Crash testy: Seat Ibiza, Hyundai i10, Ford Kuga

Seat Ibiza

Nová generace španělského mini v podání Seatu Ibiza se postavila proti překážkám, aby ukázala, jak je bezpečná. A nutno říci, že mezigenerační posun je opravdu velký a nová Ibiza se posunuje na vrchol své třídy s výborným výsledkem ochrany posádky i děti.

Náraz zepředu: 14 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 19 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Hyundai i10

Malý model korejské automobilky Hyundai se také podrobil nárazovým testům a svým výsledkem se zařadí do průměru svého segmentu. Obzvláště za náraz zepředu mu bylo strženo šest bodů, jelikož karosérie se bortila příliš a může dojít k většímu poranění hrudníku řidiče. Mimo tento mírný propad se i10 ukázalo velmi dobře. Náraz z boku zvládl na výbornou, stejně jako zvládl ochranu dětí a chodců.

Náraz zepředu: 10 b.
Náraz zboku: 15 b.
Náraz do kůlu: nehodnoceno (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 26 b.
Ochrana dětí: 37 b.
Ochrana chodců: 21 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Ford Kuga

První evropské SUV automobilky Ford ukázalo, že v oblasti bezpečnosti odvedli inženýři opravdu kus práce. Kuga dopadla doslova na výbornou a řadí se okamžitě na vrchol svého segmentu. Jediná ztráta byla zaznamenána za náraz zepředu.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 20 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků