Crash testy: Seat Ibiza, Hyundai i10, Ford Kuga

Seat Ibiza

Nová generace španělského mini v podání Seatu Ibiza se postavila proti překážkám, aby ukázala, jak je bezpečná. A nutno říci, že mezigenerační posun je opravdu velký a nová Ibiza se posunuje na vrchol své třídy s výborným výsledkem ochrany posádky i děti.

Náraz zepředu: 14 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 19 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Hyundai i10

Malý model korejské automobilky Hyundai se také podrobil nárazovým testům a svým výsledkem se zařadí do průměru svého segmentu. Obzvláště za náraz zepředu mu bylo strženo šest bodů, jelikož karosérie se bortila příliš a může dojít k většímu poranění hrudníku řidiče. Mimo tento mírný propad se i10 ukázalo velmi dobře. Náraz z boku zvládl na výbornou, stejně jako zvládl ochranu dětí a chodců.

Náraz zepředu: 10 b.
Náraz zboku: 15 b.
Náraz do kůlu: nehodnoceno (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 26 b.
Ochrana dětí: 37 b.
Ochrana chodců: 21 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Ford Kuga

První evropské SUV automobilky Ford ukázalo, že v oblasti bezpečnosti odvedli inženýři opravdu kus práce. Kuga dopadla doslova na výbornou a řadí se okamžitě na vrchol svého segmentu. Jediná ztráta byla zaznamenána za náraz zepředu.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 20 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků