Dacia Duster: rumunská Niva oficiálně

44 komentářů

Dusan
19. ledna • 12:34

mam dotaz na majitelov dacii duster 4x4 jedna sa o spojku spojka zabera skoro na konci pedalu horna cast napiste vase skusenosti mam najeto 11000 km dakuji

Drahu
14. března • 23:51

Tak jsem si přečetla vaše názory a občas se divím co vše je možné do debaty o autu zamotat. Mne hlavně zajímá z důvodu stavu našich silnic a neschopnosti zvládnutí příkřejšího kopce mého auta, jak si poradí s tímto. Samozřejmně, že tyto mé požadavky asi dobře, a proto mne zajímá cena, spotřeba, kvalita karosérie, kvalita a spolehlivost celého vozu a doba záruky.Také pohldnost a vybavení. Zatím o tomto jsem se nic nedověděla.

Zdeněk V.
28. ledna • 14:39

Ačkoliv Dacie má parametry jako SUV KIA Sportage, váží o 1000 kg méně !!!!!!!. Tam někde bude ten zakopaný pes, proč auto stojí o cca 100.000,- Kč méně.

karkulák
6. května • 11:09

A nepopletl jsi něco?

Mazotron
16. února • 11:10

To je schválně, aby měla lepší vlastnosti v terénu...

gogo
15. ledna • 18:51

Tak ještě včera jsem v jednom příspěvku psal, že moje příští auto bude Logan MCV. Houby s octem, odvolávám, co jsem odvolal. MOJE PŘÍŠTÍ AUTO BUDE DUSTER!!!!! :-)

Lukas
11. prosince • 11:25

By mě zajímalo, kdy konečně ukážou fotky z interiéru. Karoska vypadá dobře, ale jak jsem viděl poslední dacie, tak jsem se vždy při pohledu dovnitř zděsil :-/

Jomak
11. prosince • 11:51

Jj mám to podobně , ten interiér by mě zajímal. Jinak na Jaře se na to pujdu podívat někam do showroomu. Přece jen na vlastní oči je to lepší. Celkem Dacie zamakala na designu. Už i Sandero vypadá jako auto. Z venku dobrý a vnitřky jsou hold chudší co taky za ty prachy čekat.

Anonymizovaný
11. prosince • 7:04

Tohle je tedy úplně mimo, ale krásná ukázka reklamy v branži.
Když jsem se díval na ceny konkurence a větších vozů narazil jsem na http://www.kiamotors.cz/showroom/sorento/tech.aspx
na moc dobrou fotku Kia Sorento zaparkovaného v kopci. Říkal jsem si - hmmm, to Sorento má dobrou stoupavost i na štěrku ... ale pak mi přišlo divné, že hory vpravo jsou o hodně vyšší, než ty vlevo a že jezera v pozadí jsou jaksi taky šikmá ...

Vana666
9. prosince • 16:34

dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením autora článku, že režim LOCK rozděluje výkon motoru mezi obě nápravy v pevném poměru 50:50. Je to nepravděpodobné už vzhledem k faktu, že Duster nemá mezinápravový diferenciál. Navíc by takové rozdělení proti režimu AUTO terénní schopnosti spíše degradovalo. Podle mě režim LOCK pouze zajistí určité "předepnutí " spojky pohonu zadní nápravy - něco jako částečnou třecí závěrku - a ŘJ může stupeň uzavření dle potřeby dále zvýšit. Takové řešení má ve ztížených pomínkách oproti pevnému rozdělení 50:50 určitě lepší průchodnost

Clayton
10. prosince • 14:17

Ale houby. To by bylo moc komplikované a nesmyslné. Zavře to natvrdo, kupodivu, tohle jednoduché řešení je pro průchodnost terénem nejlepší a určitě terénní schopnosti nedegraduje. V okamžiku, kdy je to uzavřené (mám dojem, že stejnou uzávěrku už umí i Haldex), chová se to stejně jako 4x4 u pravých offroadů klasické konstrukce (Wrangler, Patrol...). Ty také žádný mezinápravový diferenciál nemají. A možná se budeš divit, když jde opravdu do tuhého, tak je lepší zavřít i tak sofistikovaný mezinápravový diferenciál, jako je třeba Torsen u Land Cruisera. Sice tím ztratíš trochu na manévrovatelnosti, ale průchodnost se zvýší.

Vana666
10. prosince • 15:14

Clayton: pochybuju že to opravdu zavírá trvale natvrdo. Ten systém musí být blbuvzdorný a musí proto počítat, že někdo zapomnětlivý vyjede s LOCKem na silnici (což by pro spojení natvrdo mohlo být likvidační, případně by mohl dotyčný skončit s autem ve škarpě). Takže podle mě to jen přitvrdí, a pokud jedno kolo podklouzne tak dočasně sevře víc.
Není na tom nic komplikovaného a nesmyslného, vše řeší čistě jen nastavení SW. Jinak že v extrému pomůže uzavření jakéhokoliv diferáku a tedy i torsenu se nedivím, proč bych měl ? :-|

David
10. prosince • 16:09

Podle by mohl být v režimu LOCK klidně uzavřený natvrdo. Jako ochrana stačí,aby od vyšší rychlosti byl diferák odblokován. Osobně jsem několikrát nechal u nivy na silnici uzávěrku dif. zavřenou a v pohodě jsem to rozchodil. Chudák ozubení ale asi mělo na mou sklerózu jiný názor:-(

Vana666
10. prosince • 16:44

David: z hlediska kritického namáhání pohonu 4x4 není až tak významná rychlost, ale relativní rozdíl v otáčkách přední a zadní nápravy. Ten je největší při jízdě do prudké zatáčky, kdy jednotlivá kola opisují různé dráhy, takže nebezpečná je spíše pomalá jízda. Vypínání až nad určitou rychlost podle mě tenhle problém nevyřeší. Pokud jsi přesvědčený že ano, prosím o nějaké logické zdůvodnění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
David
10. prosince • 19:06

Vana666: Máš naprostou pravdu. Já jsem to jen bral, že v mém případě by to například pomohlo. Jel sem s uzavřeným diferákem několikrát asi 60km. Takže pokud by se třeba odpojil např. při rychlosti 40km/h, tak by mně to pomohlo, co by nouzová pojistka. Nebo aspoň zvukové upozornění. Ne nevýrazná kontrolka-za slunka dost neviditelná jak je to u soudruha.

Anonymizovaný
11. prosince • 6:48

Nevím, myslím, že by se to mělo dát poznat - se 4x4 jsem toho v terénu moc nenajezdil, spíš jsem to zkoušel na parkovišti ale pamatuji, že se mi Vitara při prudším zatočení na asfaltu se zapnutou uzávěrkou mezinápravového diferenciálu sama zastavila a volantem se nedalo moc točit, auto se snažilo jet rovně.

Radek Ondrášík
13. prosince • 10:13

tak to nevim. vitara ma 3 rezimu. otevreny stred kde se jezdi bez omezeni. pak zapnuty stredovy diferak, se kterym se da jezdit furt bez omezeni, i kdyz pisou do rychlosti 100kmh a pak uzavreny stred + redukce, coz je ciste do terenu.neni duvod, aby to na asfaltu nefungovalo a auto se zastavovalo a neslo tocit volantem. to bych pochopil, pokud by to zamklo predni diferak, coz ale vitara nema.

janseb
14. prosince • 7:07

No já jsemto vyzkoušel a to auto v zatášce "drhlo", volant kladl mnohem větčí odpor a na volnoběh se to zastavilo. Vysvětluji si to tím, že při uzavření diferenciálu se přední kola točí pomaleji, než by potřebovala k projetí delší dráhy v zatáčce a tak vlastně "brzdí". A to bez ohledu na diferáky v nápravách, ty s problémem kratší dráhy "zadku" v zatáčce nemají nic společného, na to je tu právě ten mezinápravový. A, pokud má auto dobře udělanou geometrii, při brzdění má volant tendenci se narovnávat do přímého směru.

praděd
10. prosince • 18:29

To vypínání locku tam je samozřejmě jen pro ty,co jim ten něměc furt něco schovává.Předpokládá se.že v náročném terénu nepojedeš víc než 60. Přímo udanou rychlost jsem nikde nečetl,ale u dost SUV to odpovídá a těch 60 stejně leda na sněhu.
Jinak pokud další parametry(6ti qalt aspoň u ropáka,max.rychlost,odolnost a pod.) budou trochu na úrovni,tak to pro Yetiho bude hodně tvrdý ořech.

Jomak
10. prosince • 18:45

no má to z nissana X traila tak si zjistěte jak to má x trail starší generace

Clayton
11. prosince • 2:29

No vida, konečně relevantní informace. Starší x-trail to uměl zavřít natvrdo a vypínal se při překročení 30-40 km/h nebo tak nějak.

Vana666
11. prosince • 15:48

jel jsem s peugeotem 4007 co má taky tyhle tři režimy 2x4, auto a lock. Ani v režimu LOCK to na mě nedělalo dojem zavření natvrdo.
Spíše jen jako to "předpřitvrzení" s možností rychlejšího úplného zavření při prokluzu, ale 100% závěrka vypadá určitě jinak

Clayton
10. prosince • 18:04

Nevím, jak to má vyřešené Dacia, ale ve spoustě aut se tenhle problém řeší jen větičkou v manuálu: 4x4 lock používat jen na nezpevněném nebo kluzkém povrchu. Jako příklad mě napadá třeba Ford Explorer. Nevím, jak to má vyřešené teď, ale starší generace měly režim auto - předek se připojoval v případě potřeby a trvalý 4x4 (s redukcí nebo bez), kdy na něj člověk prostě nesměl zapomenout. Toho bych se ale moc nebál, zamknutý 4x4 bez mezinápravového diferenciálu pozná na chování auta snad každý - i když, jsou dnes případy...
Stejně se tu přeme zbytečně, nikde jsem nenašel jak to Dacia má vyřešené, ale tipnul bych si skutečně na jednoduché řešení s trvalým uzamčením.

starajasnapaka
9. prosince • 14:05

co píše autor článku o vzhledu Dusteru, že není hezký a nápaditý...podívejte se na Yettiho, ten je oproti téhle Dacii nenápaditý, žádná linie, krabicoidní tvar, nic.....přitom koncept byl ve své době bomba. Za ty peníze...cca 350 000 4x4 bych se toho vůbec nebál a auto by se mi líbilo.

Noclaf
9. prosince • 20:23

Kdyby se jednalo o nejakou "respektovanejsi" znacku, urcite bychom se dozvedeli neco o nadcasovem designu ktery nezestarne; a nenapadne, ale slusive eleganci. :))

Petr1968
9. prosince • 13:51

Naprosto vyhovující

Riso
9. prosince • 12:41

Ste si isti tymi motormi. Pokial ja viem, je jedna verzia 1.6 a dve versie 1.5 dCi.

JWK
9. prosince • 11:49

Jako myslivec musim uznat ze tohle auto bude pri pouziti vhodnych pneu dostacovat na 90% veskerych polnich a lesnich cest... pokud bude i cena zajimava myslim ze se s tim autem na podzimnich spolecnych honech budeme setkavat casto... design je v pohode a myslim ze jednoduchost v dnesni dobe mnoha lidem naopak vyhovuje... navic kdyz tohle nekde omylem klepnu o strom bude to mensi skoda nez kdybych klep treba XC90 tku

Petr
9. prosince • 19:03

Jako myslivec bych se s tím, že jsem myslivec, vůbec nechlubil a spíše se ze to styděl.
Doufám, že se vás na společných podzimních honech co nejvíce navzájem postřílí.
Alespoň ubude arogantních, namachrovaných debilů, kteří mají neustále pocit, že jim patří vše, co je za plotem posledního domku v obci.
A mám to z vlastní zkušenosti a to několikrát.
Nechápu, proč ventiluješ svoji úchylnou zábavu na tomto serveru o autech.http://zpravy.idnes.cz/myslivec-zastrelil-cviceneho-armadniho-psa-za-sto-tisic-p2y-/krimi.asp?c=A091209_103259_krimi_pei

Ochotnik
6. května • 10:46

Bóže, ty jsi troub a.

Ochotnik
6. května • 10:46

Bóže, ty jsi troub a.

Vašek
14. prosince • 16:27

"Kdyby ho Bax našel v lese, sedl by si před něj a vyštěkal by ho a upozornil by, že tam někdo je," - jo, tak to jsem u "cvičenýho" vlčáka s rodokmenem už taky zažil... Prdlajc vyštěkal - dokousal mi ruce a obličej tak, že jsem byl dva měsíce marod; a dodnes mám jizvy na obličeji... Byl jsem jen na houbách... Ten myslivec má moje sympatie; takže: každý velký čokl bez náhubku v honitbě je ŠKODNÁ - STŘÍLET!!!

Vašek
1. ledna • 14:49

Chovej se v přírodě tak jak máš a nebude na tebe útočit žádný pes.Když už jsi ale u toho střílení tak bych v prní řadě zastřelil pána toho psa protože ho neuměl vychovat. Pes samotný za nic nemůže.:-/

Radek
9. prosince • 19:51

On naznačil a naprosto správně, pro koho by se to auto mohlo hodit. Naopak nechápu, proč sem taháš takovéto případy. Já taky každý den několik kreténů v autě, kteří jedou jak hovada, každý týden zemře na silnici 10 lidí a nikdo sem nedává odkazy. V každé kastě jsou lidé slušní a kreténi, nebudem házet všechny do jednoho pytle, nemyslíš?

Pepa
16. března • 10:23

Máš pravdu předsedo. Chtěl jsem tomu mamlasovi napsat to samé.Ať je to zedník, zpěvák nebo lékař - všude jsou lidé dobří nebo špatní.

legnaw
9. prosince • 14:44

cena a la Fiesta pre teba nie je zaujimava? (cca 10k €);-)

astario
9. prosince • 9:44

tak designem jsem docela překvapený, vůbec to nevypada špatně:)

Rudi
10. prosince • 1:34

no v té hnedo-zlate to vypada celkem k svetu :-))

Clayton
9. prosince • 7:21

Také si myslím, že ryzí offroad to nebude. Předpokládám, že nemá rámovou konstrukci, tuhé nápravy (aspoň zadní) to také mít nebude a redukce se nejspíš také nedočkáme. Uvidíme, za kolik se to bude prodávat, znám spoustu lidí, kterým by něco takového mohlo stačit.

Radek Ondrášík
9. prosince • 8:20

Toto neni offroad a nikdy byt ani nemel. trh uz dnes pro offroady je minimalni, takze je to typicke SUV bez ramu a bez zminenych blbosti, ktere realne nikdo nechce. System pohonu je ala X-Trail, takze na silnici super, na cestu an chatu dostacujici v terenu se elektronika utrapi, nicmene furt to pripadne zvldne diky rezimum vice, nez bezne SUV teto kategorie a tridy.Dle meho nazoru to bude furt jeste jednodussi auto vuci konkurenci, coz mohou mnozi ocenit. Pro lesniky to sice az tolik nebude, ale pokud je to lesnik, co nejezdi v drsnem terenu, tak by mu to mohlo stacit, preci jenom lesniku co jezdi i blbou octou 4x4 znam dost, takze toto by jim mohlo stacit.

Haya
9. prosince • 9:54

nevypadá to špatně, jestli bude dobrá cena, tak pro chalupáře, lesníky, zaměstance různých povodí a spol. fajn

Radek Ondrášík
9. prosince • 10:02

Pokud udrzi cenu ve 4kolce s klimou a nejakou drobnou vybavou okolo 350tis. tak bych to vzal jako "rezervni" auto domu, pro to nase podhorske jezdeni po okoli by to bylo idealni. Puvodne jsme chteli SX4, ale to nema bohuzel zadny kufr, toto by mohlo byt levnejsi a s kufrem.

viliams
25. prosince • 20:46

Vzhľadom na to že Dacia má kufor väčší o nejakých 200 l ale rozmery sú skoro zhodné s SX4,
bude to asi na úkor miesta pre cestujúcich. Na pohľad pekné auto, ale je to o 10cm širšie a 30cm dlhšie ako Clio Storia. Clio SUV.

petrklm
10. prosince • 9:55

Řeším naprosto stejný problém, v téhle Dacii vidím řešení. S Lincolnem mám problém vyjet k chalupě i jen po dešti, ale zase off road by byl zbytečně drahá a nevyužitá hračka. A co si budem namlouvat - cena je až na prvním místě :-)

Doporučujeme

Články odjinud