Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Aktuální výsledky nárazových testů Euro NCAP ukazují, že ani čtyři hvězdičky nejsou výsledek, za který by se mělo nové auto stydět.

Euro NCAP provádí od ledna 2015 novou sérii nárazových testů, při kterých se klade větší důraz na ochranu různě velikých pasažérů. Také byl zaveden nový nárazový test do pevné nedeformovatelné překážky. Nyní test prošly vozy Mazda2, Fiat 500X, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Mazda2

Nová Mazda2 zvládla test dobře, i když výsledek by mohl napovídat opak. Čtyři hvězdičky ale nyní nejsou žádná ostuda. Například za ochranu dospělých dostala Mazda2 32,8 bodu, tedy 86 %, za ochranu dětí pak 38,5 bodu, což odpovídá 78 %.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Mazda | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 myslí i na chodce a získala 30,3 bodu, tedy 84% hodnocení a dalších 8,5 bodu (64 %) dostala za vybavenost asistenčními systémy. Ze zprávy Euro NCAP je patrné, že Mazda poskytuje pouze slabou ochranu krční páteři cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Fiat 500X

Podobně jako Mazda2, i Fiat 500X neodchází od nových a přísnějších nárazových testů Euro NCAP s ostudou. Dostal sice čtyři hvězdičky, ale ochrana všech pasažérů na všech sedadlech je velmi dobrá.

Ojetiny | Video | Škoda | Bezpečnost | Volkswagen | Ford | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai | BMW

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Malý crossover Fiat 500X, který v nabídce nahrazuje model Sedici, dostal za ochranu dospělých 33 bodů (86 %), kdy slabší byla pouze ochrana hrudníku spolujezdce vpředu při čelním nárazu a také hrudník řidiče při bočním nárazu na sloup.

Stáhněte si celou zprávu Euro NCAP o hodnocení Fiatu 500X

Za ochranu dětí dostal Fiat 500X 42 bodů, tedy 85 %, ochrana chodců byla ze strany Euro NCAP ohodnocena 28,6 bodu, tedy 74 %. Dalších 8,3 bodu, tedy 64 %, dostal Fiat 500X za asistenční systémy.

Renault Espace

Nové MPV (nebo spíše crossover) Renault Espace dostal plné pětihvězdičkové hodnocení, když za ochranu dospělých dostal 31,4 bodu (82 %), z ochranu dětí 44 bodů (89 %) a za ochranu chodců 25,4 bodu (70 %).

Video | Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Ostatní značky

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Renault Espace je vybaven i asistenčními systémy a za ty získal 10,5 bodu (80 %). Přesto byla ochrana nohou spolujezdce vpředu při čelním nárazu do deformovatelné překážky jen průměrná, stejně tak hrudník řidiče při nárazu na sloup byl chráněn jen částečně, ukazuje zpráva Euro NCAP.

Suzuki Vitara

Nové SUV Suzuki Vitara získalo také plné pětihvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých byla vskutku příkladná, když vůz obdržel celkem 34,1 bodu, tedy 89 %. I když hrudník řidiče při čelních nárazech vykázal trochu větší zatížení, ochrana při nárazu na sloup, bočním nárazu nebo při nárazu zezadu je výborná.

Za ochranu dětí pak SUV Suzuki Vitara dostalo od Euro NCAP 42 bodu, tedy 85 %, za ochranu chodců 27,6 bodu (76 %) a za asistenční systémy dalších 9,8 bodu (75 %).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Laguna 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 82 119 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků