Dacia Duster 1.6 MPI přežívá dál. Teď plní normu Euro 6

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l s příchodem na normu Euro 6 posílil, narostl mu výkon i točivý moment.

Vypadalo to, že stará atmosférická jednotka 1,6 l pod kapotou Renaultů a Dacií padne za oběť emisním normám, ale inženýrům se díky rozsáhlé modernizaci podařilo protlačit motor, jehož kořeny sahají až do první poloviny 90. let, přes normu Euro 6.

Řadový atmosférický čtyřválec 1,6 l navíc s příchodem na normu Euro 6 posílil. Nyní má výkon 85 kW (115 k) v 5500 ot./min., což je o deset koní víc než předešlá verze šestnáctiventilové jednotky v Dacii Duster.

Testy | SUV | Dacia | Dacia Duster

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Zvýšil se i točivý moment a to o 8 Nm na 156 Nm v 4000 ot./min. Podařilo se dramaticky snížit normovanou spotřebu a emise CO2 – o 30 %. Předokolka spotřebuje v kombinaci 6,4 litru na 100 km (145 g/km CO2), čtyřkolka pak 6,8 l/100 km (155 g/km CO2).

Základní provedení koupíte pořád od 249 900 korun, ale to má jen pohon předních kol a nedostanete ani klimatizaci. Čtyřkolka je k dostání ve vyšší výbavě od 332 900 korun, má o 115 kg vyšší hmotnost a o sekundu horší zrychlení z 0 na 100 km/h, i když má krátce poskládaný šestistupňový manuál proti pětistupňové převodovce předokolky.

Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků