Dacia vyrobila 100 000 kusů tříválcového motoru 0.9 TCe

Coby odpověď na přeplňovaný tříválec 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford připravil francouzský Renault tříválec 0,9 TCe. Výroba je umístěna do rumunského závodu Mioveni, kde byla produkce zahájena ve druhé polovině minulého roku. Nedávno Dacia oznámila, že byl vyroben přeplňovaný tříválec s pořadovým číslem 100 000.

Testy | Dacia | Design

Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Výrobce ovšem očekává ještě větší zájem o tuto jednotku. Rumunská výrobní linka zvládne ročně vyrobit až 450 000 kusů. Motor 0.9 TCe se nabízí v kombinaci s novým Loganem a Loganem MCV, ochuzeno o něj není ani Sandero, Sandero Stepway a samozřejmě jej mají v nabídce modely mateřského Renaultu. Podle oficiálních údajů je tato jednotka o patnáct kilogramů lehčí, než by byl klasický motor s podobnými parametry.

Testy | Palivo | Renault | Design

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Jen pro připomenutí jde o tříválec s objemem 898 ccm. Maximální výkon činí 90 koní a točivý moment dosahuje nanejvýš 135 Nm. Například nové Sandero s ním zvládne stovku za 11,1 s a v kombinovaném cyklu by si měl agregát vystačit s pěti litry.

Dacia Logan 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 167 704 km
Cena: 40 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 66 223 km
Cena: 185 000 Kč
Dacia Logan 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 77 911 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků