Dálnice D8 u Prackovic zůstane zúžená i po konci března. Zřejmě do května

Od samotného otevření posledního zbývajícího úseku D8 je jeden pás v délce 2,5 kilometru uzavřený. Bude to tak i po konci března.

Jeden ze dvou pásů nového úseku dálnice D8 u Prackovic nad Labem, který je uzavřený od samotného okamžiku otevření v polovině prosince, zůstane pro běžnou dopravu neprůjezdný i po 31. březnu. To je přitom datum, o kterém představitelé ministerstva dopravy i ŘSD několikrát mluvili, a které je stále uvedeno na serveru dopravniinfo.cz. Ten spravuje právě ŘSD. 

Autorevue.cz to prozradil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. "V současnosti nesignalizují měření u Prackovické estakády žádné problémy, přesto se nám jeví výhodnější dokončit nejprve všechny práce," sdělil Rýdl.

Podle něho se v současnosti vzájemně provazují instalované piloty a následovat bude ještě injektáž.

Podle Rýdla je vhodné na dokončení prací počkat i proto, že zatím se ve zúženém úseku netvoří žádné výraznější dopravní komplikace, ani se tam nestává zvýšené množství dopravních nehod.

Jedná se o úsek dlouhý dva a půl kilometru, který se nachází v okolí takzvané Prackovické estakády. Mezi kilometry 55,7 a 58,2 je uzavřený dálniční pás ve směru na Drážďany. V obou směrech se tedy po polovině dálnice jezdí pouze jedním směrem. Platí navíc omezení šířky vozidel na maximálně 3 metry a rychlost je snížena na pouhých 60 kilometrů v hodině. 

Galerii z příprav na otevření D8 najdete zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků