Čtyřicetiletou stárnoucí D1 má oživit modernizace. Bude to stačit?

16 komentářů

Zelí
15. července • 6:41

Z Bratislavy směrem na Trnavu udělali Slováci bez velkých cavxků ze dvou pruhů tři. A funguje to skvěle. Nežvanili, ale dělali. Když máte k dispozici tři pruhy na každé straně dělá se rekonstrukce daleko jednodušeji.

Tom
15. července • 19:06

Za cenu chybajuceho odstavneho pruhu. Uz tam koli tomu bolo zopar mrtvych.

Antiautomat
17. července • 0:24

3 pruhy bez dostatocne sirokej krajnice su pruser. Neviem ako take nieco mohlo prejst. Akonahle sa ti pokazi kara alebo sa nieco stane, nemas unik, caka sa len na to kedy sa kvoli tomu prihodi naozaj nieco zle, az potom sa bude s tym nieco robit.

Vladimír
14. července • 21:13

:-)Si vemte ,že slouží 40 let. Dvacet let se o ní starali a druhých 20 jen rýžovali. No dobré ni?:-))

Dusan
16. července • 11:29

Jak jenom ryzovali? Vzdyt za poslednich let byla mnohokrat opravovana, na nejfrekventovanejsich mistech i rozsirena. To co ted zbyva je znovu postavit dalnici v mistech puvodni neopravitelne betonky. S tou neslo nic delat, ta se musi predelat od zakladu.

Kazeasch
18. července • 15:24

Taky myslím že hlavně rýžovali. V Brně u Slatiny v obou směrech je dálnice seskládaná z betonových panelů, jezdit se potom naprosto nedá, když člověk potřebuje kvůli něčemu brzdit tak ten beton je zcela jinýho názoru na situaci a jediný co s tím za 20 let udělali, že tam před rokem na jedný straně snížili zychlost.

Tomáš
14. července • 19:29

Všichni píšete, že by bylo třeba dálnici rozšiřit, ale ani to by u nás nepomohlo, protože jakmile jsou někde pruhy 3, tak 90% ridicu pouziva pouze leve 2 pruhy a provoz je tam stejně pomalý. Všichni si myslí, že pravý pruh je pro kamiony...

kik
14. července • 15:28

Uz nekolik desitek let se mluvi o paralelnich spojeni pres HK po D11 a R35 a dneska je situace takova ze D11 stale konci pred HK a z R35 je mala spojka mezi D11 a I/37. Kdy se postavi cely chybejici usek R35 mezi Opatovicemi a Mohelnici se nevi, protoze nejsou penize. Zatim to vypada tak, ze se mozna v nejblizsich letech zacne stavet mezi Opatovicemi a Vysokym Mytem. O trase mezi V. Mytem, Litomysli a Moravskou Trebovou se vedou spory, z M. Trebove do Mohelnice je to myslim uz vyresene. Takze pokud vse pujde dobre tak se mozna za cca 20 let dockame alternativni trasy z Prahy do Olomouce a Ostravy. A to jsem optimista.
D1 se bude pouze rekonstuovat, ale ona by potreboval i rozsirit. Ale to se ted delat nebude.

baytik
14. července • 15:20

ze po 20 letech zanedbavani udrzby uz ma RSD plan :-/
vzdyt vetsina D1 ma jeste puvodni povrch :-(
btw zajimalo by mne, jestli ten "plan" zahrnuje i predbezny odhad skod, nehod, zraneni a smrtelnych zraneni, ktere kazda takovahle akce zpusobi

Dusan
16. července • 11:27

Jaka zanedbana udrzba? Vzdyt D1cka se normalne prubezne opravovala. Problem je akorat s betonovou casti, kde byla pouzita nevhodna technologie a tudiz oprava nebyla mozna. Ted se v ramci generalky tyhle casti postavi vicemene znovu od zakladu.

Antiautomat
14. července • 13:26

jedine spravne riesenie je strhnut to dolu a 'nalepit' nanovo kompletne. No a co sa tyka obmedzeni, tie jednoducho budu, inak po D1 jazdim zasadne v noci, nakolko pravy pruh je na jazdu standardnym osobnym autom na mnohych usekoch nesposobily no a cez den na to fakt nemam ani cas, ani nervy a auto mam len jedno.

Praktik
14. července • 9:29

Úsek Velký Beranov-Měřín (119-134), zejména pravý pruh směr Brno okolo 122 km (Motorest Černá Studánka) je takové schodiště, že tam občas některé autobusy jezdí částečně v odstavném pruhu, aby z cestujících úplně nevytřásly duši. A v plánu na opravu to asi není, aspoň podle tohoto článku ... :-(

Oprava
17. července • 19:07

Drncá to tam v pravém cca od 121 až po 128 km = celkem 7 km, tzn. vytrvale asi 5 minut jízdy. Pak je už nový beton cca do Měřína a za ním schodiště začíná znovu až někam k 144km před Vel.Mez. Stejně drsné drcání v pravém pruhu je pak ještě před 162 km (Velká Bíteš) a pak před odbočkou na Ostrovačice na 178km. Kdyby se to všechno sečetlo (průjezd každým problémovým úsekem asi 5 min.), tak to bude dohromady cca 30 až 40 minut drncání jen z Prahy do Brna => asi jedna třetina této "dálnice". V některých úsecích by možná bylo lepší jezdit jen levým a odstavným a ten rozbitý pravý pruh ponechat jako odstavný ? ;-)

coolio
14. července • 0:07

Čistě pro zajímavost jsem jednou jel z Brna, když jsem měl čas, mimo dálnici. Trasa přes Kuřim, Žďár, Kutnou Horu a Říčany trvala cca 3,5 hodiny.Jinak ta navržená "modernizace" spíš připomíná modernizaci koridorů - pořád to není hotové, vlaky jezdí stejně rychle jak za císaře pána, a prachy tečou do betonové lobby...

Michal
14. července • 9:20

U nás v kocourkově, nechápu nic .
Už teď je jízda po D1 dost nebezpečná kvůli hustotě aut a jak naflákají uzavírky zase budeme poslouchat spoustu řečí o neukázněnosti řidičů a vysoké nehodovosti.Benzín máme stejně drahý jako Němci ale cesty stojí za nic.Již teď na současný provoz dva pruhy nestačí , nechápu co tam chtějí dělat když né rozšiřovat....

řidič
14. července • 8:32

Na D1 to bude jako v Polsku cestou na sever. Stovky km přechodných značek vymezující pruhy, a nikde žádná robota. Kdybych tam nejel, nevěřil bych jak se taky dá řešit dopravní situace.
Ale pořád je to luxus oproti E36 na západě Polska :-D Jedete 50km/h a auto zažívá svou největší zkoušku pevnosti a soudržnosti.

Doporučujeme

Články odjinud