Corvette Grand Sport GeigerCars: druhá ZR1?

GeigerCars se podíval na zoubek dalšímu „Amíkovi” a opět to má grády. Upravená Corvette Grand Sport má spadeno rovnou na tovární ZR1.

Pravidelně vás informujeme o novinkách od německého ladiče Geiger, tady je další z nich. Zajímavostí přítom zůstává, že Geiger Cars se soustředí takřka výhradně na výrobky amerických automobilek.

Standardní Chevrolet Corvette v provedení Grand Sport vypadala vždycky dobře, nicméně dravý vzhled poněkud pokulhával za skutečnými jízdními výkony. Teď se zdá, že konečně i funguje nadmíru dobře, ale u Geigeru nejsou se sériovými verzemi nikdy spokojeni. Proto nyní pro tento model nabízejí několik dílčích úprav, mezi kterými vynikají modifikace motoru (především instalací přeplňovacího kompresoru s objemem 2,3 l a plnicím tlakem až 0,6 bar) a převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Osmiválec řady LS3 s objemem 6,2 l nyní dosahuje výkonu 588 koní (438 kW) při 6 490 ot./min. a točivého momentu 738 Nm při 4 030 ot./min., což je o 158 koní (118 kW), resp. 163 Nm více než ve standardním naladění. Vůz tak bude svým výkonem hrdě konkurovat tovární Corvette ZR1, která je dnes nejrychlejším supersportem své cenové třídy a jedním z nejrychlejších vozů vůbec. A to samozřejmě za mnohem nižší cenu, ale k té se ještě dostaneme.

Šestistupňová převodovka s manuálním řazením doznala úprav na pátém a šestém stupni, díky tomu vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 337 km/h. Všechny blatníky byly rozšířeny a dostaly dodatečné ventilační otvory, na podvozku najdeme posílenou brzdovou soustavu s kotouči o průměru 355 mm vpředu a 340 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými brzdovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy dostaly tužší tlumiče a stabilizátory, motor disponuje mazáním se suchou klikovou skříní a diferenciál obdržel chladič. O patřičný kontakt s vzovkou se starají slitinové ráfky nazouvající pneumatiky o rozměru 275/35 R18 vpředu a 325/30 R19 vzadu. Kromě originálního grafického zpracování karoserie s přemístěnými a zdůrazněnými emblémy Grand Sport u Geigeru připravili též nový přední nárazník a větší spoiler na zádi vozu.

A ona cena? Corvette Grand Sport se v Evropě prodává za 66 900 Euro, přepracovaný motor vás přijde na dalších 16 450 a upravená převodovka pak na 2 800 Euro. Tento špás vás tak vyjde na nějakých 86 000 Euro (cca 2 200 tisíc Kč) a to je o hodně méně než v případě zmiňované ZR1, ta totiž stojí o rovných 50 000 Euro více.

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette Grand Sport od GeigerCars
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků