Dacia Logan končí na českém trhu

Nezájem českých motoristů o levný sedan Logan donutil automobilku Dacia k jeho stažení z českého trhu. Loni si ho v Česku koupily necelé čtyři desítky řidičů.

Rumunská automobilka Dacia, která patří pod francouzský Renault, přestala na českém trhu nabízet sedan Logan, jenž před sedmi lety obohatil trh nejlevnějších aut. Uvedl to server Vybermiauto.cz.

Podle statistiky Svazu dovozců automobilů si Logan loni za 11 měsíců koupilo 30 zákazníků, v listopadu pak jen jeden. Na internetových stránkách prodejce pak již Logan sedan není v nabídce. Dacia nabízí pouze kombi Logan MCV, užitkové Logan Pick-Up a Logan Van a novější osobní model Sandero.

Cena modelu ke konci kariéry začínala na necelých stošedesáti tisících korun, což z něj v poslední době dělalo druhé nejdostupnější nové auto na českém trhu. Většina zákazníků dávala přednost ještě levnějšímu, z hlediska velikosti srovnatelnému a kvalitněji vyhlížejícímu Renaultu Thalia, který patří stejně jako Dacia Logan mezi malé sedany.Přes první plány prodávat Logan pouze na méně rozvinutých trzích se velmi dobře uchytil i v nejbohatších státech.

Ukončením prodeje Loganu v Česku podle serveru téměř vymírá kategorie malých sedanů, tedy čtyřdveřových aut s velkým kufrem, ale malým přístupem do něj prostřednictvím víka. Kromě Renaultu Thalia se na českém trhu prodává už jen Chevrolet Aveo.

Zdroj: E15.cz

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků