Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

V dnešní době, kdy čínské společnosti skupují řadu firem v Evropě i USA, tato informace zní více než překvapivě, ale je to pravda. Německý koncern Daimler kupuje podíl 12 % v čínské společnosti BAIC.

Partnerství stuttgartského Daimleru s pekingským BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corp.) je tradiční záležitostí. Divize Beijing Benz Automotive Company (BBAC) staví v Číně vozy Mercedes-Benz v licenci již od roku 2006, jiná divize vloni přidala produkci nákladních aut a oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. na tamním trhu zajišťuje prodeje všech vozů Mercedes-Benz, a to nejen těch v Číně vyrobených, ale také těch importovaných.

Autosalony | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Honda | Fiat | Peugeot | Audi | Toyota | Citroën | Nissan | Jeep | Infiniti

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Je tedy jasné, že má Daimler ve svého partnera důvěru, a to i přesto, že mu za zády vyrábí kopie Mercedesů pod vlastním jménem (např. BAIC BC301Z alias Mercedes-Benz B-Class). Nyní obě společnosti oznámily, že podepsaly dohodu, na základě níž se Daimler stane majitelem podílu 12 % v koncernu BAIC, čímž se vlastník značky Mercedes-Benz stává zřejmě první automobilkou z Evropy, které se to v Číně dosud podařilo.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali Dr. Dieter Zetsche za Daimler a Xu Heyi za BAIC

Daimler za tuto investici získá nejen dvě křesla ve správní radě BAIC, ale hlavně majoritní podíl v prodejním oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. BAIC však není jedinou akvizicí Daimleru v Číně. Vlastní již poloviční podíl v projektu na výrobu elektromobilů značky Denza s čínskou firmou BYD. Je tedy jasné, že představitelé Daimleru kupní potenciál čínských zákazníků nepodceňují a jsou připravení z něj utrhnout co nejvíce.
 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků