Dacia pokračuje ve své ofenzívě s novým modelem Logan MCV

Dacia pokračuje ve své ofenzívě s novým modelem Logan MCV

Po nových vozech Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway, Dokker a Dokker Van, doplňuje společnost Dacia svoji nabídku a představuje nový Logan MCV, velké kombi za mini cenu.

Model vozu Logan MCV kombi byl uveden na trh v roce 2006 a prodalo se ho 340 000 kusů ve čtyřiceti zemích.

Po vzoru nových vozů Logan a Sandero vykazuje i nový Logan MCV kromě 100% vzhledu kombi také moderní styl a atraktivní design interiéru.

Nový Logan MCV je velkorysý vzhledem k funkčnosti a díky svým rozměrům nabízí velký vnitřní prostor - 5 skutečných míst a zavazadlový prostor o objemu 573 litrů.

Od první úrovně výbavy je nový vůz Dacia Logan MCV lépe vybaven, nabízí komfort, bezpečnost a praktičnost v podobě elektronického stabilizačního systému ESC, posilovače řízení, bočních airbagů a zadního lavicového sedadla sklopného v poměru 1/3-2/3.

Moderní nový Logan MCV nabízí nejnovější prvky výbavy: multimediální a navigační systém MEDIA NAV, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory a funkci Eco Mode. Hospodárné používání je zajištěno novými motory, zážehovým motorem TCe 90 a vznětovým motorem, které poskytují radost z řízení a zároveň značně snižují spotřebu paliva i emise CO2.

Robustní a přitažlivý design

Nový Logan MCV představuje novou identitu značky Dacia, která vyvolává celkově dojem robustnosti a síly.

Nový Logan MCV získává na dynamičnosti, zejména pokud jde o zadní okno, které je lehce skloněné, ale i pokud jde o zpracování bočních linií, charakteristických prvků poprvé použitých u vozů Lodgy a Duster. 

Se svými velkými rozměry 4,49 m na délku a 573 litry zavazadlového prostoru nabízí Logan MCV rekordní přepravní kapacitu. Je o 430 mm delší než nové Sandero a nabízí možnost přepravovat předměty o délce 2,7 m.

Nový Logan MCV se vyznačuje energickým designem exteriéru, zejména díky střešním lištám, které mu propůjčují sílu a dynamičnost.

Prostorný, funkční a racionální interiér

Vedle robustnosti vyplývající z vnějších linií nabízí viditelná kvalita interiéru designový soulad s exteriérem.

Vnitřnímu prostoru nového Loganu MCV byla věnována zvláštní pozornost, jejímž cílem bylo, aby odpovídal očekávání klientů vyhledávajících snadnou obsluhu.

Místo řidiče je pohodlné, s možností nastavení sedadla i volantu (dle verze). Ergonomie je posílena díky praktičnosti a snadnosti používání vozu: všechny ovládací prvky jsou řidiči snadno přístupné, jsou v okamžité blízkosti nebo přímo na volantu.

Interiér byl pečlivě promyšlen, aby usnadňoval pobyt ve voze díky četným praktickým a přístupným úložným prostorům, jako přihrádky v předních a zadních dveřích, kapsy nebo úložný prostor na palubní desce: celkem 16 litrů vnitřního úložného prostoru. Kryt zavazadlového prostoru (k dispozici dle verze) je navíc vybaven jednou pevnou částí s odkládací zónou nabízející další úložný prostor.

Standardní zadní lavicové sedadlo sklopné v poměru 1/3-2/3 zaručuje intuitivní manipulaci a vysokou úroveň modularity.

Více funkcí za stejnou cenu

Dacia je zcela věrná své filozofii: nové, jednoduché a 100% funkční prvky výbavy, poprvé použité u vozů Dacia Lodgy a Dokker nebo nového Loganu a Sandera, jsou přítomné i v novém Loganu MCV.

- MEDIA NAV, komplexní multimediální systém (dle verze). Používá se jednoduše a intuitivně a jeho velká barevná dotyková obrazovka o velikosti 7 palců (18 cm) a domovská stránka „Menu“ umožňují snadný pohyb mezi jednotlivými funkcemi. Do těchto funkcí patří i technologie Bluetooth® handsfree pro bezpečné volání a navigační systém se zobrazením ve formátu 2D nebo 3D (ptačí perspektiva). Přenosná zařízení se připojí k zásuvkám typu USB nebo jack, které jsou z důvodu větší ergonomičnosti umístěny na čelní straně panelu.

- nebo Dacia Plug&Radio, základní multimediální systém (dle verze), nabízí jednoduché a účinné multimediální řešení. Je vybaven obrazovkou plně integrovanou do středové čelní části, dostatečně velkou pro zobrazení informace ve třech řádcích. Dacia Plug&Radio zahrnuje rádio, mechaniku CD kompatibilní s formátem MP3, technologii Bluetooth® handsfree pro bezpečné volání a zásuvky typu USB a jack umístěné na čelní straně.

- Tempomat a omezovač rychlosti (dle verze): obě funkce a uložená rychlost se ovládají přímo na volantu.

- Zadní parkovací senzory (dle verze): díky snímačům umístěným v zadním nárazníku indikuje akustický signál řidiči blízkost překážky za vozem.

- Posilovač řízení, ve standardu od první úrovně výbavy, zajišťuje komfort a radost z řízení všem.

Obnovená řada motorů pro lepší poměr hospodárnost/výkon

Stejně jako pro nové vozy Logan a Sandero jsou dostupné dva zážehové motory: motor 1.2 16v 75, univerzální a hospodárný při koupi i při provozu, a zcela nový tříválcový zážehový přeplňovanýmotor TCe 90, symbol vynikající mechaniky skupiny Renault. Tento motor je opravdu výkonný a lehký, neboť jeho hmotnost je o 15 kg nižší než u motorů stejného výkonu. Rozběh a akcelerace jsou pružné a přímé. Daří se mu spojovat radost z řízení, hospodárnou spotřebu paliva (5 l/100 km) a nízké emise CO2: 116 g/km2.

Nový Logan MCV s nízkou spotřebou a rekordním zavazadlovým prostorem (573 litrů), nabízí ve své kategorii nejlepší poměr mezi spotřebou a úložným objemem.

Rovněž se jeví jako nejlepší řešení pro zákazníky, kteří potřebují velkou přepravní kapacitu, při omezeném rozpočtu na provozní náklady.

Nabídku doplňuje vznětový motor 1.5 dCi, který je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 55 kW (75 k).

Motor 1.5 dCi, známý pro svoji spolehlivost, výkon, nízký dopad na životní prostředí a je best sellerem skupiny Renault, byl ještě optimalizován.

Potěšení z jízdy se tak projevuje kvalitnějšími rozběhy a akcelerací. To vše spolu se spotřebou, jež patří ve své třídě mezi nejnižší (3,8 l/100 km), a omezeným dopadem na životní prostředí (99 g/km2).

Navíc Dacia pokračuje v podpoře LPG jako hospodárné alternativy nafty. Motor 1.2 16v 75 je k dispozici ve dvoupalivové verzi benzin/LPG s nižšími provozními náklady a sníženými emisemi CO2 (120 g/km2 v režimu LPG).

Stejně jako u všech vozů Dacia LPG si řidič volí jízdu v režimu benzin nebo LPG díky velmi jednoduché manipulaci. Používání LPG je zřetelně levnější než používání benzinu.

Vozidla na LPG - modely vyrobené v Pitesti - představují téměř desetinu prodaných vozů Dacia, což potvrzuje vůli této společnosti navrhnout výkonné a konkurenceschopné technologie.

Snížení spotřeby pomocí funkce Eco Mode

Funkce Eco Mode (dle motoru) umožňuje řidiči, aby kdykoliv optimalizoval spotřebu paliva.

Je-li tato funkce aktivní, upravuje některé parametry řízení, přičemž modifikuje fungování motoru a tepelný komfort v poměru akceptovatelném pro řidiče a cestující.

Eco Mode zaručuje úsporu paliva a nižší emise CO2, což může podle stylu řízení a jízdních podmínek představovat až 10 %.

Koupě vozu Dacia je více než kdy jindy chytrou volbou. U nového vozu Dacia Logan MCV je ještě lepší poměr hospodárnost/výkon, poměr cena/prostornost zůstává nepřekonán a ceny jsou stále zajímavé.

Bezpečnost: nevyhnutelný faktor

Stejně jako u nových vozů Logan a Sandero byla i u nového Loganu MCV navýšena úroveň bezpečnosti.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESC) je nabízen již od první úrovně výbavy. Zajišťuje stabilitu vozidla v náročných podmínkách, jakými jsou objíždění překážky, ztráta adheze v zatáčce nebo jízda po kluzké vozovce.

Pomoc při nouzovém brzdění AFU doplňuje antiblokovací systém brzd ABS. V případě nouzového brzdění systém AFU působí na hydraulický systém za účelem vyvinutí maximálního tlaku na brzdy od samého počátku brzdění až po dosažení prahu spuštění ABS.

Pasivní bezpečnost

Za účelem zajištění maximální ochrany svých cestujících disponuje nový Logan MCV od první úrovně výbavy také čelními airbagy řidiče a spolujezdce a nyní i bočními airbagy v přední části.

V případě opomenutí zapnutí bezpečnostního pásu je řidič a spolujezdec upozorněn vizuálním i akustickým signálem.

Upevňovací body ISOFIX se nachází na obou zadních bočních sedadlech. Tento systém usnadňuje bezpečné upevnění dětské sedačky.

Každá konstrukce karoserie obsahuje zesílené zóny s naprogramovanou deformací.

Nárazník a oblast kapoty jsou, pokud jde o tvar, pevnost a tloušťku, zkonstruovány tak, aby umožnily co nejlepší absorpci nárazů a zejména pak ochranu chodce v případě čelního nárazu.

Doporučujeme

Články odjinud