Dálnice D1 slaví sedmdesát, stáhněte si obrázkovou knihu k výročí

11 komentářů

Fénix56
26. května • 12:04

Když poslouchám zpravodajsví, tak titulek by se měl jmenovat spíš "D1 stojí" než "D1 slaví" :-D ...myšlenka možná zajímavá, ale není moc co slavit. Zejména od Brna na západ je to rozbitá neslícovaná betonta - fuj. Proto tam jedu trvale max 80 a v odstavém - protože ten tak neskáče. Stavba nových úseků se též táhne. A kolikanásobně že je to máme dražší než v Německu/Švédsku atd? Lepší nějaká dálnice než žádná dálnice to jj, ale je to děs a bída, člověk by aj plakal:-( A teď nemluvím o dopravní situaci.

Rhino
26. května • 10:34

A kdy budeme slavit my, ridici, co sme nuceni touhle takzvanou "dalnici" jezdit? Ja totiz pri stavu, v jakem momentalne je, jaksi nenachazim duvod na zadnou oslavu. Kdyby reditelstvi dalnic radsi nestracelo cas a penize vydavanim jakesi sebe-oslavne publikace, a radsi udelali z D1 opravdovou dalnici. To co je na nekterych usecich se spis podoba na konskou stezku z cas rakousko-uherska, nez na dalnici ve state, ktery je clenem eu...

Radek Ondrášík
26. května • 10:38

Kdo vas nuti tu silnici pouzivat? Nejaky zakon? Nebo vyderaci?

Rhino
26. května • 11:31

Zivot, pane Ondrasiku. Jestli tedy vite, co to je. Soukrome letadlo mne zamestnavatel nepreplaci, a pravidelne linky nelitaji zrovna kdyz potrebuju jet do prahy. A to pindulino taky za moc nestoji, ci lepe receno, casteji stoji, nez jede. Takze jedu autem, a mam k dispozici jenom zle (D1), nebo jeste horsi (okresky) reseni. Chapu, jsme skromnej narod, vdecni i za to. Ale nebojte se, z toho za 20-30 let vyrosteme. Mozna...

Radek Ondrášík
26. května • 11:47

No ja do Prahy jezdim uz zasadne s EC. Je to stejne rychle, clovek tam v klidu pracuje, je to komfortni, nejsou tam kolony, zpozdeni pokud nejsou vichrice zadne, dojedu do centra Prahy, vyjde to levneji apod.

AMG-Boy
26. května • 10:23

a ještě za tu hrůzu platit 3-[

ino 
26. května • 8:06

Dokumentární obrazová kniha a mají tam špatně fotografie...
Třeba ta na straně 39 vyobrazující křižovatku u Kývalky je převrácená horizontálně (podle snímku je Brno na západě a Praha na východě)
Je toto možné? :-O

Radek Ondrášík
26. května • 8:49

Ano, je to mozne. Kdyz pujdete z Prahy porad na zapad, dojdete do Brna, takze Brno je vuci Praze na zapad. A naopak. Pokud pujdete z Brna porad na vychod, dojdede do Prahy. Takze Praha je vuci Brnu na vychod. Co je na tom k nepochopeni? ;-)

kryton
26. května • 9:37

Jdu na sever a najednou bum a jdu na jih:-D:-D

Leszek
26. května • 10:14

Myslim ze vsichni v tomhle state vime, kam jdeme :-D:-D:-D

Zelí
26. května • 7:09

Dálnice D1 v dnešní podobě nemá s dálnicí z roku 1939 nic, ale vůbec nic společného. Idea dálnice z roku 1939 se nesla v duchu dopravy užitečné pro celou ČR. Dálnice D1 procházela v ose státu a Prahu míjela jižně ve vzdálenosti 50km, což ji chránilo před tranzitní dopravou, což je hlavním účelem dálnice.
Dnešní dálnice D1 vznikla jako spojka Prahy s Bratislavou. Její smysl spočíval v převozu papalášů z Bratislavy do Federálního shromáždění. Proto taky po triumfálním průjezdu kolem federálu končí zapíchnutá za Vltavou v Holešovicích - nevede nikam. Tím začalo postupné znehodnocení Prahy jako města a vytváření jakéhosi nesmyslného, pochybného dopravního gordického uzlu.. Tragédie pokračovala i po revoluci, protože soudruzi, kteří zůstali na svých místech pokračovali ve svém hrůzném běsnění až do dnešního naprosto tragického stavu.

Doporučujeme

Články odjinud