dacia duster je fajn auto kdo bude mit na BMW koupi ho a kdo na Dustera tak koupi Dustera...nejhorsi je ze je to Dacia jako znacka,ale podvozek Nissan a motor Renault...takze fajn auto,kdyby to melo na masce znak Renault nebo Nissan tak by to stalo o 150000 vic...jJenze tohle je ceskej narod jak to neni BMW nebo mercedes nebo takova znacka a je to Dacie tak uz ohrnujeme nos....;-)
Máme objednaný nový Duster LPG, po složení zálohy čekáme, snad dorazímvm únoru. Čtyři měsíce čekací doba, jako na Ferari. Ale máme Mazdu, 167 000 km, pořád nějaký problém ,hlavně koroze, motor OK.. Jsem řidič z povolání od r.1972, mám najeto 3 miliony nejmíň, nyní důchodce a těším se na Dustera. :-))
.minulý týden v německu jsem okukoval dva přepravníky plně naložené novými dustery,spodní byli v automatu.
Mně se líbí, uvažuji o něm. Pro případné kritiky - jakou jinou čtyřkolku se světlou výškou alespoň 20cm do ceny 400000,- by mi doporučili?
Lada Niva B-]
Umístění tlačítka tempomatu mě dostalo:-D:-D
Dá se s tím normálně fungovat, takhle to má i Trafic a není to žádná kovbojka. Tlačítko zapnu jednou a pak na něj nemusím sahat do doby, než ho někdo vypne.Zrovna tohle je naprosto nepodstatný detail a za problém to považuje jen ten, kdo s tímto řešením nemá zkušenost.
Tohle řešení je mi sympatičtější, než např. BMW, kde se tempomat musí aktivovat při každém novém startu.
Nejen tempomat. Úplně všechno. Profil řidiče, pokračování v navigaci, tempomat, automatiku klapky větrání,....... Nightview dokonce musíš znovu aktivovat i potom, co ti zazvonil telefon. BéEmWé, to je přehlídka logiky houpacího koně.
Nebolo by to zlé, keby sa súdruhovia z Rumunska trošku viac angažovali. Prieduchy spred 20 rokov a umiestnenie tempomatu ma asi dorazilo najviac. Ja čo si púšťam tempomat v meste by som asi ošedivel ho spúšťať naťahovaním ruky a nie kliknutím na volante...
Ved na volante sú tlacitka. Ja tempomat vôbec nevypínam, len zasetujem rychlost.
Ale tlačítko na palubce můžeš nechat zapnuté pořád a pak se tempomat skutečně pouští jen tlačítkem na volantu. Takhle to mají všechny Renaulty a je to nejúžasnější řešení pod sluncem. Vzhledem k tomu, že prakticky nepoužívám omezovač ale jen tempomat, prostě mám tlačítko tempomatu trvale zapnuté.
Jenže právě díky těmhle archaismům si může dovolit cenový level. A právě proto jí to nevyčítám. Reinkarnovat Dacii, dát jí rumunské mzdové náklady, druholigovou techniku, okresní přebor interiéru a celé to prodávat za super cenu je správné a neváhám složit francouzským soudruhům kompliment za geniální nápad, dotažený k úspěchu. A to přesto, že si to nikdy nekoupím.
Pri vsetkej ucte k potencialu francuzskeho proletariatu, myslim si, ze toto je z hlavy Carlosa a jeho japonskej hemisfery. Francuzska hemisfera by nikdy nepripustila realizovat nieco mimo Francie, nedajboze s komercnym uspechom...
Nevím jestli motor 1,5 DCI, originální tovární LPG pohon, nový motor 1,2 TCE a doteková multimédia nebo pohon od Nissanu 4x4 /poznámka renault vlastní 43% Nissanu/ je druholigový. To, že Renault učí svět, jak se dá vyrábět levně a fér v zemích, kde to levně dokáží nená nic společného s horší kvalitou, kterou někteří tupci stále u Dacie shazují. A co vím, tak znovu oživené jméno Dacia/pouze pro některé trhy jinde Renault/, která nemá svůj vývoj a vše je Renault si konkurence mohla také vymyslet. Dle mého soudu víš o autech úplné hov.o. B-] A co vím tak VW chystá konkurenci proti Dacii, ale nemají šanci. Tohle nikdy neuměli.B-] Nissan nyní uvádí na popud Renault znovuoživenou značku Datsun.;-)
To je hlúposť. Urobiť krajšie výduchy nemôže zmeniť cenu a umiestniť tempomat mimo priestoru volantu (priamo volant, páčky) je demencia i keď rumunská.
No, je vidět, že nemáš páru o tom, jak se používá tempomat v autech Koncernu Renault. To tlačítko je na celkovou aktivaci tempomatu, tzn., že když budeš chtít, zapneš ho po převzetí na showroomu, takže JEDNOU budeš nucen šáhnout na tlačítko tempomatu a pak už ho kompletně ovládáš na volantu. Ve svým Meganu mám toto tlačítko za řadící pákou u ruční brzdy a nevidím v tom sebemenší problém. Jinak dle zkušenosti z např. Passatu B5, je umístění tempomatu u Dacie řešeno rozhodně líp, Passat to měl z vrchu páčky na blinkry - horší možnost sepínání tempomatu sem ještě neviděl...
To řešení passatu ovšem nevyžadovalo horní vypínač vůbec používat. Byl tam jen kvůli předpisům, aby se to dalo natvrdo vypnout, což stejně nikdo nedělal.
prdlajs. Je to secondhandová konstrukce renaultu. Rumuni na tom nic nevymýšlejí, nekonstruují a ani nerozhodují. Takže pokud demence, tak francouzská. jenže o demenci nejde. Vývoj čehokoli nového stojí prachy. Montovat dvacet let staré výdechy z R9 nestojí nic než materiál a tvrdé hladké výlisky z ABS stojí zlomek toho co dnešní pseudoměkké struktury. V okamžiku, kdy do dacie začnou konstruovat nové interiéry, nové výdechy, nové prvky čehokoli, je po láci a tím i po úspěchu. A taky proč, to auto je za ty prachy dobré tak proč mu mrvit cenu lepším interiérem..
Opět souhlas. Nové výdechy udělají až ojedou starý nástroj, který vyhrabali ze skladu a budou muset udělat nový. Pak budou nové výdechy.
A nemělo by to platit i o některých modelech škodovek?Samozřejmě v tom dobrém slova smyslu.
Škoda razí přesně opačnou filosofii. Oprcané auto s vysložilou technikou (Fabia, Rapid, Superb, Yeti), ale narozdíl od Dacie se tomu nasazuje cenovka vysoká. Jelikož jsou jediní, kdo v základní výbavě nic nenabízí, mohou si nasazovat vysokou cenu. Nemají v tomto segmentu oprcaných aut konkurenci.
Tajimeve ze se to prodava i v zapadni evrope, takze to nemaji tak spatne vymyslene.
No jjeste jedno srovnani....Koupil by nekdo Dustera za 600-700? NeYetiho ? AnoYetiho za 900? Ne Treba XC60 ? Anoa tak by se dalo pokracovat.... Duster neni urcite spatny za ty penize, ale je to proste kacune auto a je to videt.
Taky YETIHO ve světě nikdo nekupuje:-D Lidi jsou inteligentní a Škodovka nikoho jinde nezajímá a Renault je světoznámá značka a jen v Rusku za letošní rok vyrobeno už 100 000 Dusterů. O tom si může předražená škodovka jen zdát. Navíc lidi tam kupují mozkem a očima. Teda mimo tuto republiku. Tady stačí co za lůzu kupuje Hyundaje. Těm stačí říct že k tomu dostanou pusu od pána boha a 100 let záruky a už je to nejkvalitnější auto na světě.3-[3-[ Že za své peníze dostali velké nic to jim dojde za pár let. :-P
"Velké nic": Tak mně došlo hned jak jsem i30 koupil, že je to mimořádně velké auto - mám na mysli místo za volantem a možnost kvrdlat koleny do stran. No nic, já jsem moc spokojený.
Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest království nebeské....
Jo, pokud jsi to myslel tak, ze ji zde nabizeji, tak to jo. Ale Nemci ji temer nekupuji, na rozdil od Yetiho.
to asi moc do Nemecka nejezdite co...:-)
To Ti rekl kdo? Ze by Skoda? ;-)Skoda Octavia 3 je v Nemecku velice vzacnym jevem. ;-) Situaci v jinych zemich neznam.
Tak aby bylo jasno koukal jsem na test na německém auto motor sport a testovali to současně s suv mercedes a dopadlo to docela dobře.i když se podle výbavy srovnávat nemohou,ale na tu cenu za kterou se to prodává tak do terénu byly některé parametry srovnatelné
Věřím tomu že pokud by mělo toto auto logo VW,tak tahle diskuze by se ubírala směrem jaké to není skvělé auto,za malé peníze se skvělými parametry,perfektním servisem a neskutečnou životností...
Tak ono se stačí podívat na předek Amaroku a vzhled studie Taigun.Kde asi VW kopíroval?? Rozdíl je ten, že předlohou byla stará dobrá škola Renault 4 TL. A to není moje myšlenka, ale realita. Předobrazem karosérie Renaultu /Dacie/Duster byl R4 a ono to funguje. Ne nadarmo se Renault 4 prodal v 15 000 000 kusech. Samo, že se použilo pouze něco nejsme vocas. To jen pro rejpáky. prolis přední kapoty, přední maska tvar pátých dveří a světel, bočního prosklení atd... Ale to si můžete na internetu najít.Renaultu /a jeho ala. Dacii/ fandím jsou výbornýB-]
vw vyraba v poslednej dobe iba SHIT auta. nic normalne, zastarale motory, diesel uz ani nema zmysel u nich kupovat. takze o vw radsej ticho a nic nehovorit.
Super kvalita, poslední motory a převodovky u VW a Škody jsou už stavěné jen na 150t km, pak výměna!:-D
Ano, presne takove primitivni hospodske reakce jsem mel na mysli.... :-/
Ty budeš asi ten, co si myslí, že Yeti projede vším a Duster se zasekne v první louži.
Ne nejsem.... Skodovkou nejezdim, jen mi vadi jak je cool na ni plivat. Je mozny ze Duster da vic nez Yeti ale o tom ja se nehadam. Ostatne niva da vic nez X5 a je lepsim autem?Skodofkofil nejsem... Na rovinu, v rodine Volvo, Toyota, BMW...
Na rovinu, v rodine Volvo, Toyota, BMW... (.....ze kterýho století???)
Nezáviď proletáři.
Verim tomu, ze kdyby to melo logo vw nebo skodovky, tak tady vsichni krici, jak je to drahe, nic to nevydrzi, je to hnusny, okopirovany, stary, spatny motory, ma to spatny jizdni vlastnosti,ze se da za ty penize koupit lepsi a nechapou, jakej debil si to muze koupit.:-D
Hele, kolik Ti VW ci Skoda plati? :-D
Pesne tak, tady je naopak v mode na koncern vesmes plivat, coz ostatne ustepacny prispevek nad nama potvrzuje B-]
Zkus svůj příspěvek formulovat obráceně.
Hele me je to fuk.... skodovku nemam... je to proste normalni slusne auto, ale diskuze kde se pise o Skodovce jsou plny jedovatejch plivancu a to zase vybudi fanaticke obhajce, takze takovy zasekly kolovratek. Ja jsem rad ze se Skodovce celkem dari, porad ji i pres nemecky kapital povazuju za "nasi znacku".... a v souboji s Hyundaiem ji fandim. Ostatne Volvo taky nepovazujeme obecne za cinske, ze?
Volvo JE cinske! :-P
Taky Skode fandim. Ale za soucasnych podminek bych bral ix35 misto Yetiho a i30 misto Octavie. Proste atmosfericky benzin je atmosfericky benzin.
šikmáči ještě nedopracovali pajcování turbo motorů, takže je nemají pouze z vlastní technické a technologické nouze. Můžeš si být jistý, že na tom horečně pracují a v pajcování potí trika. Vlaštovkou je turbomotor v lexusu, což je známkou, že japonci s obvyklým zpožděním 10-20 let dokopali kopírování do fáze výroby. Zatím jen v malém počtu ... exkluzivně... pro top značku, ale turbomotory přijdou už i z dálného východu. A korejci jsou na tom podobně. Pokud chceš atmo benzín tak spěchej, už dlouhá léta je jasné, že atmo končí.
JJ máš pravdu a doufám že také víš jaká turba VW a Škodovka používá a kdo je vyrábí? A pak bys vědět proč je šikmáči nepoužívají, když vědí co vyrábí!!!
Květáku, oni jen netestují turboshity na zákaznících jako to dělá VAG, s turbomotory přijdou až budou moci nabídnout seriozně záruku 5-7 let jak je dnes korejská NORMA.A ono turbo samo o sobě není samospásné....s japonskou atmosférou jsem už nějaké to turbo vyučil ...B-]
Ty koncernové turboshity spolu s fordovými truboshity táhnou pohyb světového vývoje, což se o korejských replikách 20 let starých koncernových atmoshitů s virtuální zárukou, podmíněnou předraženým servisem rozhodně nedá tvrdit.
jogurt: Jen malá poznámka. Pokud ti někdo tvrdí, že je záruka podmíněna origo předraženým servisem, tak lže jako když tiskne. Bloková výjimka platí pro všechny. První právník v ulici by je roznesl na kopytech. Tyhle fígle můžou zkoušet někde v Ugandě, ale né tady.
Já souhlasím. Teoreticky máš pravdu. Praxe je trošku jiná. Kolik procent klientely se sedmi a pětiletou zárukou ví, že nemusí platit nehorázné ceny dílů, spotřebního matroše a práce v jejich značkovém servisu a že když s nimi servis záručně vyjebe, tak mají šanci se i v poloprávním státě práva domoci? Pochybuji, že na ta procenta spotřebuješ všechny prsty jedné ruky.
V tomto také souhlas.A k tomu plivání, je to český fenomen. Taková nátura, no. A nejvíc plivou ti, co mají doma nějakou usípanou plečku z áček.
Či ta antipatia nebude skôr tým, že pri každom teste Škody alebo VW má človek pocit, že českí novinári si už už cvrknú od blaha. Bije to do očí, ako sa tu nadŕža jednej strane.
Pouze v očích středoevropských proletářů. Pokud VW drží laťku například kvality interiérů na čele pelotonu, nemá novinář důvod tvrdit opak, i když je jisté, že článek budou číst zamindrákované socky. A pokud VW tradičně je na ocase pelotonu v délce rozvoru a šířce interiéru, novináři to taky nezamlčují. Viz například bývalé nářky na místo vzadu u Octavie či současná kritika Superbu za nejužžší interiér v segmentu.Novináře nemám rád, ale v rámci korektnosti uznávám: nemohou za to, že česko je plné blbů.
A co říkáš na jednoduché těsnění dveří u nové Octavie? Golf má zdvojené!? A kde je pak ta Německá kvalita!?:-D
A Hjundé a Kia také!!!
tak ja mam u Accentu miestami trojite, heeec !!
souhlas
Fogel: kdyby to auto mělo na čumáku logo VW, vůbec by nevzniklo. VW ani ve své lowendové Seat značce nejde na materiálová a konstrukční provedení interiéru a úsporné varianty řady technických řešení, jaké má dacie. Což není handicap dacie, to je prostě jiná filozofie, směřovaná na jinou klientelu a jiné podmínky užití.
Nejsem si jist,jestli máš pravdu.Označuješ seat jako lowend(toledo),který sjíždí ze stejné linky jako škodovka (rapid).Nevím ,co si mám o tom myslet.O tom,že máš v autě na zadních sedačkách kolena pod bradou,nepotřebuješ novináře.Co se týká interiéru,je to opravdu individuální posouzení-líbí/nelíbí,vyhovuje/nevyhovuje.Netroufnu si říct,jestli je dacie kvalitativně lepší,než některé modely koncernu v Číně.Co se týká jednoduchosti konstrukce dacie,je to podle mně jedině plus.
No a co je škodovka taky lowend, jen v čechách s připlatky za blbost za ceny skutečných aut o třídu výš.
A co říkáš na současnou levnou konstrukci nové Octavie za předražené peníze???:-D
Ty jo takových potřebuje tenhle stát víc.Na ulicích na zametání.Protože porovnávat moderní vozidla Dacia 100% vymyšené Renaultem a vyráběné v 5 závodech světa přirovnávat k čIňanům!!!
??? prosím ??? kdo přirovnává Dustera k Číňanům?
Lowend není o tom, jeslti si (třeba u Audi TT nebo mazdy MX5) vykopneš kolenem zuby a už vůbec ne o tom, na které lince se vyrábí. Běž se podívat do Bratislavy, jak rozdílné modely tam jedou po stejné lince hned za sebou. O tom, že jednoduchost dacie je plus není sporu. Blbost je jen srovnávat ji z hlediska levelu s čímkoli jiným. Stejně jako nemůžeš srovnávat junior salám za 45kč/kg se šunkovým za 100. Salám je to obojí. A ubezpečuji tě, že Dacia opravdu není kvalitativně lepší než "některé modely koncernu" vyráběné v Číně. Není ani srovnatelná a je naprostá kravina ji srovnávat. Duster je relativně moderní a relativně komfortní forma gazíku, masově dostupná. Nic víc. A v tom je její kouzlo a velké plus. A jak psal správně jogurt, dělat z ní superauto, srovnatelné s čímkoli lepším, je zhovadilost.
Samozřejmě,co se týká poslání dusteru jsme zajedno.Vadí mi,že ho ostatní zašlapávají jenom proto,že je to dacia.Určitě majiteli v terénu stejně poslouží jako daleko dražší značky.Toto je přesně to srovnání,jaké jsem měl na mysli.žádné superauto to samozřejmě není.
Nemůžu si pomoct, ale to auto se hodí tak akorát do lesa, na pole - prostě, je to vidlák.
Samozřejmě že je. No a? Pořád je lepší robustní a ošklivý ale plně funkční vidlák za user friendly cenu, který si nehraje na to, co není (modlu z něj dělají jen hlupáci), než načinčaná lakýrka za xnásobnou cenu, která kromě šamponování není vhodná v podstatě k ničemu. Jasně, jet s Dusterem na obchodní jednání, kde se jedná o kontraktu za miliony je naprostá pitomost, stejně jako je pitomost jet s X6 do lesa pro dříví.
Tak jest. Tohle není auto pro městského šampóna.
No vidite a ja ked som naposledy (pred zimou) nalestil turtle waxom moju cervenu koktu (obycajna tourka jedna sestka, ktoru jazdim teraz) tak sa zastavil pan na bezmala trojmegovej kare ze ake pekne auto, celkom prijemny pokec. Podobne sa pacila doma starsia jednaosmicka, az na jedneho orieska, ktory si ju hned aj oznackoval :-D:-D:-DOno na co sa hra auto a na co sa nehra je jedna vec a na co sa hra majitel je druha. Nagelovany namasteny vypatlany debilek, ktory sa bez nalezitej kozmetickej pripravy pred zrkadlom doma a prapitomym betonovym vyrazom (najlepsie za zrkadlovkami made in bohvie kde s predrazenou nalepkou) von ani nevyberie mi pravdupovediac stokrat trapnejsi ako Duster pred divadlom. Dokonca by som si dovolil tvrdit ze ten duster ma styl. Taka skromna priama jednoduchost, je to tazke vystihnut ale pre kazde IQ rovne akejkolvek hodnote z oboru kladnych cisiel by to nemalo byt tazke pochopit.
Co se motoru a jízdních vlastností týká, tak je to dost dobé auto. Ale vzhledově se mi nikdy nelíbilo. Podle mě je to jedno z nejošklivějších, v současnosti vyráběných aut. Ale cena udělá svoje.
Tak já ho zase pokládám za velmi pěkné.
;-) Ahoj muze mi prosim nekdo poradit jestli mam koupit vuz Dacia Duster je jen pro zenu manzel nema papiry tak budu jezdit sama. poradte prosim dekuji ALCA
Moc pěkné auto,na nic si nehraje,vysoká užitná hodnota,opravdu o něm uvažuju.Spotřeba jistě klesne u Dci i Tce.moc se mi líbí,pěkný test
Nový Duster je opravdu pěkný a nejen to.Oproti minulýmu modelu je fakt lepší ve všech směrech.Před půl rokem jsem duster zavrhl,nepohodlný,nepropracovaný,nesourodé prvky,prostě nic moc i pro normálního uživatele,ale jako pracovní auto za tyhle peníze super,což Vám potvrdí každý uživatel,který si ho pro tento účel zakoupil.Tenhle nový je už o něčem jiném a dle mého názoru se za něho nemusí stydět ani pražák,který s ním bude brouzdat po praze,určitě vzbudí i pozornost a tím nemyslím tu negativní.Fakt se rumuni (i když je to švihlej renault s quashqaiem) dost zlepšili a kdo se tímhle novým modelem projel,tak musí uznat,že se auto přiblížilo standardu normálního auta pro běžný provoz,které poslouží dobře i jako rodinné auto,pro což má dobré předpoklady např. ve velikosti kufru (4x2 cca 480litrů),velikosti místa na zadních sedadlech a spotřebě u dCi motorů.Je jasné,že zastánci koncernů by do auta nesedli,ale ať si to zkusí projet,určitě se jejich názor změní,přinejmenším aspoň u 50% lidí (já také komukoliv na potkání netvrdím,že jako uživatel škodovky jezdí autem čínským,ukrajinským,indickým,kazachstánským a já nevím kde se všude ještě škodovky montují),je to jenom o tom vyzkoušet a pak si udělat vlastní závěr a ne jenom pomlouvat skrz net.O oblíbenosti dusterů hovoří i jeho prodejnost a to nejen na východ od nás,ale i v německu,belgii atd,za tři roky prodeje 450tis aut (yeti 280tis aut/4roky) a jak vidno,nový duster to asi jenom potvrdí,protože momentálně je stop stav na objednávky dusterů,protože lidé na tento facelift (nejen kastle) čekali a momentálně zahltili po celém světě svými objednávkami výrobnu,takže na cca čtvrt roku je pozastaveno objednání a ti,co si již objednali nový duster,tak těm se převzetí vozu prodloužilo o jeden měsíc.Tak jenom z vlastní zkušenosti,doporučuji všem,pokud se chci pouštět do nějaké debaty,nejprve si to odzkouším,navíc u tohohle auta budete mile překvapeni.
A Kefalín, čo si predstavujetě pod tým "vysoká užitná hodnota"?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.