Cosworth nabídne na úvod pro GT86/BRZ 230 koní. Cílem je ale až 380 k

34 komentářů

Martin
2. června • 21:04

Mám GT 86 už 2 roky s výkonem 313 koní a ještě se výkon za pár dní o trochu zvedne a už teď to funguje perfektně. 200k v základu není moc, ale ve vyšších otáčkách to jede dobře!

runner42
3. června • 9:55

To je obdivuhodné, mohu se zeptat jak a s jakými náklady jste toho dosáhl?

Martin
4. června • 21:00

Přidal se kompresor(za jízdy se dá vypínat i zapínat) a dva chladiče, kompletně jiný výfuk s větším průměrem, nižší podvozek, větší disky.... Vše cca. 250.000,- a zatím tedy na brzdě změřeno 313 koní a 330Nm:-D.

runner42
5. června • 9:40

To bude ta bíla z Liberce, ne? Vaše auto si pamatuju z nějakého webu s ojetinami, vím že ho nejmíň půl roku nabízíte k prodeji. Že se jedná o přeplňování je mi jasné, moje otázka směřovala zcela jinam - jak jste sladil zbytek auta, např. jakým způsobem jste vyřešil třeba převodovku. Protože vámi uváděných 330 Nm je výrazně nad možnosti Aisin AZ6, která je oproti např. AY6 vyloženě tintítko... Předělal jste ji, nebo ji prostě jen prasíte a vydojenou po 20 tisících přenecháte dalšímu majiteli?
Kdysi jsem si dělal kalkulaci, kolik by to stálo dostat se někam na 300 koní a aby to všechno drželo rozumně pohromadě, a pokud si správně pamatuji, vyšlo to někde k 350 tisícům... což je výrazně víc, než cena konkurenčních modelů, které mají tento výkon "od přírody"...

runner42
1. června • 11:41

Slibem nezarmoutíš, že? :DJinak léta běží, prodeje jsou daleko za očekáváním, v Evropě jsou totálně katastrofické, ale místo přiznání chyby si stále jen přečteme o tom, že někteří GT86 kritizují pro nedostatek výkonu. Super vtip.

xxx
2. června • 9:14

no prodeje urcite nejsou za ocekavanim, mozna tak v Evrope, ale na to sere pes.. Auto je super a 20koni se tam da nahnat celkem rychle. Vykonova dira se da taky zrusit, kdyz si koupis jiny header a daleko lepe nez pres cosworth. Navic kdyz to drzit na 5K otacek,tak je to to stejne jedno.

runner42
2. června • 10:22

Kecy v klecy.
Od začátku roku s na US trhu prodalo něco přes 4000 kusů, což je meziroční pokles zhruba o 30%! V Evropě se GT86 neprodává vůbec. To jsou fakta."The GT 86 Coupe is flagging behind its sales targets in all major markets. A faster version of that car would be at the top of most people's wish lists, but like the cabriolet, it is hard to justify a business case to push either model into production based on the current sales." Gerald Killmann, Toyota's Vice President for European R&D Ovšem mistr "xxx" to ví nejlépe.Zbytek ani nemá smysl komentovat.

xxx
3. června • 17:26

vytahnout starou zpravu od borce z evropy je cira manipulace... nedavno ohlasili ze prodali 100 000 kusu.. Kazdopadne mne je uplne jedno jestli se prodava nebo ne .. Kvalitu auta neurcuji prodeje, stejne jako kvalitu ostani veci (od filmu, muziky az po treba televize) neurcuje jejich masove prodeje.. navic si myslim ze borec dostal poradny pojeb a nejspis uz nema ani malicek.

runner42
3. června • 21:31

Tak určitě. ;-) Bohužel ač těch těch 100.000 celosvětově může vypadat bombasticky, je to velký neúspěch. Business plán, který Toyota zveřejnila, počítal na konci 2013 s prodanými 160 tisíci kusy a ztráta oproti plánu navíc dále rychle narůstá. Diskuze o tom zda byl či nebyl plán realistický jsou nyní irelevantní. Otázkou zůstává, jak velký problém tento prodejní neúspěch znamená pro Toyotu, když má nastaveny výrobní procesy na skoro dvojnásobek, než prodává. Aby taky 2014 nebyl poslední rok prodeje.

Andrej
1. června • 12:02

A v čom je akože tá chyba? Chyba je v ľuďoch a nie v tom aute...

runner42
1. června • 12:13

Chyba je v lidech, kteří podcenili požadavek zákazníků na výkon ve sportovním autě za 800 tisíc. Rok a půl mi tu partička zaslepených tvrdí, že 200 koní nevadí. A ejhle, 200 koní zabilo prodeje. A nejen prodeje. Kdepak je výkonnější verze? Kdepak je cabrio?

LanRic
1. června • 15:21

100 tisíc lidí by s tebou nesouhlasilo.

Marek Zrak
1. června • 18:31

Zkoušel jsem auto na okruhu, líbila se mi ovladatelnost, ale abych uvažoval o koupi, musel by tam být lepší motor.
Tenhle není ani nijak povedený.
Pokud si to někdo kupuje jako první sportovní auto, může být spokojen, ale na přetáhnutí zkušenějších uživatelů od konkurence, to nestačí.
Hlášky o neumění využít výkon jsou fakt úsměvné.
Na okruhu se auto při výjezdech dusí a z brzd se nebezpečně kouřilo, taky slabší článek.
Ale základní myšlenka a konstrukce je na správné cestě, teď jen doladit nedostatky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
2. června • 10:45

Souhlasím.
Teď jen kolik existuje kupců, co chtějí "entry" sportovní auto a sáhnou po novém od Toyoty za 800 táců. Podle mě minimum.

LanRic
1. června • 18:53

S tím se dá souhlasit. Jak jsem psal výše - jde o to s čím už má daný jedinec zkušenosti a s čím i podvědomě srovnává. Sám jsem s ní jezdil jen po městě a krátce po okreskách, kde nejde téměř upéct brzdy, ale ta díra uprostřed otáček je celkem znát. Na okruhu to musí být mnohem znatelnější. I přesto si myslím, že případní majitelé by si užili dost legrace hlavně na okreskách, kde se bude cítit lépe. Jsem zvědavý co předvede Mazda s novou MX5, v ten moment se asi rozhodne.

runner42
2. června • 10:33

Tady je to stále dokola. GT86 je dobré auto se slabým motorem za ŠPATNOU CENU. Pokud by bylo za 550-600 jako MX5, tak v pohodě. Za 800 táců je to úplně špatně.
Neprodává se, protože můžeš koupit stejně zábavné mnohem levněji, nebo stějně drahé mnohem výkonnější.

Mino
2. června • 12:02

To, že GT86 není vzhledem k výkonům úplně nejlevnější, souhlasím. Přesto si dovolím v něčem oponovat.Pokud vím, tak za 560-575 tisíc je Mazda MX-5 s motorem 1,8. Takže ta je sice podstatně levnější (to máš pravdu), ale ještě méně výkonná. Snad nechceš srovnávat dynamiku GT86 s MX-5 v 1,8 (194 vs 226 km/h, 9,9 vs 7,6 sek).Dvoulitr se 118kW začíná na 752-767 tisících (v PDF mají ceny vyšší než na stránkách). Dynamicky podobná GT86 oficiálně začíná na 800. To je rozdíl 33-48 tisíc. To mi nepřijde až tak moc. Skladovku MX-5 jsem nenašel (jen předváděcí vozy), zatímco skladovky GT86 není problém sehnat, obvykle jsou za 730-770 tisíc.

Michal
2. června • 15:01

Koupil jsem 2.0 skladovku z Autopalace v max výbavě za 645 tisíc, najety 3 kilometrů. Při porovnávání výkonů nezapoměň, že Miata je o 120 kilo lehčí než ta toyota.

Mino
2. června • 17:00

Nezapominam. Vzdyt prave proto jsem tam napsal tu max. rychlost a zrychleni, aby se neporovnavaly vykony motoru, ale skutecna dynamika vozu, kde hraje roli i ta hmotnost. V pripade dvoulitru je to zhruba stejne zrychleni a o neco lepsi maximalka u GT86, v pripade 1,8ky jsou to rozdily mnohem vyraznejsi.645 tisic za MX-5 ve dvoulitru je pekna cena. Nicmene stale je to o 50-100 tisic vice nez uvadi runner42. Takze rozdil cen neni 200-250 tisic jak uvedl, ale u skladovek 85 tisic, cenikove 33-48 tisic, pokud bereme dvoulitry, ktere maji podobnou dynamiku. A to je sakra rozdil :-)Srovnavat ceny GT86 s dvoulitrem a MX-5 1,8 a z toho vyvodit nevyhodnost GT86, je mirne receno hloupe. Ta auta nejsou svou dynamikou konkurenti. Je jasne, ze MX-5 muze byt o tolik levnejsi, kdyz je o tolik slabsi. Srovnani dvoulitru je rozhodne na miste a jak je videt, zda ty rozdily rozhodne nejsou 200 a vice tisic, ale zhruba necelych 50 tisic.

Michal
2. června • 20:03

No nevím, o žádné skladovce GT86 za 690 tisíc sem neslyšel.
Navíc když by nedali tak dobrou cenu na 2.0, bral bych klidně 1.8. Osm set je už moc a navíc teď oceňuju sundanou střechu.

Mino
3. června • 0:02

Skladovky GT86 jsou od 730 tisíc (já někde něco říkal o 690???). MX-5 teď v republice snad nikde skladem není, takže dvoulitr se dá sehnat až od těch ceníkových 752 tisíc, tudíž GT86 je dokonce levnější (pokud by sis ji měl kupovat zítra, máš možnost brát skladovku, zatímco u MX-5 nikoli). Samozřejmě nelze říci, na kolik by se dala MX-5 reálně usmlouvat a nevíme to ani o GT86. Tohle prostě srovnat nemůžeme.Takže ano, tys ji sehnal za 645, což je super. Dnes se za tolik nikde nenabízí a ceníková cena je 752. Ceníková cena GT86 je 800. Což je zhruba oněch 50 tisíc rozdílu, o kterých jsem mluvil. A ne 200-250 tisíc. Navíc skladovky u GT86 jsou až o 70 tisíc levnější, než je ceníková cena. Dnes, 3.6.2014 je pro českého zákazníka levnější GT86 než srovnatelná MX-5 (pokud počítáme internetové ceny).

Michal
3. června • 6:48

No hele to co píšeš jsou podle mě jen teorie. Pro mě to dělalo rozdíl 150 tisíc. Za skladovku GT86 chtěli např. na Praze 5 800 tisíc.
Taky co vím se Miata podle toho starého ceníku už nedá objednat a skladovky se vyprodaly, protože se za měsíc začíná objednávat nový model, který má být i s dvoulitrem o 200kilo lehčí než Toyota.

Mino
3. června • 11:06

Takže znovu. Nebavím se o tom, co bylo kdysi, ale co je teď (dnešnímu kupci je víš "kde" to, za kolik jsi to kdysi sehnal ty). To, že kdysi byla MX-5 výrazně výhodnější, je fakt a nikdo ti to přece nebere, naopak - těší mě, že sis koupil takové fajn auto jako MX-5 ve dvoulitru za tak slušné peníze. To, že dneska tomu tak není, je ale věc druhá. Dnes je prostě rozdíl ceníkových cen 50 tisíc ve prospěch MX-5 (pokud se teda vůbec dá objednat, jak říkáš) a pokud započítáme skladovky, tak 20 tisíc ve prospěch GT86. Na tom to, že tys to sehnal o 100 tisíc levněji, nic nezmění, to je přece úplně jiné téma. Dneska prostě skladovky MX-5 za 645 tisíc nejsou.Ano, MX-5 je o 200 kilo lehčí. A co má být? Maximálka 226 proti 213 km/h, zrychlení 7,6 proti 7,6 sekundy. Obě auta jsou očividně dynamikou srovnatelná, nižší výkon Mazda dožene nižší hmotností. Nižší hmotnost Mazdy je stejná výhoda jako vyšší výkon Toyoty - obojí vede ke stejnému výsledku jinou cestou. A ceny se neliší o 200-250 tisíc, ale o -20 až +50 podle toho, jaké ceny bereš.

runner42
3. června • 12:39

Zdravím, podle mých informací k dnešnímu dni již nelze starou MX5 objednat a poslední verze 25th anniversary edition je vyprodaná. Zájemce tudíž musí počkat na novou MX5. Proto bych bral jako relevantní údaj tu cenu Michala. Prostě za kolik to reálně koupil mi přijde důležitější, než srovnávat stávající cenu GT86 a neplatný ceník starého neobjednatelného modelu MX5.Jen na okraj - stará MX5 nebyla o 200 kilo lehčí. O 200 kilo lehčí je podle zveřejněných údajů nová MX5, u které ale zatím nejsou k dispozici ceny ani údaje o zrychlení, tudíž nemá smysl se o tom dohadovat. Nicméně pokud se bude výkon jejího motoru přibližovat 200 koním a dají přibližně stejnou cenu, to že je o 200 kilo lehčí (a to dokonce i v cabriu) není to pro GT86 dobrá zpráva.

Mino
3. června • 14:11

OK, budiž. V tom případě tu máme MX-5 za 645 a GT86, kterou lze jako skladovku sehnat za 730 tisíc. Tudíž rozdíl cen 85 tisíc. Pořád je to sakra daleko k těm tvým 200-250 tisícům za srovnatelné auto (MX-5 s 1,8 není dynamikou srovnatelné auto s GT86, s dvoulitrem ano).To, jaká bude nová MX-5, tedy, jaké budou její výkony i cena, to samozřejmě uvidíme a nemá smysl to teď řešit.

runner42
3. června • 14:45

Počkej počkej, nic takového jsem netvrdil, přečti si ještě jednou můj příspěvek.
Jasně jsem psal stejně zábavné levněji, nebo za stejnou cenu mnohem výkonnější. A za tím si stojím. ;-)

Mino
3. června • 15:11

Otázkou ale je, zda MX-5 1,8 bude stejně tak zábavná jako GT86 s mnohem silnějším motorem. Co když chceš zábavu (kterou ti 1,8 nabídne), ale chceš také dobrou dynamiku (což ti 1,8 nenabídne)? Pak je MX-5 1,8 slabá a "výkonná konkurence" naopak nezábavná. Takže ti zbývá MX-5 2,0 nebo GT86, které nabídnou slušný výkon a slušnou zábavu. A stojí dost podobně. To už stejně tak můžeš říct, že MX-5 2,0 je hovadina, protože můžeš mít stejně zábavné auto levněji, a to MX-5 1,8. To je totiž to, cos řekl.

runner42
3. června • 15:41

Pokud budu chtít hravé autíčko pro zábavu, vezmu si Miatu 1.8, stáhnu střechu a budu vysmátej za 550. Pokud budu mít 800 a chtít výkon, vezmu Zetko.
Netvrdím, že pro GT86 není mezi tím vůbec žádný prostor. Ale je takhle malinkej. Protože Toyota není ani výkonná, ani levná. A proto podle mě tak špatné prodeje.

Mino
3. června • 17:10

Nevím, zda zrovna Zetko je až tak hravé, aby mohlo být v tomto ohledu konkurencí pro GT86. Je však pravda, že zetko je hodně levné, i když skladovky jsou v podstatě od milionu výše, výbava Standard je za 911 tisíc a Tommu jej má dokonce za 811. Znovu připomínám, GT86 se snaží bodovat zábavností, ne výkonem. Výkonnější auta za stejnou cenu pro něj nejsou přímou konkurencí, protože ta jsou stavěna pro výkon a ne tolik pro zábavu, kdežto u GT86 je to naopak (to, že auto je zábavnější, ale méně výkonné, přece nemusí hned znamenat, že musí být dramaticky levnější). Problémem GT86 je více faktorů. Souhlasím s tím, prostor pro GT86 je malý, dnes chce každý hlavně výkon a ne zábavu (GT86 je mířena pro ty, kteří chtějí zábavu v lehkém autě, což už 370Z zrovna není, ale také chtějí rozumnější výkon, což zase nenabídne 1,8ka v Mazdě - ale jasně, tento trh je v dnešní době velmi malý). Souhlasím i s tím, že by mohla mít trochu nižší cenu, je ale blbost ji prodávat za cenu 1,8ky. Adekvátní cenu bych viděl tak za ceníkových 720, a skladovky okolo 640. Druhým problémem je již zmiňovaný výkon. Tomu autu by stačil objem tak 2,2, což by vyhnalo výkon na cca 162kW. Bylo by to pořád podobně lehké, zábavné a točivé, ale už také rozumně výkonné. Tohle je dle mého názoru největší problém GT86, chtělo to kapánek objemnější motor. Rozhodně ne turbo. To by bylo zase auto, jakých tu už u konkurence máme stovky, ale chtělo to jen trochu objemnější vysokootáčkový motor.

runner42
3. června • 18:03

Tak s tímto zcela souhlasím ve všem :)
*thumbs up*

runner42
3. června • 18:03

Tak s tímto zcela souhlasím ve všem :)
*thumbs up*

Andrej
1. června • 13:11

Lenže ten požiadavok je nezmyselný, 200 koní bolo dosť v Stratose cez Montreal po Mustang. Keď má byť auto návratom k starým časom tak prečo by to nemalo stačiť aj tu? S tým, že je to podcenenie trhu súhlasím ale nesúhlasím s tým, že je to chyba auta ako takého.

Vojtěch Papoušek
1. června • 15:11

Podle mě to není o tom kolik ma auto koní, ale o tom kdo sedí za volantem. Když mu 200koni nestačí, tak je neumí využít, nebo má stále možnost udělat si nějakou úpravu na autě sám. S tím že důležitý je poměr výkonu hmotnosti a přilnavosti, a ne se hnát jen za výkonem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LanRic
1. června • 17:52

Ono je asi taky důležitý s čím člověk jezdil nebo zrovna jezdí. Pokud jsem jezdil třeba s nějakými slabšími hatchbacky apod., tak mi nemůže přijít jako slabé auto. Ale pokud mám doma třeba jen manažerský sedan se silnějším diesel, tak je jasný, že v určitých okamžicích mi nebude stačit výkon, nebo budu minimálně čekat trochu víc. Co potom když mám něco opravdu rychlého. Sám takhle často přesedám z turbodieselu s 240k do atmo 1.6 benzín s nějakými 130k. Člověk je zvyklí na určitou dynamiku a potom ho ten rozdíl výkonu frustruje, hlavně na dálnici. Ale co si budeme povídat, na okreskách (kam GT86 patří) i tak člověk jede dost rychle a požitek z vytáčení atmo benzínu je o level výš a v tu chvíli je rychlost jen číslo.

Doporučujeme

Články odjinud