Corvette Z06 jako hybrid. Nebojte, má bezmála 800 koní

Společnost Quanta představila netradiční tuning pro předchozí generaci Corvette. Namísto obvyklých způsobů zvyšování výkonu spoléhá její řešení na elektřinu.

Hybridní hnací ústrojí a sportovní auto, to zatím nejde příliš dohromady. Na samotném vrcholu automobilového potravního řetězce se v nedávné době sice vynořily hybridní hypersporty Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918, ale že byste přišli do obchodu a objednali si hybridní tuning, to je opravdu věc nevídaná. Zatím. 

Společnost Quanta, která se zabývá prodejem automobilových dílů, představila experimentální Corvette QHP770. Na pohled je to standardní ’Vette Z06 předchozí generace. Pod kapotou má běžný motor LS7. Konstruktéři firmy Quanta však do skříně diferenciálu integrovali dvojici axiálních elektromotorů Yasa 750, každý o výkonu 100 kW. 

Elektromotory jsou napájeny z lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,3 kWh, kterou lze dobíjet rekuperací i ze zásuvky. 

Klepněte pro větší obrázek
Na pohled se QHP770 neliší od standardní Corvette Z06

Majitel firmy Quanta Gary Whiting tvrdí, že takto modifikovaná Corvette dosahuje celkového výkonu 781 koní a točivého momentu 2034 Nm. Zrychlení 0-96 km/h odhaduje na 3,3 sekundy, byť dynamickému měření se Corvette QHP770 zatím nepodrobila.

Video | Nissan

Shelby GT500 vs. Corvette Z06 vs. Nissan GT-R (video)

Whiting věří, že hybridní technologie má pro zvyšování výkonu sportovních aut značný potenciál. Prototyp vystavený na veletrhu SEMA v Las Vegas vznikl s cílem zmapovat reakce potenciálních zákazníků. Pokud bude odezva příznivá, chce firma z amerického Marylandu nabízet hybridní sady pro aktuální Corvette C7 i další sportovní auta nejrůznějších značek. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků