Čtenáři AutoRevue.cz dají příště přednost benzinovému motoru

94 komentářů

Ondra S.
10. prosince • 23:15

Vůbec se nedivím, že to benzin vyhrál. Také si myslím, že benzinový motor je lepší. Pokud ale benzínový motor, tak (4-5 ventilů na válec) jedině s turbem a objem nejlépe tak kolem 2L. Pokud je takový motor moderně a dobře navržený, je to absolutně to nejlepší, co můžete mít pod kapotou. Tahá perfektně, kdykoliv si vzpomenete, na jakýkoliv převod. To je prostě nádhera a radost to řídit. Spotřeba také není tak katastrofální, ale jen nesmíte jezdit neplynule typu brzda-plyn. Nejekonomičtější je pak jízda v oblasti vysokého točivého momontu s lehkou nohou na plynu.
Disel, který je dobře udělaný, což ty moderní moc nejsou také není nejhorší, ale vždy je takový těžkopádnější, než benzin a ve vyšších otáčkách nad 3000 a vejš už bývá tupý, což je nepříjemné na předjíždění. Je to pořád takový "závodní traktor", i když asi přece bude úspornější než benzin.
Pro pochybovače jsem si vyzkoušel obojí! Měl jsem starší auto s benzinovým 2,0i 16V turbo, jezdil jsem i s atmosférickými benzinovými motory různých objemů. V současné době mám disel, s rotačním čerpadlem bez elektroniky 2,1 12V (3ventily na válec), tupost na plyn ve vyšších otáčkách jsem odstranil přidáním dynamického předvstřiku, čímž jsem trošku objetoval jemnost chodu a snížil spotřebu, ale aspoň to teď pořádně tahá až do 4000ot/min. Stejně s tím striktně nejezdím pod 2000ot.

Composite
11. prosince • 22:46

osobne bez turba, je to súčiastka ktorá sa kazí
Ale aby sa nafťák vykonovo vyrovnal benzínu, tak už nie je úsporný a už sa nedá hovoriť o úspore.
Ak som chcel jazdiť s TDCi ako s benzínom, tak spotreba bola skoro rovnaká, hnevalo ma časté radenie, ťah mal od spodu, ale ked som potreboval držať výkon už som musel radiť a vtedy benzín ide ďalej a viac a diesel je už v prdeli ;)
Proste pocit z dynamickej jazdy sa na diesloch nedá hovoriť ;)
či to bol BMW 1, 3, či 5, či iné značky, benzín je proste benzín ;)

Ondra S.
15. prosince • 19:49

Jsem přesvědčen, že turba se není třeba rozhodně bát, jak u dislu, tak u benzinu. Myslím tedy normální turbo, nikoliv to z proměnnou geometrií lopatek, které se vyšmatlají po 30 tis a mění se kus za kus. Přeplňované motory už se dělají dostatečně dlouho nato, aby byly turba už dávno vychytané. Jen je třeba dodržovat pár jednoduchých zásad, tedy nehonit motor a nešlapat nato za studena tak aby jelo turbo a po jízdě s intenzivnější zátěží motoru nechat na volnoběh nějakou tu minutu dochlazovat před zhasnutím motoru. Také je vhodné používat kvalitní olej, hlídat jeho dostatečné množství a nepřejíždět výměné intervaly. Potom vám turbo vydrží hodně dlouho.
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že turbo tomu motoru přidá opravdu hodně, pokud tomu pořádně šlápete, jede skoro jako by měl 1,5-2 násobný objem. Tady teď nejde o vysokou maximální rychlost, ale o zátah a akceleraci, kterou určitě pak oceníte. Přitom při plynulé jízdě zlehka si zachovává spotřebu odpovídající jeho skutečnému objemu. Je to prostě bomba a myslím, že to zato určitě stojí.
Škoda jen, že naše nejrozšírenější škodovky nenabízí přeplňovaný benzínový motor třeba do fábie, jako renault dává do clia 1,2i turbo. V turbu je jen 2,0FSi do octávie, ale teď třeba mají 1,4FSi turbo a dávají to jako základní motor do superbu. Fábie zas ostrouhala, no nic, snad časem se něčeho benzinového v turbu dočkáme i ve fábii a nebudou zato chtít megalomanský příplatky.

benzin
21. dubna • 20:27

no disel bez turba neni nic moc takže je fer srovnavat disli s turbem versus benzin normal mislim že ne a kdo jezdi malo tak caca 20 tis a hodně město a okoly tak neni disel šťastna volba mam skušenosti s oběma druhy motoru a spotřeba dislu podle počitače po městě ze začatku je i 11litru a to neni malo 1.9 Tdi 74kw ale za městem dal než 20km to de i za 4.2 L v 90km Dalnice 5.5 L ale kdo jezdi vic město je lepši benzin zvlašť v zimě daleko lip topi a Dislu to moc nesvěci ale je to na každym co si pořidi

Ondra S.
23. dubna • 0:00

Je samozřejmně na každým, co si koupí! To je fakt.
Kdo jezdí hodně po městě, je nejlepší malé auto, jako třeba Chevrolet Spark, Citroen C1, renault clio, prostě rozhodně malý benzín. Na popojíždění po městě rovněž je praktický auto s automatickou převodovkou, pokud oželíme trošku vyšší spotřebu. Podle mě je po městě ale ještě lepší MHD, případně malý scooter, nebo v menších městech stačí i kolo. To tady ale čtenáři neradi vidí, to MHD.Kdo jezdí často mimo město je už volba podle stylu jízdy.
Na pohodovou jízdu, zvláště na delší trasy 30Km a víc, kdo chce hodně šetřit je vhodný disel ale s turbem. Atmosférické disly jsou líné a těžkopádné. Mezi výhody turbodislu patří tah odspoda, ale často zase chybí ve vyšších otáčkách pro předjíždění. Neměli bychom to také s podtáčením dislových motorů přehánět zejména do kopce, jinak se zvýšeně namáhá klikový mechanizmus a pokud máme na motoru dvouhmotový setrvačník, předčasně ho tím odrovnáme a nový levný nebude! Stejně tím palivo moc neušetříme. Raději roztočit pod kopcem a potom využívat setrvačnosti, než dusit motor.Na dynamickou jízdu na středně dlouhé trasy je vhodný benzín s turbem. Je to úžasně dynamický motor, zachovává si pružnost benzinového motoru a přitom nám kdykoliv předvede mohutný zátah dislu a drží jej (narozdíl od dislu) až do vysokých otáček, pokud se zrovna otáčky pohybují v zóně kde se již roztáčí turbo. Takový motor je pro řidiče ohromně příjemný a je to požitek řídit a vnímat ten mohutný potenciál výkonu pod plynovým pedálem, který se probudí, kdykoliv mu to umožníme. Je to až opojný požitek, ta akcelerace a pak máte chuť znovu a znovu tomu šlapat a vychutnávat si tu akceleraci bez ohledu na spotřebu. Spotřeba takových motorů bývá většinou o trošku vyšší, než atmosférický ekvivalent, ale pokud nejedeme jak šuš stylem brzda-plyn, je to v pohodě.Velmi příjemný je na jízdu mimo město atmosferický velký benzin, ale myslím tak od 2L nahoru. Kamarád má třeba v citroenu xm motor 3,0i V6, mimo město se spotřebou vejde do 10L, rekord byl myslím 7/100, ale do města se to nedá, to bere 16/100 a to je moc. Jinak se ale s takovým motorem jezdí velmi příjemně. Co se týče řazení, tak pokud rychlost neklesne pod 80, tak to na 5.převod jede furt kopec-nekopec i když má 12%. Nejvíc to bere klasicky při rozjezdech, ale jak se roztočí, tak to už moc nebere. Navíc, ta úžasná pružnost a kultivovanost chodu, to je naprosto pohodová jízda a pohodové auto. Spotřeba závisí ale velmi na stylu jízdy, pokud dokážete po okreskách jet téměř bez použítí brzd, pokud možno furt na 5.převod v obci na 4.převod 60 a předvídat, včas ubrat a brzdit motorem, ani takový motor vás nesežere. V zimě se navíc rychle zahřeje a báječně topí.

Composite
10. prosince • 18:03

nikdy som nemal problémy,...Pri mojich max. 40-50 tis km ročne sa mi diesel neoplatí, nebodaj keby mi odišlo turbo, či trysky, alebo čerpadlo, tak si na to proste auto nezarobí.Proste benzínový motor je jednoduchej konštrukcie a dnešné VVTi, či elektrické variabilné časovanie,... je super

radek
9. prosince • 22:02

vse je relativni. Na Oct I 1.9 81kw dán čip na 102kw se najeto 290tkm.nebylo měněno nic kromě standardních výměn. Turbo šlapalo jak mělo. Vzhledem ke spotřebě 4-5l nutno dodat, že tady o nákladech není potřeba spekulovat. A další najeto 50tkm a oprava za 30tkč ani se neví...takže to nejde posuzovat jak to posuzujete. Vše je na dobrem kusu. Z vlasní zkušenosti mám rád benzín s turbem - není nutné řešit jaké mám otačky, jede vždy.

Ufi
9. prosince • 15:56

nezmění více než jsou, tak zase naftu. už jsem si na charakter ropáku zvykl. raketový starty nepotřebuji, po městě moc nejezdím, spíše mimo město. a při 40t km za rok se případný dražší opravy zase srovnají cenou nafty a spotřebou. na našich silnicích je spíš nutnější při vybírání novýho auta koukat na podvozek, co vydrží.

petr
9. prosince • 18:51

Přestože jsem byl dosud zastáncem dieselů, karta se trochu obrací a příští auto bude asi benzín - a to z důvodů jiných, než kdysi největší nevýhoda - nekultivovanost chodu, která je u nových nafťáků eliminovaná (ale vyměňujte furt dvouhmoťák :-(
1. ceny nafty asi budou trvale vyšší než benzínu
2. nový nafťáky jsou tak vypiplaný, že jsou dost choulostivý např. na kvalitu nafty, vstřikovače + turbo bývají častej problém a filtr pevných částic od VW je kapitola sama o sobě
3. spotřeby nafťáků kvůli honbě za výkonem a plnění emisních norem jdou nahoru (ale taky kvůli nadváze - třeba 2tunová královna krásy 159 - na druhou stranu je nafťák vevnitř perfektně utlumenej )
4. když chce někdo výkon, nemusí volit V6 a monstroznější agregáty, jsou tu konečně oturbovaný benzíny, např. 1,4 od VW nebo 1,4 od Fiatu. Zkusil jsem oba dva a pro nižší střední jsou to perfektní motory se spotřebou kolem 8 litrů při výkonu 120, resp.110 kW

Kamil Kamilovič
9. prosince • 15:09

Nechte ty ropáky at si chrochtaj v těch traktorech. Já jedíně vůni benzínku. To jsem zvědavej ti dlouhodobý zastánci smradlavejch chrochťáků jak se jich budou zbavovat? Teď vám je nevemou ani v bazaru a to bylo naparování že jezdí o 2 l méně než s bezínem..Raději budu jezdit tšeba o 3l více než poslouchat to chrochtání.. Pepíno.:-))

J.V.
10. prosince • 0:58

Kamaráde až někdy budeš mít možnost vyzkoušet třeba Mercedes ML 420 CDI (podle tebe chrochták) s výkonem 300 koní a krouťákem 700 Nm, kterej s váhou přes dvě tuny a projevem kultivovanějším než leckterej benzín roztrhá na křižovatce drtivou většinu aut, pochopíš.. Je třeba odmyslet si 1,9 TDI, existujou i kultivovaný diesely...;-)

no name
10. prosince • 9:00

Tak ten 420CDI je jistě o poznání lepším motorem, než zmíněné TDI, ale na druhou stranu ke klidu a chodu benzínu to má i tak dost daleko.U benzínu je ta výhoda, že mimo pár nepříjemných vysavačů jsou všechny kultivované. U nafty jsou všechny nekultivované a pouze pár jich je o něco lepších.

petr
10. prosince • 7:31

Tak srovnej "kultivovanost" tvého 420CDI třeba s Lexusem GS460 nebo jiným benzínovým V8 ;-)

Jiří Duchoň
9. prosince • 14:08

asi takhle, celý průzkum je o hov.ně.Auta se dělají pro ty, kdo si je kupují a ti rozhodují:http://www.tipcar.cz/evropane_davaji_prednost_nakupu_dieselovych_aut_-235.html

pedro
9. prosince • 14:36

A statistika prodejů v ČR říká tohle:
V roce 2007 bylo v ČR prodáno 69,52 % nových aut s benzínovým motorem a 27,73 % s dieselovým motorem.
Škodovka v roce 2007 prodala 32.942 aut s benzínovým motorem a 15.534 aut s dieselovým motorem.Za prvních 11 měsíců roku 2008 bylo v ČR prodáno 70,83 % aut s benzínovým motorem a 24,08 % s dieselovým motorem (zbytek tvoří CNG, LPG atd).
Škodovka za 11 měsíců roku 2008 prodala 27.910 aut s benzínovým motorem a 11.900 aut s dieselovým motorem.Co se týče Evropy, tak dle statistik ACEA bylo v EU15 + Island, Norsko a Švýcarsko prodáno 53,3 % nových aut s dieselovým motorem a 46,7 % s benzínovým motorem.
Nejvíce benziňáků bylo prodáno v Řecku (97,1 %), Irsku (72,9 %), Holandsku (71,7 %) a Finsku (71,6 %).
Nejvíce dieselů bylo prodáno v Lucembursku (77,2 %) Belgii (77 %), Norsku (74,4 %) a Francii (73,9 %).

AnGeor
9. prosince • 15:05

S temi 97% v Recku je to jednoduche. Diesel tam muse mit jenom taxik nebo pickup. Osobni auta jsou pouze benzinova...

pietrofoti
9. prosince • 14:33

Evropani jsou paka,benzín nakonec vyhraje,nebo chcete všechny ušetřený peníze vrazit do výměny filtrů pevných částic?B-]

X
9. prosince • 15:17

Zastánci nafty o tom raději mlčí nebo je prodejci raději neinformují, ale ono se to vypaluje samo jen do určité doby a pak je čeká nemalé překvapení v hodnotě třeba 50.000,- Kč. Někdy dříve, někdy později. Do toho odvařené turbo a parkrát ucpaný palivový filtr ze špatné "české" nafty a radost z úspory je fuč.

xxx
10. prosince • 12:22

ten argument je taka ista *ujovina ako fakt ze u benzinakov tak isto treba vymienat katalyzator, ktory tiez odchadza. Nic nieje vecne.

Composite
12. prosince • 11:25

ano, ale jeho cena je nižšia a neodchádza tak skoro ;)
neodíde mi turbo, trysky či vysokotlaké čepadlo, prípadne zotrvačník :Ddiesel je fajn pre firmu ;), a hlavne pre prepravnú spoločnosť ;), tá berie naftu na kubíky ;)

klasik
9. prosince • 16:08

Ale nebuduce si opat kupia TDI

Jiří Duchoň
9. prosince • 14:10

sorry to je z r. 2004 tehdy to bylo jenom 61%

m.kefurt
9. prosince • 14:59

Dnešní diesel neni jako diesel před 20 lety. TO že někdo argumntuje spotřebou neberu. Vlastním M.B. 220 CDI a jeho kom. spot. je 5,6 -5,8 na 100 km(podle čerp.stan.) tak že se žádný benzin na tuto hranici nedostane i když je například o 2k.č. O konfortu jak píše jeden pisatel se nedá ani mluvit, přitom nový diesel byl o 20 000 k.č. levnější.

Composite
12. prosince • 11:22

mazda 6 2.0i elektronické časovanie ventilov
spotreba 7.5 L/100 km
tvoje CDi s 5,8 l/100 km; 2,059 sk 1 km cena nafty 35,50
moje 7,5L/100 km; 2,1675 sk 1 km ;) cena benzínu 28,90
ked si benzín spravím na sekvečné LPG za 50 tis; spotreba 8 L/100 km; 1,032 sk 1 km >>> návratnosť 50 tis km čo najazdím do rokazdroj: natakuj.skAk si chápavý, tak rozdiel je 0,1085 sk na 1 km ;), ty máš trochu drahšiu údržbu a servis, ak nechceš prísť predčasne o turbo, trysky, či vysokotlaké čerpadlo ;) u mňa to odpadáva nemám turbo, vysokotlaké čerpadlo, háklivé trysky (iný typ a druh), netreba dbať na čistotu palivového filtra, netreba meniť rozvody mám reťaz,...
a ked bude zle prerobím to na LGP a krásna jazda ;)howk

no name
9. prosince • 14:34

Na druhou strau o tom, co si budou zákaznící kupovat zdaleka nerozhoduje to, co je lepší. Historie nám už mnohokrát ukázala, že daleko lepší technologie se neprosadila, jelikož to neumožnila konkurence, případně záměry výrobců, aby se daná věc prosadila. Lidé nejsou odborníci a kupují to, co jim je předkládáno jako lepší a výhodnější. Orientují se maximálně podle několika základních paramterů a tím to prostě končí. A nejedná se pouze o auta, ale také o komodity zcela jiných oborů. Vůbec nejlépe jde vidět tento efekt u počítačů a elektroniky obecně.

Composite
12. prosince • 11:15

povieš im že naftá ma lepšiu spotrebu a kupujú nafťáky a potom zistia, že servis a údržba je trochu drahšia a ked im niečo odíde, tak aj gule preplatia, ale to sa im samozrejme nepovie ;)

xxx
9. prosince • 12:17

Ako pravoverny zastanca dieslov sa mi nepozdava ze jediny argument na diesel je nizsia spotreba. Mne sa najviac paci ten krutiaci moment a sila motora odspodu. Preto kto sedel a jazdil napr. O3 D 170 PS mi da a pravdu ze uz to nieje zdaleka ten diesel aky pozname, zatah v nizkych otackach 0, a spotreba strasna. Niekde pri nahanani vykonu sa stala chyba "soudruzi".
To je moj nazor.

chochmo
9. prosince • 12:45

presne tak, diesel je lepší vo všetkých parametroch, oplatí sa vždy /pokiaľ nejde o vyslovene malé autá s pár kilometrami najazdenými manželkou po meste/, benzín budú obhajovať všetci, ktorí na nafťák nemajú

Composite
12. prosince • 11:12

:D
nafťáky a benzínu sú na jednej úrovni, alebo je rozdiel 20 tis. ;)
ty sa oháňaš úsporou, ja spoľahlivosťou, ty ušetríš 30-50 halierov na 1 km, ja na servisoch a nemusím sa báť o turbo,...ťah od spodu je blbí a ked potrebuješ výkon, ta už musíš radiť, benzín má do 3,5 tis ot dostatočný výkon a ked treba tak to vytočím do 6 tis a nafťák schovám do vačku ;)s benzínom treba vedieť aj jazdiť ;)Jo a ked treba prerobím to na LPG a mám proti nafte úsporu viac ako 1 sk na 1 km ;)

AnGeor
9. prosince • 15:06

Ano... a proto jsem si koupil Ecko s petilitrem V8, protoze jsem nemel na 220CDi LOL

xxx
9. prosince • 19:37

Ak by som si mal vybrat E 500, alebo E 220 CDI , alebo aj E 420 CDI tak by som aj ja mal dilemu a to som silny diesel-pozitiv.
Velkoobjemove benziny mi tiez vyhovuju vykonom a silou aj v nizkych otackach ked motor nemusis tocit jak kosacku v maloobjemovom turbomotore.
No na druhej strane na posuvanie sa v kolone v meste to bohato staci, no i tak na mesto mame OPEL 1,7 CDTi, motor super no zbytok auta je srot a budeme radi ked sa ho coskoro zbavime.

no name
9. prosince • 18:00

Toto je častý argument o tom, že benzín mají ti, kteří na naftu namají. Pak se podívám kolem sebe a člověk vidí spoustu naftových vozů s cenou třeba 500-700 tis. a vedle toho benzínové za 2 miliony. A říkám si, že chudák s benzínem, nemá na naftu.

Composite
12. prosince • 11:13

nafta je drahá o 2-3 koruny na 1 L kto by na to mal :D

JiVi
9. prosince • 12:58

prectes jednu vetu a uz reagujes ... :-D

a.j.o.
9. prosince • 11:29

Podivejme se na to trosku jinak....prostou optikou frakcni destilace ropy, coby zakladniho procesu vyroby paliv. V ropy se oddeluji frakce v ruznem procentnim zastoupeni. Chemie pro stredni skoly nam rika, ze nafty je mene, nez benzinu. Zaklady ekonomie nam rikaji, ze nafta, narozdil od benzinu, je "vyrobni prostredek" - pouziva se ke generovani zisku, zatimco benzin k osobni spotrebe - vicemene, vyjimky jsou huste, ale v principu si troufnu tvrdit, ze je to tak. Cili soucasna situace (na zapade bezna jiz leta), kdy nafta je drazsi nez benzin je logickym vystupem a jako takova by podle vseho mela pretrvat. Pokud nezasahne vsemocny prerozdelovatel....

skrivan
9. prosince • 20:12

Na zapade pobyvam docela casto a nevsiml jsem si, ze je tam nafta drazsi nez benzin, spis naopak. To co je u nas je vyjimka, protoze se na tom da vydelat. BTW, v rafinerii si muzou z ropy vyrobit co chtej, nebot tam se nejen destiluje, ale i krakuje.

Zelí
9. prosince • 15:17

Nevím, kde jste k tomu číslu přišel, ale ve všech druzích ropy je při běžném zpracování frakční destilací méně benzínu než nafty. A protože benzínu začalo být nedostatek (už v šedesátých letech) zavedla se technologie krakování, která umožní z části těžších podílů t.j nafty vyrobit benzín. Technologie je to poměrně náročná, o čemž by mohli pohovořit odborníci ze slovnaftu, kde nebyli schopni pět nebo šest let krakování vůbec najet, což udělali po revoluci v rámci česko-slovenské družby najížděči z Litvínova. Jinak by šel slovnaft do kytek. Aby bylo dost benzínu krakuje se ve všech rafinériích v iráku, íránu..... Pokud by se nekrakovalo benzín by v podstatě nebyl, případně cena by byla minimálně 2x vyšší než u nafty.

xxx
9. prosince • 19:19

tak tu story o Slovnafte som uz raz pocul, no aj vtedy som sa len usmial a kyvol rukou. Ostatne si najdi na nete.

klasik
9. prosince • 16:04

Vtedy sme boli v srackach my, teraz ste pre zmenu vy. ;-)

Zelí
9. prosince • 19:09

OK.To je relativita v praxi.

xxx
9. prosince • 12:08

Tak sa na krakovanie pozrime podrobnejsie. Ake je precento nafty v tazkej a kolko v lahkej rope? V europe ktora ma kapaciy na spracovanie viac menej tazsej ropy je pomer nafty a benzinu podstatne iny ako v Americkej rafinerii ktora spracuvava lahku iransku, alebo Venezuelsku ropu. Ano, stale sa miesaju aby proces bol co najoptimalnejsi a vytaznost co najvyssia no Slovnaft bez uprav by na Iransku ropu nesiel. To je jeho vyhoda a prekliatie zaroven. % nafty ktora sa pouzije na pohon osobnych aut mizive v porovnani s nakladnou dopravou, lodami a kurenim/USA/ atd.

jm
9. prosince • 11:28

Temhle zabomysim virtualnim stretum benzin vs nafta se vzdy jen pousmeju... Kazdy kdo neni uplna trubka si dokaze pomoci selskeho rozumu pokud mu na tom zalezi spocitat co se mu vyplati, vzdy je neco za neco. Osobne jsem tento rok poridil vozidlo na naftu a rozhodne toho nelituji, nemenil bych, vyhovuje mi naprosto ve vsem, mimochodem hlucnost a vybrace bych rozhodne jako minus u sve volby nevidel, mel jsem moznost pred koupi porovnat jak variantu s benzinem tak s naftou a hlucnost byla temer nerozlisitelna (v kabine rozdil nepozna 99% lidi)

Karl von Bahnhof
9. prosince • 11:08

Firma kde pracuji používá jako služebáky vozy VW Groupe. O2 1,6 MPI, O2 1,9 TDI, Passat 2,0 FSI a 2,0 TDI. Každý z nás si mohl vybrat zde chce benzín anebo naftu, firma to vyloženě nechala na uvážení každého soudruha. Nyní končí leasingy na většinu vozového parku a od ledna už budem dostávat jen naftové verze. Prostě po spočítání všech nákladů na 3letý provoz se naftová auta začala vyplácet po nejetí "pouhých" 25tis km....

já George XVII
9. prosince • 17:01

u nás právě probíhá obměna vozového parku opačným směrem. Dlouhou dobu u nás byly nafťáky od VW/škoda. Nejprve 1,9TDI, případně 2,5TDI. Ty se nahradily 1.4TDI, 1.9TDI, 2.0TDI a vzhledem k tomu, že po dvou-třech letech provozu řešíme stále mrtvá turbodmychadla, zapečené filtry pevných částic, vstřiky atp. firma uvažuje o přechodu na benziny (naštěstí se zavrhli tříválce, protože u toho zkušebního odešel motor po 150 000km)

Hugo
9. prosince • 11:31

Pracuješ-li u Českých drah, podle tvého nicku, tak tomu rozumím. Tam se výhodnost posuzuje jinak :-D

venca
9. prosince • 11:03

Porovnání v tomto článku je zcela mimo mísu,jako ostatně většina článků o dieselech na tomto serveru.Nafta stojí sice někdy o 10% víc,ale diesel má ve většině případů o 30% nižší
spotřebu při stejném výkonu a jestli nejste úplně na palici jako autor tohoto článku,tak si dokážete spočítat.Samozřejně teď někdo vyrukuje s většími náklady na údržbu...Atd,to je už ale úplná blbost.Každý rozumný člověk s větším nájezdem si koupí prostě diesel.

Composite
10. prosince • 18:13

napíšem to ako pre debila ;)
nafta na 2,4sk/1km pri cene 35,90 2.0 D4-D spotreba 6,7 komb.
benzín na 2,7sk/1 km pri cene 31,90 2.0i VVT-i 8,5 komb.
30 halierov je riadna úspora
hlavné problémy dieslov, dbať na filtre, turbo, trysky, neustála starostlivosť tá aj niečo stojí
v prípade, že odíde turbo, trysky, čerpadlo dovidenia a nižšiou spotrebou sa dané súčiastky nikdy nesplatia pokiaľ nie je ročne najazdených min. 50-60 tis kmTakže jazdím trochu s väčšou spotrebou, tankujem lacnejšie, ušetrím na servisoch a nemusím sa báť, že mi niečo odíde ;)

btl.a
9. prosince • 20:48

A co takhle benzín + LPG, myslím, že s naftou se můžeš jít jen klouzat.

Moik
10. prosince • 8:55

Tohle je opravdu dobrá volba. Jediný problém jsou ty společné garáže, to je fakt.Jinak ta roční prohlídka je otázka "očuchání" motoru při tankování plynu a stojí 100Kč či kolik, máme sekvenční vstřik a ani nevím, proč se diskutuje o výkonu, spotřeba asi o 5-10% vyšší dle režimu, cena plynu 14,50, odpoštěná silniční daň (ke 4k ročně, tuším)Kufr se mi nezmenšil, místo rezervy mám sadu (stejně mě vybavil Ford na naftu) zvýšil se mi dramaticky dojezd.Manželky Subaru Forester 2.0i

Jiří Duchoň
10. prosince • 13:04

forestr - typický příklad. s LPG se z jinak perfektního kufru stává legrace na nákupy v kauflandu.nebo si to dej místo rezervy (30l a modli se abys někde s forestrem v lese nepíchnul)
a proc tu nikdo neuvádí náklady na pořízení, u ne VW vícebodové stříkačky běžně 50,- tis.

Composite
10. prosince • 18:29

koruna na 1 km úspora
50 tis km a máš to splatené ;)
dojazd na nádrž namiesto rezervy 400-500 km
dnes sú "náplaste" ;), peny,...
niekto píše o niečom o čom prd vie ;)

no name
9. prosince • 21:24

Zmenšený zavazadelní, problémy s parkováním ve městech, nutnost každoročně jezdit na kontroly a pár dalších negativ.

Composite
10. prosince • 18:28

vypadne rezerva, nič viac, vyriešia to náplaste ;)
žiadne problémy s parkovaním, len nemôžeš ísť do podzemia
žiadne každoročné kontroly, to už dávno nie je ;)sekvečné vstrekovanie spotreba o 0,5-1 L väčšia, výkon ostáva ;)
cena LPG 16,5 sk, 1 km výjde na 1,3-1,7 sk ;), nafta 2,4 sk/1 km, benzín 2,7/1km provnávam rovnako výkonné modely ;)

no name
9. prosince • 12:55

Mám roční nájezd 80-100tkm. Náklady si hradím ze svého. Prozatím mne nenapadlo, že bych si kupil naftový motor a to i přesto, že bych "ušetřil".Život není jenom o penězích, ale i o spoustě jiných věcí, např. komfortu a jednoduchosti. Věřím tomu, že každý má doma kopu věcí, které nejsou praktické, potřebné a které by se daly koupit levněji. Přesto je má a nijak mu to nevadí. Např. proto, že přesně toto chtěl. A stejně je tomu tak i u aut. Úspora je jedna věc, ale komfort jízdy je věcí druhou. Prozatím není na trhu naftový motor, který by byl v oblasti komfortu konkurenční vůči benzínovému. A nejsou to ani V10 a ani V8 a ani V6 motory. Prostě naftový motor má určité charakteristické prvky, které lze maximálně zmírnit, ale nikdy je nepůjde odstranit. Tyto typické projevy jsou prostě vlastností a ne každý tyto vlastnosti chce a ocení je. U benzínového motoru po stránce projevu v podstatě žádné negativa nejsou, ale jsou zde jiné věci, pro které je nafta lepší.Pak jsou zde shody - např. nutnost řazení. Častý argument pro naftu je, že se řadit tolik nemusí. Ale musí a často ještě více. Např. při jízdách po měste je nutnst řazení u nafty daleko větší, než u benzínu. Na dálnicích je to zhruba stejné a při předjíždění stejně člověk řadí tak, aby to stihl za co nejkratší čas. Takže poku řadím 6-4 nebo 6-3 je pak úplně jedno. Navíc v době, kdy se stále více užívají automaty je i tento agrument pasé.Lepší zátah dole je pěkná věc, ale můžeme argumentovat, že nafta zase nemá pěkný zátah nahoře. Jaký je rozdíl v zátahu dole a v zátahu nahoře? V podstatě žádný, proste každý motor pracuje v jiném spektru otáček. Jeden točí méně a druhý více. Prostě s jedním pojedu v klidu na 1800 rpm, s druhým v klidu na 2800 rpm. Přidám a pojedou oba +- stejně.Nižší servisní náklady u benzínu také pomalu ztrácí na síle argumentu. V době nasazování přeplňování a přímého vstřiku je složitost benzínového motoru v podstatě úplně stejná jako u nafty. Takže typické umírání turba, vstřiků apod. začne postihovat i benzíny. Pravda, atmosférických benzínů je stále dost.Náklady - bohužel toto je největší mýtus. Palivo tvoří na nákladech nepatrný zlomek. Pokud si člověk sečte všechny náklady na auto - pojištění, servisní náklady a hlavně ztrátu hodnoty vozu, pak zjistí, že případná úspora za naftový motor je nepatrným procentem z celkových nákladů na vůz za třeba 3-5 let provozu.Pokud najedu 200tkm a na 1 km ušetřím 30-50 haliřů a přitom do auta dám třeba 750tisíc (servisy + ztráta hodnoty), pak je úspora opravdu zanedbatelná a nemá v podstatě žádný význam. Chápu, že onu spotřebu vidí člověk nejčastěji a má ji stále před očima, proto ji dává takový význam, ale je to stejně hloupý argument, jako kupovat běžná auta s odpočtem DPH v cenách do 600-700 tisíc. Prostě úpora tam samozřejmě je, ale ne taková, aby to stálo za to.
Oba typy motorů mají plusy a mínusy, ale ty plusy se pomalu stírají a to u obou. Benzíny jsou stále komplikovanější a jejich životnost už není taková jako kdysi, nafta má v současnosti daleko větší spotřebu na kW výkonu, než v minulosti, takže opět se ztrácí výhodnost. Doba úsporných TDI je dávno pryč a je pryč i doba, kdy úspora byla 30 a více procent. Dnes jsou u obdobných kubatůr a výkonů spotřeby tak 15-20% rozdílné a to ještě v závislosti na jízdním cyklu.Každý ať si vybere, co se mu líbí. U obou se dají najít argumenty proč ano a proč ne. Ale obecně publikované plusy a mínusy v podstatě neplatí. Platí ale např. to, že kolega to říká jasně "neumím s benzínem jezdit". Je vychovaný na naftě, je na to zvyklý a když jede s benzínem v manuálu je nešťastný. Tak si žije s naftou. Mi vadí projev akustický, vibrační a průběhový u nafty, tak mám benzín. Oba jsme spokojeni.

Composite
10. prosince • 18:17

no, ale ked dáme turbo do benzínu, tak akýkoľvek turbo diesel sa môže schovať.
vid. 1.4 TDI a 1.4 TSi, či 1.4 TFSi ;) TDi proste stráca paru od najnižších otáčok po maximum, alebo TSi ťahá od 1600-6000 , to žiadny nafťák nezvládne ;)Pri 100k km ročne sa diesel oplatí, lebo oprava poškodené turba, čerpadla,... sa ti za chvilu vráti.Dnešné benzíny VVT-i,... či mazdácke bez turba sú nekompromisné motory

skrivan
9. prosince • 20:06

Dovolil bych si trochu oponovat ohledne vyznamnosti te spotreby:
priklad:
- cena vozu: 250.000,- Kc
- rocni najezd: 20.000km, palivo: 2Kc/km, naklady na palivo: 200.000,- Kc
- servisni naklady na 5 let provozu: odhad 50.000,- KcCelkem: 500.000,- Kc a z toho je 40% na palivo. To se mi nezda moc zanedbatelne.Kdyz budu mit naklady na palivo trebas 1.50Kc/km tak to znamena 50000,- Kc dolu, to je malo?

viki
3. února • 11:50

kde chodíte na ty spotřeby 5,5 mě frontera2,2 dti 10 -11 lítru mámě vento 1,9td skoro 8litu sestra pasat 1,9 tdi 8litru nafty tak nevím jestli si to s tou naftou trochu nepřitahujete za vlasy

viki
3. února • 11:44

kde chodíte na ty spotřeby 5,5 mě frontera2,2 dti 10 -11 lítru mámě vento 1,9td skoro 8litu sestra pasat 1,9 tdi 8litru nafty tak nevím jestli si to s tou naftou trochu nepřitahujete za vlasy

Composite
10. prosince • 18:19

rozdiel nákladov na 1 km a nafty a benzínu je 30-50 halierov!
Pri 20k km/ročne sa ti diesle neoplatí :DPorovnávaj porovnateľné motory ;)

no name
9. prosince • 21:05

za 250tis. to bude hodně velký low end, ale budiž. Pak počitám, že tam moc extra motory nebudou. Dejme tomu nějaká 1,5 nafta vs. 1,4 benzín. Dejme tomu, že takové auto má za 5 let prodejní cenu tak 120 tis. Kč. Ono to bude asi méně, ale budiž.Nafta si u takového vozu bude žádat okolo 5,5 l v kombinaci, benzín okolo 6,5 l v kombinaci.Berme naftu za 30 a benzín za 28. Je to taková střední hodnota poslední doby.100 km u nafty - 165 Kč
100 km u benzínu - 182 Kč
Rozdíl na 100 km cca 17 Kč.Rozdíl na 1000 km - 200 Kč
Rozdíl na 10000 km - 2000 Kč
Rozdíl na 100 000 km - 20 000 Kč
Rozdíl na 200 000 km - 40 000 KčTakže za 5 let
Ztráta hodnoty - 130 000 Kč
Pojištění - 15000x5 - 75000 Kč
Servis+provozní věci na 200tkm - cca 60tis. (2 sady gum, spousta servisek, brzdy? tlumiče?...)
Celkem: 265 tis. KčPalivo:
200tkm benzín - 330 000 Kč
200tkm nafta - 364 000 KčCelkem za 5 let:
nafta: 595 000
benzín: 629 000
rozdíl cca 35000 Kč- tedy v nákladech je to cca 5% po 5ti letech a 200tkm. 35000 Kč určitě není málo, ale není to nic závratného, za co by to opravdu tak dramaticky stálo.Je to jen příklad, kdy počítáme určité předpoklady. Praxe bude ale podobná.

Composite
10. prosince • 18:21

zabudol si dať, čo to bude stáť, ak odíde turbo, čerpadlo, trysky, to sa nikdy nevráti ;)daj tam 1.4 TSi ktorý ma 89 kW ;) a 1.4 TDi je bez šance ;)
TSi ťahá ako prasa, do 7 l/100 km kombi ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moik
11. prosince • 14:24

Já bych takový výroky říkal až se zkušenostma..Jednak nevěřím, že Golf 90kW benzín s turbem umí v NORMÁLNÍM provozu jezdit za 7, když bude jezdit jak 90kW TDCi TDi apod...Umí jet velice úsporně, ale až budeš chtít ten diesel prohnat, on pojede za 8-9 ale ty za aspoň 12... taky nemám zkušenosti, ale přečtěte si článek (doufám tu a ne na konkurenci) o tom, jak chtěli s OIII 1,4TSI projet za 24h republiku okolo, průměr celkem slušnej, ale všude v rychlostních limitech a spotřeba okolo 9l!!

Composite
11. prosince • 22:41

1.4 je málo, čísla boli papierové, ale také pekné čísla píšu aj u nafťákoch, ale isté je že novšie a novšie benzíny idú s výkonom hore a spotrebou dole, bez výrazných vylepšení.
2.0i mazda 6, bez problémov s dynamickou jazdou priemer pod 8,5 L/100 km
O II 1.9 TDi 6,5 L/100 km, ale odišlo tam turbo aj čerpadlo a možno aj trysky, ale všetko vymenené v záruke cena cca,. 120 tis sk, ďakujem pekne (fyzickej osobe sa to nikdy nevráti).
O II dá cca. 100-120 tis km/rok, takže sa to vráti za chvíľu.Na nafťákoch sa mi nepáči skoré radenie, ťah od spodu je pekný, ale ked už sa to začína "rozbuiehať" už sme na 3500 ot a už treba radiť, benzín pokračuje.
Ale pri bežnej zajde je benzín dynamický do 3500 tis a tam to moc nežere a ked treba, tak nejaká nafta má smolu ;)

no name
9. prosince • 21:07

omlouvám se za chybicku, ktera nema na nic vliv:mam uvedeno:
Palivo:
200tkm benzín - 330 000 Kč
200tkm nafta - 364 000 Kčma byt nafta a benzin prohozeno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moik
10. prosince • 8:51

I když jsem došel ke stejnému závěru, lhal jsem si o něco míň jak ty... B-] Na auto typu Focus/Golf počítám s rozdílem ve spotřebě cca 2lKamarád z STK to shrnul pěkně: U dieselu máš šanci na úspornější provoz, ale pravděpodobnost, že se ti za 150kkm s dieselem něco stane je tak vysoká, že to nemá cenu.Já mám auto tak rok, najedu tak 25kkm a najezdím je více-méně po dálnici. V benzínu bych se trápil i když je mi blíž... jo a taky musím koupit větší auto, což ještě víc hovoří pro diesel...holt rodina se dusí...

Composite
10. prosince • 18:22

ale on píše za benzín ;)
35 tis úspora pri 5 rokoch nie je úspora,
pri 100t km hrozí výmena turba,... čiže

no name
10. prosince • 9:08

Proč lhal? Vezmu-li firemní flotilu a dlouhodbý průměr spotřeby. Máme vozů hodně, ale vyberu nějaké relevantní a pak nějaké zajímavé ;)Vozy jezdí v drtivé většině Praha, Střední Čechy a pak dálnici do Bratislavy, Drážďany a pak v daných městech. Sem tam soukromé jízdy. Střídá se na nich vícero řidičů, některé mají jen jednoho.Octavia 2,0 TDI (bez jakékoli opravy, 180tkm) - kombinace 6,5 l
Octavie 2,0 TDI (bez jakékoli opravy, 120 tkm) - kombinace 6,4 l
Octavie 2,0 TDI (bez jakékoli opravy, 62tim) - kombinace 6,6 lOctavie 2,0 FSI (bez jakékoli opravy, 214 tkm) - kombinace 8,1 l
Octavie 2,0 FSI (bez jakékoli orpavy, 190 tkm) - kombinace 8 lFabie 1,2 HTP (31tkm) - kombinace 5,2 l
Fabie 1,4 16V 100 koní (90 tkm) - kombinace 6,3 l
Fabie 1,9 TDI 100 koní (140 tkm) - kombinace 5,7 l
BMW 530i současný model (130 tkm) - 10,4 l
BMW 530d současný model (165tkm) - 9,1 l
BMW 530d současný model (25tkm) - 8,8 lMohu vypsat ještě další, ale výsledky jsou více méně pořád +- stejné. Žádné rozdíly ani napravo, ani nalevo tam nejsou.

Composite
10. prosince • 18:24

O II TDi po 135t km odišlo turbom, čerpadlo, ... oprava 125 tis, záručná ;) firemné auto ;) spotreba do 7 L (tu nikto nejazdí na spotrebu)
Fábia 1.4 V16 250t km, spotreba cca. 8 L (to auto nepozná servis) tiež služobné.Pre firmu diesel, pre fyzickú osobu benzín ;), resp. do 50-60 tis km/rok

x12345678
11. prosince • 11:48

Ti asi uniklo, že OII TDI vstřikovací čerpadlo nemá. A palivové ani vodní stojí zlomek ceny, kterou nám tu tlačíš do hlavy.

Composite
11. prosince • 22:35

a ako si myslíš, že dopravuje naftu do trysiek?
je tam nízkotlakové a vysokotlakové čerpadlo ;)
T ako tryska
D ako dýza
i ako inject (myslím)jednalo sa o originálne dielce ;)písal som, že odišlo aj turbo, ale ak nevieš čítať, tak treba znova navštíviť ZŠ

steve
18. prosince • 9:33

T jako turbo D Diesel = turbodiesel pleteš si to s PD pumpe-düse pumpa-tryska

Paja
11. prosince • 20:49

A právě proto se ten systém jmenuje "čerpadlo-tryska":-D

Moik
10. prosince • 9:17

Tak když to vemu, tak je to 1,5l, takže jsme došli ke zdárném kompromisu..Fábie s HTP a TDI bys muse srovnávat s TDI zamčeným na 47kW nebo kolikaZajímavá tabulka.

no name
10. prosince • 9:34

Bohužel u toho HTP nemáme k dispozici 1,4 TDI

x12345678
11. prosince • 11:44

Spotřebu uváděnou jako kombinovanou u HTP (a většinu ostatních) ti nevěří ani marketingové oddělení z Boleslavi.

Jiří Duchoň
9. prosince • 14:04

mě vadí akustický projev u benzínu. Nad 3500 otáček hrůza a bohužel se tomu nelze vyhnout protože atmosf. benzín jinak prostě nejede

viki
3. února • 11:07

jasan za to chrchlání naftáku už od volnoběhu je super

no name
9. prosince • 14:19

A přesně o tom to je. Prostě někdo vdolky, jiný holky. Boje o to, co je lepší je hloupost. Prostě každá technologie má něco jiného a vyhovuje někomu jinému. Důležité je, že je zde možnost volby.

beat
9. prosince • 11:56

No tak má holt většina lidí nájezd menší..
Co je na tom? :-)

jm
9. prosince • 12:04

Take by stalo za zminku, o jakem aute a cene za nej vetsina lidi premysli, u auta velikosti kratke fabie a zakladni motorizaci je volba jasna

Moik
9. prosince • 9:43

Já myslím, že jsme opět jen obětí marketingu B-]Mám 100kW diesel ve Focusu, kupován jako mírně jetý, cena asi o 15000 dražší jak ten 80kW diesel a ten je asi 10 000 dražší jak benzínová 1.6i. když pominu, že jsem si dobrovolně připlatil za silnější diesel, vyšel mě Focus TDCi o 10k dráž - i ta 1.6TDCi je o hodně živější jak 1.6i a má lepší spotřebu. Je o něco hlučnější a vibruje (i když ve 130 je už tišší)Protože najezdím 80% jízd po dálnici, je pro mě diesel lepší volba i když najedu jen asi 25kkm

Composite
10. prosince • 18:06

odíde ti turbo, RS má životnosť cca. 200 tis, upchajú sa ti trysky,...
na všetko musíš dávať pozor a častejšie meniť a kontrolovať ;)
benzín potrebuje iba palivo a servisné prehliadky ;)Tak to nevieš s 1.6i jazdiť ;), každí kto vie s benzínom jazdiť by ťa schoval do vačku pri spotrebe 7 l/100 km ;), jo máš menšiu, ale aj čapuješ drahšie, bojíš sa kedy ti odíde turbo,...už som šiel na TDCi od focusu, kde bol zanesený filter a prd to ťahalo, alebo tam bol rovno pohotovsný režim a turbo v prdeli ;)

Bořek Hudák (bhudak)
9. prosince • 9:56

srovnávat 100kw 2,0L nebo koli diesel a ušmudlanou ATMOSFERICOU 1,6ku mi příjde dost mimo... ale obhajuj si to jak chceš. Jediný s čim bych souhlasil je tak to, že se ti to vyplatí, protože najedeš x tis kilometrů ročně...

Moik
9. prosince • 10:18

Psal jsem 1.6TDCi 80kW a 1.6i 74kW...

Bořek Hudák (bhudak)
9. prosince • 15:11

Tak v rámci auta to asi volba lepší je, protože benzinový motory fordu stojí za prd. Mít tam maloobjemoverj benzin s turbem, tak by to bylo pocitově taky lepší, protože by to mělo dost točivýho momentu v nizkejch otáčkách. Ale takovej motor se do toho nedával... Osobně bych srovnával přeplňovaný motory s přeplňovanejma a atmo s atmosferama... Tady hold neni co srovnávat...

Composite
10. prosince • 18:08

focus 1.6i som mal 7 rokov a nevedel čo to je servis, nejaké TDi mi nerobilo problém ;)

Moik
10. prosince • 8:43

No jo ale to zase zapomeň na rozdíl 1,5l ve spotřebě... Pokud budeš užívat stejnou dynamiku, pojedeš za 6 vs. 9 Já myslím, že 1.6i Duratec je vynikající motor s neuvěřitelnou spotřebou, 1.6Ti-VCT je zase zajímavej, 2,5 V6 nebo 3.0V6 taky nejsou špatný motory... dobrej motor je dobrej proto, že nepotřebuje turbo, ale to je jen můj HO a ne pokus o flame.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bořek Hudák (bhudak)
10. prosince • 18:22

Myslíš že s tim budou jezdit za 9L? Ale nech si ty svoje dogmata.http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2005&power_s=118&power_e=125

VANDIT
11. prosince • 9:10

bohuzel tenhle web je vetsinou pro setrilky kteri zde onanuji nad svou spotrebou... Ja kdyz mel Hondu S2000 , tak jsem nechapal, jaktoze vsichni co maji ucet na spritmonitoru s tou karou jezdi za 8, kdyz ja s ni jezdil pernamentne za 15 v mestkym provozu a tak 11 kdyz jsem si dal vyhlidkovou jizdu po okresce 90kou... takze to neber zase tak vazne

Bořek Hudák (bhudak)
10. prosince • 18:18

no vidíš. Pro mě zase je to, že pokud motor nemá turbo, tak to neni motor :)

Menthos
9. prosince • 14:01

Nesouhlasím s tím že 1,6 TDCI bude živější. Je to možná zdání. Porovnával jsem 2.0 HDI 66 kw od Citroena s 1,4 16V od Hondy (také 66 KW) a benzín ke konci otáčkového spektra táhnul daleko daleko víc. Předem upozorňuji že neřeším spotřebu, ale to jak vozy opravdu jedou. Na spotřebu je HDI lepší.

Moik
9. prosince • 14:22

Jo souhlas.. já jsem to myslel na dálnici s rodinou v autě, to jsem nenapsal...Pětka, 130kmh, tam zase podle mých zkušeností jede ta 1.6TDCi líp jak 1.6i

Tomáš B
9. prosince • 10:09

přesně tak, srovnávat vždy srovnávatelné. Souhlas, že jemu se to vyplatí.

Composite
10. prosince • 18:07

ale ironicky :D
diesle ta oplatí na 50 tis ročne ;)

Doporučujeme

Články odjinud