Dacia Logan a Sandero konečně dostanou automatickou převodovku

Automat nesází na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Z Loganu by se mohl stát jeden z nejlevnějších vozů s automatem na trhu.

Rumunská značka Dacia představí na autosalonu ve Frankfurtu výrazně modernizovanou motorovou paletu modelů Logan, Duster a Sandero, které přecházejí na emisní normu Euro 6. Součástí balíčku inovací je vůbec poprvé samočinná převodovka pro modely Logan a Sandero.

Automat nesází (z celkem logických důvodů) na klasický hydrodynamický měnič, jedná se o robotizovanou převodovku. Dacia ji pojmenovává jako Easy-R a k dostání bude k motoru 0.9 TCe o výkonu 90 koní a točivém momentu 140 Nm. Nabídne buď plně samočinný, nebo manuální sekvenční režim řazení bez nutnosti obsluhovat spojkový pedál.

Testy | Dacia | SUV | Dacia Duster

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Jakkoli se robotizovaný automat nebude nikdy plynulostí a jemností řazení rovnat hydrodynamickému měniči, má i své výhody. Převodovka je lehká, kompaktní, výrobně docela levná a nekrade motoru výkon. Navíc se předpokládá vstřícná cena, což může otevřít úplně nové možnosti například lidem s tělesným hendikepem, kteří prostě automat potřebují a chtějí nové auto.

Dacia Logan s motorem 0.9 TCe stojí na našem trhu 230 900 korun a i když příplatek za automat ještě neznáme, troufáme si odhadnout, že za něj Dacia nebude chtít více než 25 000 korun. Tím by se mohl z Loganu (a příbuzného Sandera) stát jeden z nejlevnějších vozů s automatickou převodovkou na trhu. Rozhodně se můžeme těšit na nejlevnější vozy s automatem ve svých třídách.

Dacia | Zajímavosti | SUV | Volkswagen | Luxusní auta | Byznys | Ceny | Audi | Kabriolety | Renault | Palivo | Peugeot | Chevrolet | Dacia Duster

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Prozatím nejlevnější cestou k samočinnému řazení jsou malá městská auta, vede Škoda Citigo s cenou 211 700 korun. Pokud jde ale o větší vozy, nejlevnější automat má Opel Corsa za 259 900 korun, což je třída, kam řadí například SDA i Dacii Sandero. Dacia Logan je podle statistik SDA řazena do nižší střední třídy například ke Golfu nebo Focusu. V té je nyní nejlevnější „automatickou“ možností Peugeot 301 za 283 500 korun.

Dacia Sandero 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 42 010 km
Cena: 120 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2014
Stav: 96 470 km
Cena: 260 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 150 540 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků