Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Automat nesází na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Z Loganu by se mohl stát jeden z nejlevnějších vozů s automatem na trhu.

Rumunská značka Dacia představí na autosalonu ve Frankfurtu výrazně modernizovanou motorovou paletu modelů Logan, Duster a Sandero, které přecházejí na emisní normu Euro 6. Součástí balíčku inovací je vůbec poprvé samočinná převodovka pro modely Logan a Sandero.

Automat nesází (z celkem logických důvodů) na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Dacia ji pojmenovává jako Easy-R a k dostání bude k motoru 0.9 TCe o výkonu 90 koní a točivém momentu 140 Nm. Nabídne buď plně samočinný, nebo manuální sekvenční režim řazení bez nutnosti obsluhovat spojkový pedál.

Testy | SUV | Dacia | Dacia Duster

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Jakkoli se robotizovaný automat nebude nikdy plynulostí a jemností řazení rovnat hydrodynamickému měniči, má i své výhody. Převodovka je lehká, kompaktní, výrobně docela levná a nekrade motoru výkon. Navíc se předpokládá vstřícná cena, což může otevřít úplně nové možnosti například lidem s tělesným hendikepem, kteří prostě automat potřebují a chtějí nové auto.

Dacia Logan s motorem 0.9 TCe stojí na našem trhu 230 900 korun a i když příplatek za automat ještě neznáme, troufáme si odhadnout, že za něj Dacia nebude chtít více než 25 000 korun. Tím by se mohl z Loganu (a příbuzného Sandera) stát jeden z nejlevnějších vozů s automatickou převodovkou na trhu. Rozhodně se můžeme těšit na nejlevnější vozy s automatem ve svých třídách.

Zajímavosti | SUV | Dacia | Ceny | Palivo | Kabriolety | Luxusní auta | Volkswagen | Byznys | Renault | Audi | Peugeot | Chevrolet | Dacia Duster

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Prozatím nejlevnější cestou k samočinnému řazení jsou malá městská auta, vede Škoda Citigo s cenou 211 700 korun. Pokud jde ale o větší vozy, nejlevnější automat má Opel Corsa za 259 900 korun, což je třída, kam řadí například SDA i Dacii Sandero. Dacia Logan je podle statistik SDA řazena do nižší střední třídy například ke Golfu nebo Focusu. V té je nyní nejlevnější „automatickou“ možností Peugeot 301 za 283 500 korun.

Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 148 892 km
Cena: 160 000 Kč
Dacia Sandero 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 42 010 km
Cena: 115 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 150 540 km
Cena: 140 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků