Covini C6W: šestikolové monstrum do výroby

Covini C6W není ničím zcela novým, s tímto šestikolovým monstrem jste se mohli setkat již dříve. Nyní však míří do ulic.

Model Covini C6W, jeho jméno je zkratkou pro Covini 6 Wheeler, je italským dvoumístným supersportovním automobilem s odnímatelnou pevnou střechou. Ve skutečnosti není žádnou konstrukční novinkou. S jeho vývojem začal Ferruccio Covini již před třemi desetiletími, ale celý projekt koncem osmdesátých let uložil k ledu. Zvláštností tohoto vozu jsou dvě nátáčecí nápravy vpředu. Teprve roku 2004 se objevil prototyp C6W na autosalonu v Ženevě, Covini zde oznámil brzký začátek sériové výroby a my jsme o něm v té době psali na tomto místě. Poté se po tomto stroji i jeho vůdci slehla zem, ale nyní se daly věci do pohybu. Teprve nyní se totiž Covinimu týmu podařilo dovést systém hydropneumatického pérování do stádia, kdy jím vybavený vůz údajně vyhovuje různým provozním podmínkám. Právě mimořádně nákladný systém pružení byl prý hlavním důvodem zaseknutí celého vývoje.

Podivný supersport Covini C6W se však má konečně dožít své malosériové výroby, a to již během příštího roku. Je jasné, že jeho hlavní zvláštnost spočívá právě v šesti kolech. Zatímco záď vozu vypadá podobně jako „běžný“ supersportovní automobil a v širokých blatnících hostí robustní kola s pětipaprskovými ráfky o průměru 20 palců, mají přední blatníky na každé straně po dvou výřezech pro dva páry menších kol s průměrem jen 16 palců. Čtenáře bude nejspíše zajímat, jaké že má toto řešení přednosti. Ferruccio Covini tvrdí, že jeho vůz je především lépe chráněn při defektu pneumatiky a velká adhezní plocha mu umožňuje lepší přilnavost k vozovce, díky níž je vůz stabilnější a vykazuje lepší parametry při brzdění. Údajně je také odolnější vůči aquaplaningu a jízda s ním je pohodlnější. Instalace dodatečné nápravy přitom nepřinesla přílišné navýšení hmotnosti, pohotovostní hmotnost tak dosahuje přijatelných 1 150 kg, díky čemuž má vůz překračovat hranici 300 km/h.

Předpokládá se, že malosériové provedení bude pod svojí kapotou hostit stejnou jednotku, jako čtyři roky starý prototyp ze Ženevy. Půjde tedy o vidlicový osmiválec Audi 4,2 l, který přenáší nejvyšší výkon 380 koní a točivý moment až 450 Nm k zadním kolům skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Model C6W spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek, vyztuženém tvarovanými komponenty z kompozitních materiálů. Zdá se, že do současného, poměrně unifikovaného proudu supersportovních automobilů záhy přibude technologicky velmi zajímavá novinka. Ale nechme se překvapit, možná se po této prapodivné šestikolce opět slehne zem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Covini C6W

 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků