Covini C6W: šestikolka vyráží do ulic

A je to tady. Po letech slibů míří supersport Covini C6W konečně do ulic. Jeho největším specifikem přitom zůstává šest kol...

O tomto prapodivném italském stroji jsme psali již několikrát, již předloni jsme vás informovali o zahájení jeho výroby, k níž ale fakticky dochází teprve nyní. S jeho vývojem začal Ferruccio Covini již před třemi desetiletími, ale celý projekt koncem osmdesátých let uložil k ledu. Zvláštností tohoto vozu jsou dvě nátáčecí nápravy vpředu. Teprve roku 2004 se objevil prototyp C6W na autosalonu v Ženevě, v těchto dnech začíná výroba velmi omezené série. Kolik kusů nakonec bude čítat, to je zatím ve hvězdách, ani cena dosud stanovena nebyla.

Jde jistě o Coviniho životní dílo a při jeho konstrukci se nechal inspirovat jedinečným třínápravovým monopostem Tyrrell Formule 1 z půli sedmdesátých let. Během toku času procházel projekt Covini C6W průběžnými modernizacemi, vůz je vyroben především z kombinace uhlíkových kompozitů a laminátu, čímž se konstruktérům podařilo snížit jeho pohotovostní hmotnost na 1 150 kg. Covini C6W bude ve své sériové verzi dlouhé 4 180 mm, široké 1 990 mm a vysoké jen 1 090 mm. Interiér má příznivce rychlých superstrojů oslovit exkluzivním zpracováním, čalouněním dvoubarevnou kůží a chromovanými doplňky. 

Jak jsme předpokládali, o pohon „sériového“ provedení se postará podobná jednotka Audi, jakou jsme viděli před sedmi lety v Ženevě. Osmiválec s objemem 4,2 l však má být nakonec naladěn až na 440 koní (324 kW). Výkon bude přenášen na kola zadní nápravy skrze manuálně řazenou šestistupňovou převodovku, nejvyšší rychlost má přesahovat 300 km/h. Zadní kola mají dvacetipalcové ráfky, přední nápravy pak nesou ráfky patnáctipalcové obouvající pneumatiky s rozměrem 205/45. Inu, u běžných supersportů jsme zvyklí na poněkud jiné rozměry.

A proč je vůbec Covini C6W opatřeno dvěma předními nápravami? Podle výrobce toto řešení nabízí rychlejší brzdění, vyšší úroveň komfortu i stability a odolnost proti případnému aquaplaningu. Jsme zvědavi na fungování tohoto stroje v praxi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Covini C6W
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků