Dacia Lodgy: sedm míst pod 250 000 Kč (+ 49x foto)

Značka Dacia představila detaily ke svému prostornému MPV Lodgy.
Seznam kapitol
  1. Dacia Lodgy
  2. Fotogalerie

O tom, že značka Dacia připravuje prostorné MPV jsme vás informovali již dříve, teprve nyní ale můžeme novinku představit v plné parádě. Dacia Lodgy je 4 498 mm dlouhá, 1 751 široká a 1 680 mm vysoká. Dodávat se bude alternativně v pěti a sedmimístném uspořádání, v závislosti na postavení sedadel nabídne zavazadlový prostor s objemem 207 až 2 617 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dacia Lodgy chce oslovit spoustou místa za málo peněz

Podle tvrzení Dacie byl interiér vozu navržen tak, aby každý ze sedmi cestujících měl k dispozici dostatek místa a komfortu ve všech směrech. Je však jasné, že žádný mikrobus to není, takže v sedmimístném uspořádání se toho do zavazadlového prostoru mnoho nevejde. To je ale běžný problém většiny středních MPV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozměrový náčrtek a pohled do pracoviště řidiče

Pasažéři v třetí řadě sedadel se mohou těšit na bezkonkurenční nabídku prostoru, pro kolena je připraveno 144 mm a vzdálenost mezi sedákem a střechou činí uspokojivých 866 mm. Obě zadní řady sedadel lze sklápět, ale také zcela vyjímat, čímž se z vozu v případě potřeby stane malá dodávka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dostatek místa mají mít i cestující v třetí řadě sedadel

Na výběr bude hned ze čtyř pohonných jednotek z dílen mateřského Renaultu. Zážehové motory zastupují atmosféricky plněná „šestnáctistovka“ o výkonu 105 koní (77 kW) a přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe s výkonem 115 koní (85 kW), milovníci nafty mají k dispozici vznětový čtyřválec 1,5 dCi ve výkonových verzích 90 a 110 koní (66, resp. 81 kW). 

Pokud máte s ohledem na deklarovanou základní cenu 9 900 Eur pochybnosti o kvalitě a spolehlivosti, pak vás možná uklidní tvrzení představitelů Dacie o tom, že „spolehlivost je součástí DNA modelu Lodgy“…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dacia Lodgy
  2. Fotogalerie
Dacia Sandero 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 42 010 km
Cena: 120 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2014
Stav: 96 470 km
Cena: 260 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 150 540 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků