Covini C6W: šestikolka vyráží do ulic

A je to tady. Po letech slibů míří supersport Covini C6W konečně do ulic. Jeho největším specifikem přitom zůstává šest kol...

O tomto prapodivném italském stroji jsme psali již několikrát, již předloni jsme vás informovali o zahájení jeho výroby, k níž ale fakticky dochází teprve nyní. S jeho vývojem začal Ferruccio Covini již před třemi desetiletími, ale celý projekt koncem osmdesátých let uložil k ledu. Zvláštností tohoto vozu jsou dvě nátáčecí nápravy vpředu. Teprve roku 2004 se objevil prototyp C6W na autosalonu v Ženevě, v těchto dnech začíná výroba velmi omezené série. Kolik kusů nakonec bude čítat, to je zatím ve hvězdách, ani cena dosud stanovena nebyla.

Jde jistě o Coviniho životní dílo a při jeho konstrukci se nechal inspirovat jedinečným třínápravovým monopostem Tyrrell Formule 1 z půli sedmdesátých let. Během toku času procházel projekt Covini C6W průběžnými modernizacemi, vůz je vyroben především z kombinace uhlíkových kompozitů a laminátu, čímž se konstruktérům podařilo snížit jeho pohotovostní hmotnost na 1 150 kg. Covini C6W bude ve své sériové verzi dlouhé 4 180 mm, široké 1 990 mm a vysoké jen 1 090 mm. Interiér má příznivce rychlých superstrojů oslovit exkluzivním zpracováním, čalouněním dvoubarevnou kůží a chromovanými doplňky. 

Jak jsme předpokládali, o pohon „sériového“ provedení se postará podobná jednotka Audi, jakou jsme viděli před sedmi lety v Ženevě. Osmiválec s objemem 4,2 l však má být nakonec naladěn až na 440 koní (324 kW). Výkon bude přenášen na kola zadní nápravy skrze manuálně řazenou šestistupňovou převodovku, nejvyšší rychlost má přesahovat 300 km/h. Zadní kola mají dvacetipalcové ráfky, přední nápravy pak nesou ráfky patnáctipalcové obouvající pneumatiky s rozměrem 205/45. Inu, u běžných supersportů jsme zvyklí na poněkud jiné rozměry.

A proč je vůbec Covini C6W opatřeno dvěma předními nápravami? Podle výrobce toto řešení nabízí rychlejší brzdění, vyšší úroveň komfortu i stability a odolnost proti případnému aquaplaningu. Jsme zvědavi na fungování tohoto stroje v praxi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Covini C6W
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků