D47. Jeho první úsek v délce 17 km byl otevřen v roce 2007 v části Ostrava – Bohumín a nyní je zprovozněno celých 80 kilometrů. V rámci celého tahu dálnice D1 Praha – Brno – Ostrava – Polsko v délce 377 kilometrů již tedy zbývá dobudovat pouze úsek Říkovice – Lipník nad Bečvou u Přerova,“ shrnul ředitel ŘSD David Čermák.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků