Čtenáři AutoRevue.cz dají příště přednost benzinovému motoru

Vyplývá to alespoň z ankety, která v uplynulých týdnech proběhla na našich stránkách. Na otázku „Jaký motor bude mít váš další vůz?” z celkového počtu 2 595 hlasujících 69 % (1 792) čtenářů odpovědělo, že benzinový, 24 % (635) z nich dá příště přednost dieselu a pouze 168 čtenářů se porozhlédne po hybridním či jiném alternativním pohonu.

Výsledky ankety reflektují aktuální nálady mezi motoristy. Naftové motory se stále zdaleka nezbavily svých typických nevýhod jako je hlučnost, vibrace a přerývavý průběh výkonu, k nim se ovšem přidala relativně vyšší spotřeba nafty kvůli novým emisním normám a především vyšší cena nafty jako takové. Již dříve byla ekonomická výhodnost naftových verzí vozů vzhledem k jejich vyšší pořizovací ceně a vyšším servisním nákladům mnohdy pochybná, v současnosti, kdy cena nafty převyšuje cenu benzinu o více jak 10 %, tato volba u většiny vozů zcela neekonomická. Není tedy divu, že jasná většina čtenářů nyní preferuje benzinový motor.

Všem hlasujícím děkujeme za účast. Pokud jste se ankety nezúčastnili, nebo chcete svůj hlas doplnit o trochu textu, budeme rádi, když tak učiníte v diskusi pod článkem.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků