Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Aktuální výsledky nárazových testů Euro NCAP ukazují, že ani čtyři hvězdičky nejsou výsledek, za který by se mělo nové auto stydět.

Euro NCAP provádí od ledna 2015 novou sérii nárazových testů, při kterých se klade větší důraz na ochranu různě velikých pasažérů. Také byl zaveden nový nárazový test do pevné nedeformovatelné překážky. Nyní test prošly vozy Mazda2, Fiat 500X, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Mazda2

Nová Mazda2 zvládla test dobře, i když výsledek by mohl napovídat opak. Čtyři hvězdičky ale nyní nejsou žádná ostuda. Například za ochranu dospělých dostala Mazda2 32,8 bodu, tedy 86 %, za ochranu dětí pak 38,5 bodu, což odpovídá 78 %.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Hatchbacky | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 myslí i na chodce a získala 30,3 bodu, tedy 84% hodnocení a dalších 8,5 bodu (64 %) dostala za vybavenost asistenčními systémy. Ze zprávy Euro NCAP je patrné, že Mazda poskytuje pouze slabou ochranu krční páteři cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Fiat 500X

Podobně jako Mazda2, i Fiat 500X neodchází od nových a přísnějších nárazových testů Euro NCAP s ostudou. Dostal sice čtyři hvězdičky, ale ochrana všech pasažérů na všech sedadlech je velmi dobrá.

Ojetiny | Video | Škoda | Bezpečnost | Ford | Mercedes-Benz | Volkswagen | Hyundai | BMW | Renault

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Malý crossover Fiat 500X, který v nabídce nahrazuje model Sedici, dostal za ochranu dospělých 33 bodů (86 %), kdy slabší byla pouze ochrana hrudníku spolujezdce vpředu při čelním nárazu a také hrudník řidiče při bočním nárazu na sloup.

Stáhněte si celou zprávu Euro NCAP o hodnocení Fiatu 500X

Za ochranu dětí dostal Fiat 500X 42 bodů, tedy 85 %, ochrana chodců byla ze strany Euro NCAP ohodnocena 28,6 bodu, tedy 74 %. Dalších 8,3 bodu, tedy 64 %, dostal Fiat 500X za asistenční systémy.

Renault Espace

Nové MPV (nebo spíše crossover) Renault Espace dostal plné pětihvězdičkové hodnocení, když za ochranu dospělých dostal 31,4 bodu (82 %), z ochranu dětí 44 bodů (89 %) a za ochranu chodců 25,4 bodu (70 %).

Video | Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Ostatní značky

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Renault Espace je vybaven i asistenčními systémy a za ty získal 10,5 bodu (80 %). Přesto byla ochrana nohou spolujezdce vpředu při čelním nárazu do deformovatelné překážky jen průměrná, stejně tak hrudník řidiče při nárazu na sloup byl chráněn jen částečně, ukazuje zpráva Euro NCAP.

Suzuki Vitara

Nové SUV Suzuki Vitara získalo také plné pětihvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých byla vskutku příkladná, když vůz obdržel celkem 34,1 bodu, tedy 89 %. I když hrudník řidiče při čelních nárazech vykázal trochu větší zatížení, ochrana při nárazu na sloup, bočním nárazu nebo při nárazu zezadu je výborná.

Za ochranu dětí pak SUV Suzuki Vitara dostalo od Euro NCAP 42 bodu, tedy 85 %, za ochranu chodců 27,6 bodu (76 %) a za asistenční systémy dalších 9,8 bodu (75 %).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků