Continental na veletrhu CES 2015 představil nejvýznamnější produkty

Společnost Continental se na veletrhu spotřební a výpočetní elektroniky CES 2015 v Las Vegas prezentovala exhibicí na téma „síla inteligentní mobility“, která ukázala, jak elektronické systémy ve vozech těží z připojení ke cloudu. Mezinárodní výrobce automobilového příslušenství představil tyto výhody svým zákazníkům pomocí čtyř inovativních oblastí: ovládání, zábava, informace a bezpečnost.

„Na veletrhu CES 2015 jsme demonstrovali, jak rychle se online svět vyvíjí, jak vyrobit vozidla atraktivnější, bezpečnější a efektivnější. Proto našim zákazníkům přinášíme řešení pro inteligentní vozidlo, která jsou již připravená k uvedení na trh,“ řekl Helmut Matschi, člen výkonné rady společnosti Continental a ředitel divize pro interiéry.

Dynamický elektronický horizont

Stěžejní inovací Continentalu pro letošní veletrh CES je dynamický elektronický horizont (eHorizon). Ve spolupráci s IBM a lokační cloudovou společností HERE mění digitální mapu na vysoce přesný a neustále aktualizovaný senzor, který lze využít nejen k pouhé navigaci.

„Díky systému eHorizon dokážeme do digitální mapy zahrnout aktuální události na trase, jako jsou povětrnostní podmínky, dopravní situace nebo stavební práce a zpřístupnit tyto informace elektronickým systémům vozidla,“ řekl Matschi. Informace jsou získávány z mnoha zdrojů na základě principu crowdsourcingu. „Dynamický systém eHorizon ve skutečnosti promění vozidla na pohyblivé senzory, které na silnici nepřetržitě vyměňují data s cloudem,“ dodal.

Technologie eHorizon byla na veletrhu CES zásadní novinkou, i přesto Continental v Las Vegas navíc demonstroval, jak mohou cloud využívat i další systémy. Ty začínají připojeným řízením energie pro hybridní systém 48 Volt Eco Drive, který během jízdy volí nejúčinnější provozní strategie, zahrnující i vysoce automatizované řízení. Technologie eHorizon je v tomto případě potřebná k tomu, aby se vozidlo mohlo „dívat tzv. za roh“.

Telematika: Continental pohání systém Subaru STARLINK

Na začátku každé připojené služby stojí spolehlivý přístup k mobilní datové síti, s čímž má společnost Continental téměř dvacetileté zkušenosti. Nejnovější telematický modul podporující technologii LTE zabezpečuje servis pro systém STARLINK zabudovaný např. ve vozech Subaru. Nabídka služeb dostupných pro majitele vozů Subaru bude postupně zahrnovat nalezení odcizeného vozidla, automatické oznámení nehody, dálkové ovládání vozidla jako zamykání/odemykání pomocí chytrého mobilního telefonu a měsíční zprávu o stavu vozidla. Zákazníci budou mít díky nim přehled o hlavních funkcích vozu. Dynamika trhu s konektivitou podle společnosti Continental ukazuje, jak důležitými se tyto funkce pro řidiče na celém světě stávají, a že technologie společnosti Continental jsou připravené tuto potřebu naplnit.

Chytré hodinky – inteligentní klíč: nové technologie odemykání automobilů od společnosti Continental

Pro společnost Continental začíná připojení již před vozidlem. „Umožňujeme řidičům využívat známá spotřební elektronická zařízení k ovládání integrálních funkcí vozidla. Na veletrhu CES jsme například demonstrovali, jak dokážeme proměnit chytré hodinky na autoklíč s dálkovým ovládáním,“ uvedl Matschi.

Novinka využívá technologii Bluetooth k připojení nejnovějšího obousměrného dálkového ovladače, známého i jako klíč Gateway, který funguje coby rozhraní mezi vozidlem a chytrými hodinkami pro přenos dat do vozidla. Hodinky jsou používány jako ovládací zařízení. Pomocí aplikace může řidič odemknout nebo zamknout vozidlo či jednoduše vyměnit další informace prostřednictvím displeje.

Dotykový OLED displej

Continental AG se svým ohnutým dotykovým OLED displejem nabízí silnější kontrast schopný zobrazit jasné barvy bez podsvíceného pozadí. Nejnápadnějším detailem novinky je zahnutý tvar, který výrobcům automobilů poskytuje konstrukční svobodu k dokonalé integraci displeje, například ve středovém panelu. Displej splňuje požadavky automobilového průmyslu a jeho životnost dosahuje mnoha let, což společnost Continental zaručuje užitím speciální elektroniky a chemicky tvrzeného skla.

Rozšířená realita: efektivnější diagnostika a opravy

Připojené služby pronikají na servisní trh a pomáhají usnadnit diagnostiku a opravy vozidel. Společnost Continental proto nabízí řešení „Connected Technician“, které staví technika do středu pozornosti pomocí technologie rozšířené reality. Aplikace v tabletu se připojí k vozidlu prostřednictvím bezdrátového komunikačního rozhraní a krok za krokem provede servisního technika celým procesem diagnostiky a oprav. Veškeré potřebné informace, např. pracovní pokyny, vadné díly nebo konkrétní nástroje potřebné pro daný úkon, umísťuje před opravce, a umožňuje mu tak soustředit se na vozidlo. Integrace se systémy pro správu servisu zaručí, že technik pracuje na správném úkolu, a kompletní diagnostický program automaticky rozpozná typ vozidla, detekuje závady a poskytne kompletní dostupné technické informace o daném vozidle. Intuitivní ovládání vede k mnohem jednodušší, rychlejší a přesnější diagnostice, ale i opravám a zároveň optimalizuje servisní plánování. Společnost Continental na veletrhu CES ukázala, jak aplikace pro rozšířenou realitu s hlasovým zadáváním a zpětnou vazbou umožňují technikům ovládání bez použití rukou, což zlepšuje efektivitu jejich práce.

Senzory okolního prostředí: informace pro bezpečnou a pohodlnou jízdu

Senzory okolního prostředí, stejně jako kamery, radar a lidar (laserové měření vzdálenosti), poskytují vozidlu informace, jež umožňují řidiči jezdit bez stresu. Jejich přínos je velký, neboť monitorují prostředí kolem vozidla a zvyšují bezpečnost jízdy, což pomáhá společnosti Continental naplnit cíl „doprava bez nehod“. Díky funkci Surround View poskytuje Continental AG kompletní 360° výhled kolem celého vozidla. Kombinace zpětné kamery s aktivním řešením brzd Advanced Driver Assistance Systems pomůže minimalizovat řadu kolizí, ke kterým dochází během couvání. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) vydal v roce 2014 nařízení, podle kterého musí být všechna lehká vozidla do roku 2018 vybavena technologií pro výhled dozadu (couvacími kamerami). Senzory navíc umožňují a poskytují záložní řešení pro automatizované řízení. Využití těchto senzorů ve spojení s daty ze snímačů postupně povede k částečnému, pokročilému a nakonec plně automatizovanému řízení.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků