ČPP Rallye večerní Prahou zná vítěze

O uplynulém víkendu projela hlavním městem ČPP Rallye večerní Prahou. Již 50. ročník soutěže zaměřené na bezpečnost a řidičské dovednosti absolvovalo téměř 90 posádek rozdělených do několika kategorií. Nechyběly ani historické vozy nebo elektromobily.

V sobotu 16.11. byl odstartován již 50. ročník ČPP Rallye večerní Prahou, kterou pořádá Autoklub Bílá Labuť a organizátorem akce je Promotým Praha s.r.o. Nad jubilejním ročníkem převzal záštitu prezident Ústředního automotoklubu ČR JUDr. Oldřich Vaníček, náměstek primátora hl. m. Prahy Ing. Jiří Nouza a starosta Městské části Praha 7 Marek Ječmének.

Samotný start soutěže byl situován do prostor holešovického výstaviště, kde také probíhaly dovednostní disciplíny a bohatý doprovodný program zaměřený na rodiče s dětmi a samozřejmě bezpečnost silničního provozu.

Nechyběl například motocyklový trenažér nebo třeba alkobrýle, díky nimž si návštěvníci mohli vyzkoušet, jak se mění vnímání prostoru po požití určitého množství alkoholu. Ústřední automotoklub ČR představil nový simulátor převrácení automobilu, Oddělení prevence Městská policie hl.m. Prahy dětské dopravní hřiště a Policie ČR svou techniku včetně rychlého Passatu R36 a jeho vybavení.

Zástupce Střední průmyslové školy dopravní návštěvníky podrobně seznámil s funkcí airbagů i následky nehod. Společnost iDry pak předvedla novou převratnou technologii suchého mytí. Zkrátka po celý den bylo na co koukat.
Krátce po poledni se z výstaviště začaly rozjíždět do pražských ulic soutěžní vozy nejrůznějšího věku.

Startovní pole čítalo řadu současných i starších aut, elektromobily i skutečné automobilové dědečky. Mezi historickými vozy byla nakonec nejúspěšnější posádka Daniel Vizi – Marek Novák s automobilem Trabant 610S Combi De-Luxe. Kategorie elektromobilů se stala kořistí posádky Pavel Pelech – Radek Mareček s Hondou Jazz.

V této kategorii se objevily i dvě posádky podporované českým zastoupením daných automobilových značek: Opel Ampera řízený Pavlem Novotným nakonec dojel třetí a Nissan Leaf s Jakubem Špačkem za volantem čtvrtý. „Je to už můj třetí start na této rallye a vždy jsem se výborně bavil,“ prozradil Špaček.

Mezi ženami si nejlépe vedla posádka Lucie Kotasová – Radka Šindelářová ve voze Škoda Felicia. Mezi muži dosáhla na vítězství dvojice Vladimír Májský – Tomáš Májský s automobilem Ford Focus. Této posádce patří také celkové prvenství.

Jubilejní 50. ročník dovednostně-orientační soutěže se skvěle vydařil a ČPP Rallye večerní Prahou ukázala, že i když v ní nejde o nervy drásající souboje s časem, může být výbornou zábavou a přispět ke zlepšení řidičských dovedností.

Velký dík patří partnerům akce, bez kterých by se jen těžko mohla uskutečnit. Generálním partnerem letošního jubilejního ročníku se stala Česká podnikatelská pojišťovna, k dalším partnerům patřila 3M s tématem bezpečnost v dopravě, ALCAR BOHEMIA - distributor litých a ocelových disků, Al-Namura stojící za energetickými nápoji Big Shock!, Atombike, Banner Baterie, INCHEBA Praha pořadatel veletrhu Czechbus, IVECO BUS, KUMHO RACING TEAM, OdvozAut.cz, Kvalitní díly.cz, Readers Digest - Výběr, TEPfaktor, iDry – patentované suché mytí, Spies Hecker autolaky a Střední průmyslová škola dopravní a.s. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků