Corvette Z06 od Romeo Ferraris: černý přízrak

Italská ladičská společnost Romeo Ferraris tentokrát zalovila v amerických vodách. Výsledkem je benefice 677 černých koní.

Jméno automobilového fandy, ladiče a příležitostného závodníka Romea Ferrarise je již od šedesátých let spojeno s rychlými vozy. Romeo a jeho kolegové pracují především na strojích italských značek, ale průběžně připravují též specificky upravené vozy BMW určené pro silniční i závodní nasazení.

Po delší odmlce je Romeo Ferraris zpět. Pro zájemce o americký sportovní vůz upravený v italském stylu připravil vylepšenou verzi stroje Chevrolet Corvette Z06 se skromným doplňkovým označením RF.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou se skrývá standardní vidlicový osmiválec LS7 s objemem 7,0 l, ovšem dopovaný mechanickým přeplňováním. Sada Vortech obsahuje odstředivý kompresor, hliníkový chladič vzduch - vzduch a větší vstřikovače. Hodnoty standardního výkonu verze Z06 ve výši 512 koní (377 kW) a točivého momentu 637 Nm tím poskočily na 677 koní (498 kW), resp. 823 Nm.

Na tomto citelném zlepšení má svoji zásluhu také nový výfukový systém, na uzdě pak Corvette Z06 RF drží výkonná brzdová soustava s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými brzdiči. Na přední nápravě jsou ráfky s průměrem 19 a na zadní pak 20 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také parametry jízdních výkonů jsou působivé. Corvette Z06 RF zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h za 10 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.

Do sady úprav Romeo Ferraris zahrnul také několik vizuálních úprav. Matně černý exteriér zřejmě netřeba zmiňovat, nový je ale i upravený interiér, jenž do amerického vozu přináší dotyk Evropy. Všimneme si specifického sportovního volantu Commando, sedadel Recaro Sportster a kožených obkladů některých plastových doplňků.

Cena celé úpravy se nezdá být veřejnou informací, lidé od Romea Ferrarise vám ale jistě rádi řeknou více i na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 od Romeo Ferraris
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků