Daihatsu v Evropě definitivně skončí, zdejší podmínky mu nepřejí

Leden roku 2013 bude posledním měsícem, během něhož budou do Evropy dováženy osobní automobily značky Daihatsu, poprodejní služby však budou k dispozici i nadále. Zatímco z českého trhu se japonské Daihatsu stáhlo již před několika lety, na řadě trhů okolních zemí jejich prodeje zatím pokračují. Mezi nejdůležitější důvody tohoto radikálního rozhodnutí patří skutečnost, že konkurence v segmentu malých automobilů v podlesní době poněkud houstne. Evropský region je pro japonského producenta problematický také z hlediska náročných bezpečnostních a emisních limitů vyžadujících neúměrné zvyšování nákladů na vývoj nových modelů.

Zřejmě posledním „hřebíčkem do rakve“ se stal poměrně silný japonský Jen, Daihatsu na rozdíl od většiny domácích automobilek žádný ze svých modelů v Evropě nevyrábí a evropská dealerství jsou závislá na dovozu. Prodeje vozů Daihatsu rapidně klesají, například na významném holandském trhu jich našlo své zákazníky za loňský rok jen 2 029, přičemž v roce 2009 jich bylo více než dvakrát tolik. Daihatsu Sirion prodávaný u nás pod značkou Subaru Justy by měl v Evropě  zůstat k mání i nadále.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Copen / Daihatsu Materia / Daihatsu Terio - datum pohřbu: 31. ledna 2013
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků