Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Na tratích blížící se dakarské rallye se opět představí Renault Duster. Speciál odkazující na tolik úspěšné levné SUV se poprvé objevil v této soutěži v roce 2013, kdy skončil na 29. místě. Dakar 2014 dojel Duster na 14. místě a letos jsou ambice ještě větší. Cílem je umístění v nejlepší desítce.

Video | SUV | Dacia | Sport | Dacia Duster

Dacia Duster míří na rallye Dakar. Podívejte se na video

Ačkoliv se to může zdát jako přehnaný cíl, celou armádu vozů vyšle do závodu Mini a na přední příčky míří také tovární tým Peugeot, úplně nereálné takové umístění není. Duster se totiž bude moci více než kdykoliv před tím spolehnout na podporu přímo od Renaultu. Na trať navíc vyrazí zcela nová auta.

Testy | SUV | Dacia | Dacia Duster

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Na rozdíl od starších speciálů, které používaly šestiválce o objemu 3,5 litru, dostaly ty letošní osmiválcový motor z produkce aliance Renault-Nissan. Výkon tohoto motoru dosahuje na 380 koní. Na tratích se ukážou posádky ve složení Emiliano Spataro/Benjamín Lozada a José García/Mauricio Malano. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků