Dacia Sandero Stepway v Anglii stojí 250 tis. Kč

Značka Dacia zveřejnila ceny a specifikace svého oplastovaného modelu Sandero se známým označením Stepway.

Pokud si vzpomínáte, původní model Sandero Stepway představila automobilka Dacia již na sklonku roku 2008, a to na vybraných trzích Jižní Ameriky. Záhy se však osmělila a Sandero Stepway se již v půli roku 2009 objevilo také v Evropě. Připomeňme, že typ Sandero Stepway vycházelo z první generace pětidveřového kompaktu Dacia Sandero, od nějž se lišil především mírně zvýšenou světlou výškou a plastovými obklady nárazníků a blatníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway vychází z modelu Sandero z letošního autosalonu v Paříži

Podobné optické sady slaví v Evropě v poslední době úspěchy a ve své nabídce je má již většina velkosériových automobilek. Značka Dacia navíc před nedávnem v Turecku představila užitkový model Dacia Dokker Stepway. Nové provedení Sandero Stepway kráčí ve šlépějích svého předchůdce, přičemž vychází z nové generace modelové řady Dacia Logan a Sandero představené oficiálně letos v Paříži.

Testy | Dacia

Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

Zatímco u nás se zatím oficiálně neprodává ani nové Sandero, ani Logan, ve Velké Británii včera oznámili, že prodeje provedení Sandero Stepway budou zahájeny v květnu příštího roku. Malý crossover těží ze světlé výšky zvětšené o 40 mm a na první pohled si všimneme především plastových obkladů spodních částí nárazníků, lemů blatníků a prahů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér novinky se od výchozího modelu liší pouze v detailech

Za zmínku stojí také specifické střešní podélníky, náznaky matově stříbřitých ochranných lišt pod nárazníky nebo šestnáctipalcové lité ráfky. Ve Velké Británii je nyní Dacia Sandero Stepway k mání ve výbavových stupních Ambiance a Lauréate a s dvojicí pohonných jednotek Renault. Základem je zážehový přímovstřikový tříválec s objemem 0,9 l, přeplňováním, výkonem 90 koní (66 kW) a průměrnou spotřebou 5,4 l/100 km.

Dacia | SUV | Design | Premiéry | Paříž 2012

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

Za příplatek 31 000 Kč je k dispozici ověřený vznětový čtyřválec 1,5 dCi se stejným výkonem, ale průměrnou spotřebou 4,0 l/100 km. V přepočtu se ceny vozů Dacia Sandero Stepway pohybují od 250 do 336 tis. Kč. Ve výbavě základního modelu Ambiance najdeme například metalízu, rádio s CD a Bluetooth, čtveřici airbagů nebo stabilizační systém ESC, jehož absenci ve standardu nejlevnějších řad značky Dacia kritizovali představitelé EuroNCAP v souvislosti s katastrofálním výsledkem nárazových testů modelu Dacia Lodgy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Sandero Stepway 

Provedení Lauréate k výše uvedenému přidává také klimatizaci, chromovanou masku chladiče, elektrické ovládání oken a zrcátek, navigaci s dotykovým displejem a vstupy AUX a USB, tempomat nebo couvací asistent vzadu. Je pravděpodobné, že specifikace a ceny pro náš trh se budou poněkud lišit.

Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2014
Stav: 96 470 km
Cena: 260 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 150 540 km
Cena: 140 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 193 346 km
Cena: 165 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků