Dacia Logan MCV přišla o třetí řadu sedadel a vypadá civilněji

Značka Dacia v Ženevě vystavuje novou generaci svého populárního modelu Logan MCV.

Když v roce 2006 přišla první generace modelu Dacia Logan MCV, způsobila na trzích hotové pozdvižení. Bylo to neobyčejně prostorné, variabilní a až sedmimístné auto, jež v dané cenové hladině nemělo v Evropě konkurenci. Původní Logan MCV tedy uvolňuje místo svému stejnojmennému nástupci, ale ze světa úplně nezmizí: třeba v Rusku se vyrábí pod označením Lada Largus i nadále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV, další z významných ženevských novinek letošního roku

Co je nejdůležitější, nový Logan MCV již nebude k dostání s třetí řadou sedadel, také při pohledu z profilu je dobře patrné, že se novinka přiblížila spíše konvenčním kombíkům. Nicméně nemusíte být zklamaní, vždyť pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících je zde samostatný model Dacia Lodgy. To však rozhodně ale neznamená, že by nový Logan MCV byl jakkoli malý!

Testy | Dacia | Kombi

Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Zatímco v době premiéry prvního Loganu MCV výrobce tuto zkratku vysvětloval jako „multi convivial vehicle“, nyní má znamenat „max capacity vehicle“. Na první pohled vypadá druhá generace modelu Logan MCV poněkud elegantněji než ta předchozí a celá přední část karoserie až po sloupky B je shodná s dvojicí Dacia Logan a Sandero představenou vloni v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už bez třetí řady sedadel, ovšem stále s prostorným kufrem

V této cenové hladině nové kombi Dacia Logan MCV určitě vynikne tím, co se od něj čeká: prostorným interiérem za málo peněz. Ceny zatím neznáme, ale zavazadlový prostor nabídne v základním uspořádání 573 l a po sklopení zadních opěradel až 1 518 litrů. Jen pro letmé srovnání: třeba Ford Focus Kombi na Logan MCV v tomto ohledu ztrácí 97, resp. 16 l. Co se pohonných jednotek týče, žádná překvapení nečekejte, převzaty byly ze sedanu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky shodný s dříve představenými modely Logan a Sandero

O pohon druhé generace modelu Dacia Logan MCV se tak postarají čtyřválce 1,2 l/55 kW a 1,5 dCi s výkonem zvýšeným z 55 na 66 kW, případně přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe/66 kW. První vozy této řady by se měly v Evropě k zákazníkům dostat letos v červnu, novinkou bude pro Logan MCV působení ve Velké Británii.

Dacia Sandero 1.39
Rok výroby: 2010
Stav: 89 088 km
Cena: 75 000 Kč
Dacia Logan 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 94 885 km
Cena: 95 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 673 km
Cena: 160 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 21 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků