Corvette s drobnými změnami pro rok 2009

Kultovní sportovní vůz pokračujev modelovém roce 2009 v proměnách snů v realitu. A to i zde v Evropě.

Je jisté, že šestá generace je v Evropě obchodně nejúspěšnější ze všech dosavadních Corvette. Představena zde byla před čtyřmi lety na ženevském autosalonu a od té doby se tu prodalo již více než 6 000 kusů. Koncept Corvetty C6 je jasný: vynikající jízdní výkony, švihácký vzhled, ale praktické využití v každodenním provozu. K tomu by měly přispět i drobné změny,připravené pro modelový rok 2009. Jen namátkou, nové vozy přicházejí s řízením s proměnným převodem a zlepšenou citlivostí při větším natočení volantu nebo vylepšeným nastavením protiblokovacích a protiprokluzových systémů. Změny se nedotkly vrcholného provedení ZR1, jež v Evropě slavilo premiéru letos v březnu na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette ZR 1

Provedení kupé lze získat s proskleným, odnímatelným střešním panelem zhotoveným z jednoho kusu materiálu, který zajišťuje zachování znamenitého součinitele odporu vzduchu s koeficientem 0,28. Tvarování povrchových dílů karosérie rovněž přispívá ke snížení aerodynamického vztlaku, což přispívá ke stabilitě při vyšších rychlostech. Otevřená verze je vybavena elektricky ovládanou střechou s jednotlačítkovým ovládání, jež se sklopí, nebo uzavře během pouhých 18 sekund.  

Paket Luxury, standardní pro Convertible a příplatkový pro C6 Coupe, zahrnuje paměti pro nastavení vyhřívaných sedadel, elektrické nastavování sloupku volantu, projekci údajů včetně aktuálního přetížení na čelní sklo, sedmireproduktorovou audiosoustavu Bose nebo automaticky stmívaná zpětná zrcátka. Novým odstínem laku je Cyber Gray a litá kola lze obdržet v barvě Competition Gray.

Představení většího a silnějšího motoru 6,2 LS3 V8 na počátku letošního roku podpořilo výkony modelu Corvette C6 jak na silnici, tak v ohledu jeho popularity. Tento small block je naladěn na výkon 437 koní a točivý moment dosahuje 586 Nm, což vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 306 km/h. Dostupný je v obou karosářských variantách, tedy jako kupé i kabrio, a s jednou ze šestustupňových převodovek: manuální a automatické s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette Z06 2009 

Provedení Corvette Z06, jehož vývoj probíhal souběžně s přípravou závodní verze C6.R, nese lví podíl na oblibě Corvetty šesté generace u evropských zákazníků. Pod jeho dlouhou kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 512 koní při 6 300 ot./min. a točivým momentem 637 Nm při 4 800 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 418 kg vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,9 s, a to na první převodový stupeň, a dosáhne rychlosti 320 km/h. Úpravy mechaniky pro modelový rok 2009 se v případě typu Z06 omezily prakticky pouze na zvýšení olejové náplně z 9,1 na 11,9 litru při zachování suché klikové skříně. Mezi dostupnými odstíny laku přibyly Blade Silver a Cyber Gray a desetipaprsková litá kola s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu. V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Přesto zůstává verze Z06 v modelové nabídce Corvette jedinečnou díky své konstrukci karosérie a podvozku, jež se liší od běžného provedení C6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette C6.R
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků