Corvette s drobnými změnami pro rok 2009

Kultovní sportovní vůz pokračujev modelovém roce 2009 v proměnách snů v realitu. A to i zde v Evropě.

Je jisté, že šestá generace je v Evropě obchodně nejúspěšnější ze všech dosavadních Corvette. Představena zde byla před čtyřmi lety na ženevském autosalonu a od té doby se tu prodalo již více než 6 000 kusů. Koncept Corvetty C6 je jasný: vynikající jízdní výkony, švihácký vzhled, ale praktické využití v každodenním provozu. K tomu by měly přispět i drobné změny,připravené pro modelový rok 2009. Jen namátkou, nové vozy přicházejí s řízením s proměnným převodem a zlepšenou citlivostí při větším natočení volantu nebo vylepšeným nastavením protiblokovacích a protiprokluzových systémů. Změny se nedotkly vrcholného provedení ZR1, jež v Evropě slavilo premiéru letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette ZR 1

Provedení kupé lze získat s proskleným, odnímatelným střešním panelem zhotoveným z jednoho kusu materiálu, který zajišťuje zachování znamenitého součinitele odporu vzduchu s koeficientem 0,28. Tvarování povrchových dílů karosérie rovněž přispívá ke snížení aerodynamického vztlaku, což přispívá ke stabilitě při vyšších rychlostech. Otevřená verze je vybavena elektricky ovládanou střechou s jednotlačítkovým ovládání, jež se sklopí, nebo uzavře během pouhých 18 sekund.  

Paket Luxury, standardní pro Convertible a příplatkový pro C6 Coupe, zahrnuje paměti pro nastavení vyhřívaných sedadel, elektrické nastavování sloupku volantu, projekci údajů včetně aktuálního přetížení na čelní sklo, sedmireproduktorovou audiosoustavu Bose nebo automaticky stmívaná zpětná zrcátka. Novým odstínem laku je Cyber Gray a litá kola lze obdržet v barvě Competition Gray.

Představení většího a silnějšího motoru 6,2 LS3 V8 na počátku letošního roku podpořilo výkony modelu Corvette C6 jak na silnici, tak v ohledu jeho popularity. Tento small block je naladěn na výkon 437 koní a točivý moment dosahuje 586 Nm, což vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 306 km/h. Dostupný je v obou karosářských variantách, tedy jako kupé i kabrio, a s jednou ze šestustupňových převodovek: manuální a automatické s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 2009 

Provedení Corvette Z06, jehož vývoj probíhal souběžně s přípravou závodní verze C6.R, nese lví podíl na oblibě Corvetty šesté generace u evropských zákazníků. Pod jeho dlouhou kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 512 koní při 6 300 ot./min. a točivým momentem 637 Nm při 4 800 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 418 kg vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,9 s, a to na první převodový stupeň, a dosáhne rychlosti 320 km/h. Úpravy mechaniky pro modelový rok 2009 se v případě typu Z06 omezily prakticky pouze na zvýšení olejové náplně z 9,1 na 11,9 litru při zachování suché klikové skříně. Mezi dostupnými odstíny laku přibyly Blade Silver a Cyber Gray a desetipaprsková litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Přesto zůstává verze Z06 v modelové nabídce Corvette jedinečnou díky své konstrukci karosérie a podvozku, jež se liší od běžného provedení C6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette C6.R
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků