Dacia Duster Ice pro letošní Andros Trophy

Renault představil vylepšené provedení Dacie Duster pro „ledovou“ anabázi Alaina Prosta. Vyhraje další Andros Trophy?

V souvislosti s posilováním prestiže značky Dacia připravila automobilka Renault modernizované provedení loňského speciálu Duster Ice, který má i letos pilotovat bývalý jezdec šampionátu Formule 1 Alain Prost v seriálu Andros Trophy (vloni zde dosáhl až na druhé místo). Novinka se vyznačuje řadou dílčích modifikací a prvně vystartuje v úvodním závodě sezóny, jenž se pojede ve dnech 4. a 5. prosince ve francouzském Thorensu.

Vůz vznikl v dílnách společnosti Renault Sport Technologies a se sériovou verzí Dacie Duster toho má společného jen pramálo. Spočívá na prostorovém trubkovém rámu, karoserie je vyrobena ze skelného laminátu a o pohon se stará před zadní nápravou uložený, výrazně modifikovaný zážehový vidlicový šestiválec VQ 30 s objemem 3,0 l z konstrukčního prkna aliance Renault  Nissan. Při vrtání/zdvihu 93/73,3 mm dosahuje výkonu 360 koní (257 kW) při 7 500 ot./min. a točivého momentu 360 Nm při 5 500 ot./min. Navazuje na něj šestistupňová převodovka SADEV se sekvenčním řazením, jež posílá výkon na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstruktérům se podařilo především zlepšit průběh výkonu v oblasti středních otáček, závěsy kol a jejich tlumení byly lépe přizpůsobeny povaze ledového povrchu a pilot bude těžit z předností nového elektrohydraulického posilovače řízení, jehož účinek se přenáší na kola obou náprav. Brzdy mají kotouče o průměru 260 mm vpředu (ventilované) a 265 mm vzadu, lité ráfky o rozměru 5,5 x 16 palců nazouvají pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3. Vůz je dlouhý 4 001 mm a široký 1 900 mm, rozchod kol vpředu i vzadu je 1 690 mm. Rozvor náprav činí 2 500 mm, Dacia Duster Ice váží 950 kg a jeho palivová nádrž pojme 25 l benzínu.  

Alain Prost k novému vozu poznamenal: „Chceme stavět na tom, s čím jsme skončili minulou zimu. Vloni jsme ve vítězství v seriálu Andros Trophy nedoufali, neboť jsme do sezóny nastoupili poměrně pozdě. Naším cílem bylo zúčastnit se, bojovat a vyhrávat závody, ale také přesvědčit publikum. Tentokrát však hodlám zápasit o titul. Minulý víkend jsme velmi úspěšně absolvovali testovací jízdy ve Val Thorensu. Naše mravenčí práce na Dusteru se vyplatila a věříme, že se nám v nové sezóně podaří vystartovat výborně.“

Za připomenutí stojí, že značka Dacia v Evropě zažívá renesanci díky svým kvalitním a dostupným automobilům, sériový Duster se navíc dostal mezi finalisty ankety o Auto roku 2011 (Car of the Year 2011).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Duster Ice pro letošní Andros Trophy
Dacia Logan 1.39
Rok výroby: 2007
Stav: 120 900 km
Cena: 65 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Sandero 1.39
Rok výroby: 2010
Stav: 89 088 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků