Daihatsu D-R a D-X na autosalonu v Indonésii

Značka Daihatsu v Jakartě vystavuje dvě studie zajímavých lehkých roadsterů. S jejich sériovou výrobou se ale bohužel zatím nepočítá.

Včera v indonéské Jakartě otevřel své brány jubilejní, 20. mezinárodní autosalon, který potrvá až do konce září. Na stánku automobilky Daihatsu, spřízněné s koncernem Toyota, září dvě zajímavé koncepční studie, jež sdílejí stejný technický základ i pojetí lehké dvoumístné otevřené karoserie. Agresivně navržený prototyp Daihatsu D-X se vyznačuje specifickou modulární konstrukcí povrchových dílů karoserie vyrobených z lehkého materiálu na bázi pryskyřice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová studie Daihatsu D-R

Díky tomu lze vůz relativně snadným způsobem přestavět z výchozího roadsteru na pick-up nebo závodní speciál a my jsem tento koncept viděli již na sklonku loňského roku na autosalonu v Tokiu. Poněkud elegantněji střižená studie Daihatsu D-R by pak mohla v omezené modelové nabídce značky nahradit i v Evropě známý model Daihatsu Copen, jehož výroba byla v půli letošního roku zastavena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Daihatsu D-X jsme viděli již v Tokiu a technický základ je pro oba modely shodný

O pohon předních kol obou těchto modelů se stará přeplňovaný dvouválec s objemem 0,66 l a přímým vstřikováním paliva nabízející maximální výkon 64 koní (47 kW). Na délku D-X měří 3 395 mm, široký je 1 475 mm a vysoký 1 275 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2 230 mm. A jak bylo řešeno výše, s úpravou prototypů D-R a D-X do podoby potřebné pro zahájení sériové výroby u značky Daihatsu zatím údajně nepočítají.

Již na počátku loňského roku jsme vás informovali o tom, že v lednu roku 2013 bude působení značky Daihatsu na evropských trzích ukončeno.
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků