Značka Daihatsu v Jakartě vystavuje dvě studie zajímavých lehkých roadsterů. S jejich sériovou výrobou se ale bohužel zatím nepočítá.
Včera v indonéské Jakartě otevřel své brány jubilejní, 20. mezinárodní autosalon, který potrvá až do konce září. Na stánku automobilky Daihatsu, spřízněné s koncernem Toyota, září dvě zajímavé koncepční studie, jež sdílejí stejný technický základ i pojetí lehké dvoumístné otevřené karoserie. Agresivně navržený prototyp Daihatsu D-X se vyznačuje specifickou modulární konstrukcí povrchových dílů karoserie vyrobených z lehkého materiálu na bázi pryskyřice.
Nová studie Daihatsu D-R
Díky tomu lze vůz relativně snadným způsobem přestavět z výchozího roadsteru na pick-up nebo závodní speciál a my jsem tento koncept viděli již na sklonku loňského roku na autosalonu v Tokiu. Poněkud elegantněji střižená studie Daihatsu D-R by pak mohla v omezené modelové nabídce značky nahradit i v Evropě známý model Daihatsu Copen, jehož výroba byla v půli letošního roku zastavena.
Daihatsu D-X jsme viděli již v Tokiu a technický základ je pro oba modely shodný
O pohon předních kol obou těchto modelů se stará přeplňovaný dvouválec s objemem 0,66 l a přímým vstřikováním paliva nabízející maximální výkon 64 koní (47 kW). Na délku D-X měří 3 395 mm, široký je 1 475 mm a vysoký 1 275 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2 230 mm. A jak bylo řešeno výše, s úpravou prototypů D-R a D-X do podoby potřebné pro zahájení sériové výroby u značky Daihatsu zatím údajně nepočítají.
Již na počátku loňského roku jsme vás informovali o tom, že v lednu roku 2013 bude působení značky Daihatsu na evropských trzích ukončeno.