Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Italská společnost Dallara nebude neznámá především fanouškům motorsportu. Na svědomí má například celou řadu strojů pro IndyCar, svůj otisk ale zanechala i ve Formuli 3 či královské Formuli 1. Teď se však Italové pouští do vývoje auta na běžné silnice.

Nepůjde však o typické auto se střechou a dveřmi. Nic z toho totiž nedostane. Nejblíže bude mít nový model ke KTM X-Bow, které mimochodem Dallara pomáhala vyvíjet, stejně jako Alfu Romeo 4C či Bugatti Veyron.

Ostatní značky

KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

K pohonu poslouží čtyřválcový motor Ford Ecoboost s objemem 2,3 litru, který můžete znát například z Focusu RS či nového Mustangu. Zde by měl disponovat výkonem okolo 294 kW (400 koní), hýbat by přitom měl autem o hmotnosti okolo 800 kilogramů. Už z toho můžete vytušit, že auto pojede zatraceně rychle.

Tajné | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Ostatní značky

KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Cena zřejmě převýší „konkurenční“ KTM X-Bow, které stojí přibližně 1,8 milionu korun. A to i kvůli tomu, že z hlediska jízdních výkonů bude Dallara o poznání dál. V plánu je výroba nanejvýš 120 kusů ročně, představení by se mělo odehrát ještě letos, kdy sám Gian Paolo Dallara oslaví osmdesátku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků