Dakarský hrdina Karel Loprais se stane ministerských úředníkem

Bývalý slavný automobilový jezdec Karel Loprais částečně opustí prostředí maratonských soutěží a rodinný Loprais Tatra Team, v němž po něm převzal úlohu řidiče kamionu Tatra  jeho synovec Aleš. Muže, který díky úspěchům na Rallye Dakar získal přezdívku „Monsieur Dakar“, nyní čeká nová výzva. Ministr dopravy Radek Šmerda ho totiž jmenoval vládním zmocněncem pro oblast bezpečnosti silničního provozu.

„Hodláme využít jeho bohaté vědomosti z oblasti silniční dopravy k propagaci bezpečnosti provozu. Funkce zmocněnce spadá přímo pod ministra dopravy. Stane se určitým koordinátorem či ambasadorem, který z titulu své dlouhodobé praxe a zkušeností ohodnotí návrhy, které opouštějí ministerstvo. Věříme, že pohled člověka, který strávil celý život v kabině nákladního vozu, bude pro nás velice prospěšný,“ uvedl tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Karel Loprais v dobách, kdy sbíral úspěchy s kamiony Tatra

„Pan Loprais je synonymem pro motoristický sport. Věříme, že váha jeho renomé pomůže dobře propagovat myšlenky bezpečnosti na silnicích. Na různých akcích bude spolupracovat s Besipem, který je součástí ministerstva,“ pokračoval mluvčí s tím, někdejší slavný závodník, který mezi roky 1988 až 2001 vyhrál šestkrát Rallye Dakar, bude mít na ministerstvu svou kancelář a zázemí.

„Počítá se, že bude sídlit v Praze, ale jeho práce  bude spočívat i v cestování po republice. Při prvním setkání pan Loprais prokázal, že má jasno o tom, čeho by se mělo jeho působení týkat a v čem by mohl být přínosem. Měl by totiž řídit i poradní sbor ministra, ale podrobnosti jeho působení ve funkci zmocněnce, stejně jako smluvní záležitosti, se musí ještě dojednat,“ sdělil Ptačinský.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Při akcích týkající se bezpečnosti provozu spolupracoval už v minulosti

S Lopraisovým nástupem na ministerstvo se počítá ve druhé části července, protože v první polovině měsíce bude s týmem v Rusku, kde se zúčastní Silk Way Rally. Samotný „Monsieur Dakar“ zatím kromě jednoho setkání s ministrem žádné další informace o své budoucí práci nemá, nicméně se na novou roli těší. „Myslím, že tam můžu být něco platný, ale víc se dozvím až při jednání s ministrem Šmerdou. Máme se setkat během týdne, ale v tuto chvíli nemohu o své budoucnosti víc prozradit,“ dodal dvaašedesátiletý Loprais žijící ve Frenštátě pod Radhoštěm.

Od roku 1967 pracoval na montáži v Tatře Kopřivnice a poté jako zkušební řidič tatrovek. Brzy se ukázalo, že má výjimečný cit pro jízdu těžkým terénem, a tak se soustředil na testování vozů v extrémních podmínkách. Později se stal závodníkem startující v tatrováckých posádkách v dálkových soutěžích. Jeho sportovní kariéru skončila na Rallye Dakar v roce 2006. Předčasný odchod ze scény urychlila těžká nehoda v roce 2003, při níž si v Sahaře zlomil obratel. O tři roky později se situace zopakovala a od té doby působí ve stájí jako řidič novinářského vozu a poradce Loprais Tatra Teamu.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek