Covini C6W: šestikolové monstrum do výroby

28 komentářů

Furby
13. prosince • 17:52

Počkajte, až sa im podarí spraviť spotrebu o 5-10 % nižšiu ako má konkurencia a všetci zelení pseudošportovci sa pôjdu posrať za týmto kolovrátkom.

DaewooMaster
10. prosince • 20:37

"vůz je především lépe chráněn při defektu pneumatiky" - ale zase čistě matematicky je k tomu defektu o cca třetinu náchylnější, než 4-kolka. ;-)

Arnie J
11. prosince • 1:11

nene, o polovinu ... pokud jsi tedy nezapočítal i to, že přední kola jsou menší :-D

bammer
10. prosince • 16:35

lepsia prilnavost zarucena pomocou druhej napravy vpredu ? :) nebolo by jednoduchsie a vkusnejsie to auto spravit proste 4x4 ? :)
Ked som to tu prvy krat videl tak som si myslel ze je to nejaky nepodareny virtual tuning :))

VanJ
15. prosince • 11:27

pleties si grip a trakciu (cize prilnavost a zaber)

Petr1968
10. prosince • 14:12

Odveze to běžný americký obytný přívěs?:-D:-D:-D:-D

Permon
10. prosince • 14:58

Jo

puk123
10. prosince • 11:11

(čti: kraviny na šestou)

Jenda
10. prosince • 10:24

připadaj vám přední světla jako u peugeotu 206?

Filip.FDX
10. prosince • 9:06

Šestikolové auto už tu jednou bylo a to dokonce Formule 1. Vzpomínáte na Tyrrell P34 ? ;-)

no name
10. prosince • 8:59

Chtěl bych jen podotknout, že nízká váhá nemá na maximální rychlost vliv. Má vliv pouze na to, za jak dlouho na tu Vmax se auto rozjede. Samotná Vmax je dána výkonem a aerodynamikou.

VanJ
15. prosince • 11:25

Musim oponovat. Hmotnost auta ma na Vmax celkom zasadny dopad. Ale le pri volnom pade v nevakuovom prostredi. :-D

Petr
10. prosince • 17:57

Kdyz to prezenu tak ty vlastne tvrdis ze stejny motor ve dvou voyech se stejnym koeficientem aerodynamiky (nebo jak se to da z pohledu laika nazvat) pojede stejenou maximalkou i kdyz jedno z nich bude vazit tunu a to druhe napr tun deset?Tomu se mi nak moc necce verit...

no name
10. prosince • 18:03

pokud si odmyslíme další ztráty, např. v diferácích, ložiscích apod. pak opravdu pro dosažení určité maximální rychlosti nehraje váha roli. Ta hraje roli pouze v tom, za jak dlouho se rychlosti dosáhne. Je to fyzika střední školy ;)

Albaq
10. prosince • 20:35

Tak to neni v zadnem pripade pravda. Maximalni rychlost je mimo jine funkci hmotnosti vozidla.

kisko
10. prosince • 21:39

tak to teda nie je!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DooM
10. prosince • 22:49

Vaha nema na Vmax vliv. A pokud ano tak opravdu zanedbatelny.

Albaq
11. prosince • 8:32

ja nerikam ze ma velky vliv, ale ma!!! Jak bylo psano vyse, stejny motor s 1000 kg vozem a prezenuli to s 100 000 kg vozem nema stejnou max rychlost (pro laiky). Odborne se urci z hnaci sily na kolech, ktera je rovna vsem jizdnim odporum. V pripade Vmax to jsou odpor vzduchu a odpor valeni. Odpor valeni: Of = m.g.f.cos(alfa). Takze Vmax ZAVISI na hmotnosti!!!

no name
11. prosince • 8:52

A to je přesně to, co jsem psal a kde jsem uvedl, že toto zanedbáme. Jistě, že váha má vliv, např. na ložiška, která boud mít větší odpor valení, to samé pneu apod. Ovšem tyto ztráty jsou naprosto zanedbatelné. Prostě u stejného, když si to zpočítáte, udělá třeba rozdíl 1100 vs. 1500 km na maximální rychlosti rozdíl blízký nule, který můžeme s klidem zanedbat. Takže, to, že vůz váží 1150 kg, místo obvyklých 1500 kg u supersportů je s ohledem na maximální rychlost zanedbatelný.Ono ve finále má na tu rychlost vliv i mávnutí křídla motýla v Asii.

Albaq
11. prosince • 9:04

To je samozrejme pravda. Sice rozdil tech cca 350 kg proti jinym vozum (jek jste uvedl) je dost, tak vliv to bude mit opravdu zanedbatelny, rekneme v radu jednotek km/h. Ale taky nejde vse zanedbat, zvlastne ve ve vysokych rychlostech. Napr. pneu hraji velikou roli, pac soucinitel odporu valeni s rychlosti roste. Tak jsem rad ze jsme si to vyjasnili ;-)

Albaq
11. prosince • 8:46

Konkretni priklad, ze ma vliv, ale opravdu malinky. Nove BMW 750i (8AT, ZF) když mu zvýším hmotnost o 100 kg, tak jeho Vmax klesne o 0,1 km/h :) Je to malicko, ale slo mi spise o to vyvratit tvrzeni, ze nema zadny vliv. Prvada je ze prakticky zanedbatelny...

wartburg
10. prosince • 8:55

zpredu aj zozadu ako tak, skor by som povedal nic moc...... no pohlad zboku robi toto pseudoauto rozhodne najhnusnejsim supersportom......

Dave
10. prosince • 5:13

po technické stránce velice zajímavé, ale jinak fakt hnus...

xjohny
10. prosince • 10:07

Zadní kola mohla být rozhodně menší, takhle to působí dost nevyváženě. Kupce si to ale určitě najde, zejména mezi spekulanty B-]

CAMARO 78
10. prosince • 16:57

Nic nového... Jen někdo narazil na strého Tyrella P34 :-)

Fantomas
10. prosince • 18:35

Já se na tuhle formuli taky pamatuju. Když jsem byl malý, byl dokonce jako vystřihovánka v ábíčku :-)

murcix
10. prosince • 8:07

To je take auto na ktorom by sa kazdy chcel povozit ale aj tak si ho nikto nekupi jebo je prilis skarede...Ale dufam ze ho otestuju niekde...Fakt by ma to zaujimalo , mohlo by to dopadnut velmi zaujimavo..

boo
16. prosince • 9:16

keby som na to mal peniaze, tak to beriem

Doporučujeme

Články odjinud