Continental se hájí. Jeho software pro motor 1.6 TDI je prý v pořádku

Německá společnost Continental vydala v reakci na aféru Dieselgate prohlášení, podle kterého je její software pro motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen v pořádku a nebyl cíleně vyvíjen tak, aby obcházel testy měření emisí nebo spotřeby.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Continental k motoru 1.6 TDI dodal také vstřikování a palivové čerpadlo, píší Automotive News. Podle dodavatele ani nelze s řídící jednotkou manipulovat tak, aby testy obešla. Navíc za odladění motoru a řídící jednotky v autech je zodpovědná automobilka, v tomto případě Volkswagen.

Autonews také citují německý tisk. Zatímco motor 2.0 TDI prý půjde při případné svolávací akci „opravit“ pouze přehráním softwaru, jednotka 1.6 TDI bude podle deníku Bild vyžadovat i výměnu vstřikovačů, což bude velmi nákladné.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Mluví se také o tom, že Volkswagen bude nucen u inkriminovaných aut (vyrobil jich až 11 milionů) nainstalovat systém selektivní katalytické redukce, což by ho mohlo stát okolo 10 000 korun na auto jen na materiálu.

Znovu připomínáme, že celý skandál s emisemi motorů TDI vypukl v USA, kde se Volkswagen přiznal, že manipuloval s řídící jednotkou motoru 2.0 TDI tak, aby uměla obejít měření emisí i bez SCR. V Evropě to ale ještě nikdo Volkswagenu nedokázal, navíc metodika měření emisí je tu odlišná a jsou jiné i emisní limity.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků