Crossovery přidávají plyn, přitom ubírají na ceně

S crossovery, které přivedl na svět před několika lety Nissan se svým Qashqaiem, se roztrhl pomyslný pytel. Výrobci si všimli, že tato kategorie zákazníky zajímá. Malý příklad: po Renaultu Captur je už dva týdny v nabídce na českém trhu také nový Peugeot 2008.

Ti, kteří chtějí cosi mezi SUV, městským automobilem a malým MPV, mají z čeho vybírat, konkurenční boj se zostřuje. Celkem je k dispozici šest vozů této třídy, i když rozptyl jejich rozměrů, cen a úrovně výbavy je relativně široký.

Ještě před pěti lety, když se objevil první vůz tohoto druhu, jste si museli připravit kolem půl milionu korun. Dnes, pokud netrváte na luxusní výbavě a spokojíte se s pohonem jen na přední nápravu a slabším motorem, můžete svou touhu ukojit již od zhruba 300 tisíc korun. Za ty peníze pořídíte hned tři crossovery.

Momentální cenové srovnání vychází, i s ohledem na nejrůznější akční benefity, nejlépe pro Nissan Juke, menší z nissanovských crossoverů, vůz designově velmi netradiční. Ten koupíte přesně za 299 000 Kč, motor je v této základní verzi 1,6 litru, pochopitelně v benzinovém provedení. Nissan tím hodil rukavici nedávno představenému Renaultu Capture – je totiž o celých 900 Kč levnější. Standardní cena Juku je 369 000 Kč.

Druhý Renault Capture, který s benzinovým přeplňovaným motorem 0,9 litru vychází na baťovských 299 900 Kč, je v kategorii crossoverů tím, který je nabízen s objemově nejmenším motorem, čímž stlačuje cenu v kategorii poměrně hodně nízko, vezmeme-li v úvahu, že na opačném konci je původní zakladatel Nissan Qashqai za cenu 481 700 Kč.

Třetí v cenovém žebříčku je nedávno představený Peugeot 2008, ten je v řádném ceníku za 330 000 Kč, ale zaváděcí cena je v současnosti jen o 100 Kč výš, než u Capturu, tedy 300 000 korun. Musíte však vystačit s nízkoobjemovým benzinovým 1,2litrovým motorem s pěti převodovými stupni.

Pro oba nové crossovery (Capture a 2008) platí, že cenu se podařilo stlačit nízko i proto, že v nabídce zcela schází pohon zadní nápravy. Ta je pouze simulována přepínáním na různé druhy povrchů.

Na čtvrté příčce se usadil již čistokrevný crossover od Mitsubishi ASX, ten seženete s benzinovým motorem 1,6 litru už za 360 000 Kč.

Následuje Chevrolet Trax, dvojče Opelu Mokka. Chevrolet nabízí základní verzi za 379 900 Kč, motor 1,6 litru a pětistupňovou převodovku. Jeho koncernová kopie v podání Opelu Mokka slaví během své roční existence ve světě prodejní úspěchy, u nás je za 384 900 Kč. Skladové vozy najdete u některých dealerů i za nižší cenu kolem 355 tisíc korun. Motor je stejný jako u Chevroletu Trax, tedy benzinový 1,6 litru.

Poslední, pátou příčku v cenové stupnici, drží „otec-zakladatel“ této třídy Nissan Qashqai. Jak už bylo řečeno, blíží se k půl milionu, 481 700 Kč s benzinovým agregátek 1,6 litru.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků