Dacia Logan a Sandero: další snímky, další informace

Horkou novinkou na stánku značky Dacia na letošním autosalonu v Paříži bude nejen nový sedan Logan, ale také druhá generace hatchbacku Sandero.

Již včera jsme vám přinesli první oficiální snímky obou novinek, jejichž přípravu sledujeme dlouhodobě a vůbec první obrázky jsme vám nabídli již v srpnu. Nyní můžeme být alespoň o něco konkrétnější, ačkoli většina podrobností bude nejspíš uvolněna až v Paříži na sklonku tohoto měsíce. Připomeňme, že u nás byly prodeje stávajícího sedanu Dacia Logan zastaveny již v lednu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan

Rumunská automobilka Dacia, jež hraje v rámci koncernu Renault úlohu producenta cenově dostupných a prostorných vozů, dvojicí svých novinek hodlá posílit své postavení na evropských a později i na dalších světových trzích, zejména těch v rozvojových zemích. Logan i Sandero si mají zachovat příznivou prodejní cenu, ale nabídnou o něco větší rozměry a modernější pojetí karoserie i jejího interiéru s řadou elektronických vymožeností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní Dacia Sandero

Při prvním pohledu na oba vozy je jasné, že si designéři vypůjčili řadu řešení z většího MPV Dacia Lodgy. „Jedním z nejdůležitějších cílů bylo vtisknout novému značkovému jazyku dojem kvality a síly,“ tvrdí Dacia v tiskové zprávě. Provedení interiérů modelů Logan a Sandero bude prakticky identické a najdeme v něm řadu prvků známých ze starších Renaultů.

Klepněte pro větší obrázek
Interiér bude pro oba nové modely prakticky identický

V závislosti na výbavovém stupni na palubní desce najdeme nejen chromované dekorační obklady, ale také zábavně-informační systém s barevným dotykovým monitorem (řešení dostupné a velmi efektní). Dacia k interiéru uvádí: „Zvláštní pozornost jsme věnovali zajištění okamžitého pocitu kvality, jenž je podpořen kvalitními materiály a pečlivým dílenským zpracováním.“

Pod kapotou budou osvědčená naftová patnáctistovka dCi a moderní tříválec o objemu 0,9 l, na další detaily si musíme počkat až do Paříže.
 

Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 86 177 km
Cena: 105 000 Kč
Dacia Logan 1.39
Rok výroby: 2006
Stav: 59 226 km
Cena: 50 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 135 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků