Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

V dnešní době, kdy čínské společnosti skupují řadu firem v Evropě i USA, tato informace zní více než překvapivě, ale je to pravda. Německý koncern Daimler kupuje podíl 12 % v čínské společnosti BAIC.

Partnerství stuttgartského Daimleru s pekingským BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corp.) je tradiční záležitostí. Divize Beijing Benz Automotive Company (BBAC) staví v Číně vozy Mercedes-Benz v licenci již od roku 2006, jiná divize vloni přidala produkci nákladních aut a oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. na tamním trhu zajišťuje prodeje všech vozů Mercedes-Benz, a to nejen těch v Číně vyrobených, ale také těch importovaných.

Volkswagen | Autosalony | BMW | Audi | Mercedes-Benz | Toyota | Fiat | Peugeot | Citroën | Hyundai | Honda | Nissan | Jeep | Infiniti

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Je tedy jasné, že má Daimler ve svého partnera důvěru, a to i přesto, že mu za zády vyrábí kopie Mercedesů pod vlastním jménem (např. BAIC BC301Z alias Mercedes-Benz B-Class). Nyní obě společnosti oznámily, že podepsaly dohodu, na základě níž se Daimler stane majitelem podílu 12 % v koncernu BAIC, čímž se vlastník značky Mercedes-Benz stává zřejmě první automobilkou z Evropy, které se to v Číně dosud podařilo.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali Dr. Dieter Zetsche za Daimler a Xu Heyi za BAIC

Daimler za tuto investici získá nejen dvě křesla ve správní radě BAIC, ale hlavně majoritní podíl v prodejním oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. BAIC však není jedinou akvizicí Daimleru v Číně. Vlastní již poloviční podíl v projektu na výrobu elektromobilů značky Denza s čínskou firmou BYD. Je tedy jasné, že představitelé Daimleru kupní potenciál čínských zákazníků nepodceňují a jsou připravení z něj utrhnout co nejvíce.
 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků