Kapitoly článku:
Zatím jenom benziny
V dobách drahé nafty je vcelku logické, že Dacia přichází nejprve s benzinovými motory. Tím základním je 1,4 l o výkonu 55 kW (70 k) při 5 500 ot./min. Tuto Dacii vám také přineseme v testu v následujících měsících.
Druhou motorizací je 1,6 l o výkonu 64 kW (85 k) při 5 500 ot./min. Zatímco slabší motor by měl mít kombinovanou spotřebu 7,0 l/100 km, silnější jednašestka je o dvě desetinky náročnější. Samozřejmě se počítá i s naftovými motory, konkrétně s 1.5 dCio výkonu 55 kW (70 k) nebo 64 kW (85 k). V obou případech nejde o žádné sprintery, ale jako služební vozidla budou vynikat nízkou spotřebou.
Technikou nezklame, Zn: nekoroduje
Zatímco Logan se v začítcích výroby potýkal s problémy v oblasti antikorozní ochrna karosérie, u Sandera by mělo být podle importéra již vše v pořádku. Technika převzatá kompletně z Dacie Logan je zárukou vytrvalosti v souboji se špatnými vozovkami a a statisíci kilometry na tachometru.
Dacia chce se Sanderem vítězit na globálních trzích, což se jí už nyní dař s Loganem. Ten je mimochodem nejprodávanějším zahraničním automobilem na ruském trhu s 67 000 prodanými kusy. Rovněž v Maroku má prvenství, v Jižní Americe si ho pod značkou Renault oblíbily statisíce řidičů. Dacia Sandero se bude vyrábět v Rumunsku, v Kolumbii, Brazílii, ale také v továrně Nissanu v Jihoafrické republice.
Dacia nabízí tříletou záruku na celý vůz a servisní intervaly po 30 000 km. 70 % dílů je shodných s Loganem a jeho nízké ceny servisních úkonů by měly být zachovány také u Sandera.
Ceny vyráží dech
Dacia opět hraje na city českých řidičů, které dokáže ohromit i Škoda Fabia Junior. Tentokrát je však ve hře plnohodnotný automobil, který má v základní výbavě airbag řidiče a ABS. V této základní výbavě Acces startuje na 179 900,- Kč vč. DPH. Silnější šestnáctistovku lze pořídit od stupně výbavy Ambiance od 219 900,- Kč vč. DPH.
V nejvyšším stupni výbavy lze silnější motorizaci pořídit za 239 900,- K vč. DPH, je však nutné připočítat dalších 14 000,- Kč za klimatizaci, která není součástí výbavy Laureate. Rovněž za rádio se připlácí 5 - 7 000,- Kč.
Dacia Sandero bude bezesporu řidičsky nezajímavé auto, ale z pohledu funkčního má na to být jedničkou v poměru ceny a výkonu. V nabídce je také optický paket SUV, který naznačuje, že se brzy dočkáme také poloterénní Dacie. Možná už brzy si proto vyrazíme na chalupu v Dacii 4x4. Těšíte se? Do této doby se mohou čeští motoristé radovat z plnohodnotného rodinného hatchbacku za necelých 180 000 korun.
Technické údaje a ceník
Dacia Sandero - základní technické údaje a české ceny |
Motor | 1,4 l | 1,6 l |
Zdvihový objem | 1390 ccm | 1598 ccm |
Nejvyšší výkon | 55 kW | 64 kW |
Nejvyšší toč. moment (Nm) | 112 / 3000 | 128 / 3000 |
Max. rychlost | 161 km/h | 174 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 13,0 s | 11,5 s |
Kombinovaná spotřeba | 7,0 l | 7,2 l |
Provedení Access | 179 900 Kč | nelze |
Provedení Ambiance | 209 900 Kč | 219 900 Kč |
Provedení Lauréate | 229 900 Kč | 239 900 Kč |
Technické údaje Dacia Sandero 1,4 75k
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
Zážehový čtyřválec v řadě, nepřímé vícebodové vstřikování
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 55 kW (75 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 112 Nm při 3 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti
Max. Rychlost: 161 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,6
Mimo město: 5,4
Kombinovaná: 7,0
Objem palivové nádrže: 50 l
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1 036 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg
Vnější rozměry
Délka: 4 020 mm
Šířka: 1 746 mm
Výška: 1 534 mm
Rozvor náprav: 2 588 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 320 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 200 l