Continental: Češi novým technologiím důvěřují, ale často je nepoužívají

Aktuální průzkum společnosti Continental se zaměřil na postoj Čechů k bezpečnosti na silnicích. 82 % respondentů věří moderním bezpečnostním technologiím v autech, ne každý je ovšem v praxi využívá. Například aktivní parkovací asistent zná 80 % řidičů, ale k dispozici jej má jen 7 % z nich. Mezi nejčetnější pokročilé technologie ve výbavě českých vozů se řadí adaptivní tempomat nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (oboje s 13% zastoupením). Nejčastěji zmiňovanými aspekty, které podle motoristů mají vliv na bezpečnou jízdu, jsou schopnosti řidiče, technický stav vozu, ale i kvalita pneumatik. Odborníci společnosti Continental vyvinuli pro maximální bezpečí na cestách prémiové pneumatiky pro osobní vozy - ContiPremiumContactTM 5 nebo SportContactTM 6. Německý výrobce se významně podílí i na rozvoji technologií přispívajících k bezpečnější mobilitě, které představují zásadní pilíř jeho globální strategie Vision Zero směřující k eliminaci nehod na silnicích. Společnost Continental rovněž podporuje kampaň „Stop the Crash“ organizace Global NCAP. Bezpečnostní technologie známe, ale nepoužíváme Češi v nedávném průzkumu společnosti Continental prozradili, že za volantem jejich pozornost nejvíc oslabuje únava (86 %), agresivní chování ostatních řidičů (77 %), nebo telefonování (67 %). Mezi dalšími příčinami uváděli také jídlo, kouření či vliv spolujezdce. Před nehodami vznikajícími v důsledku ztráty koncentrace chrání motoristy i pokročilé bezpečnostní systémy. Povědomí o nich však zatím výrazně převyšuje praktické zapojení v provozu. Respondenti jako technologii, kterou znají, ale nevyužívají, nejčastěji uváděli aktivní parkovací asistent (80 %), k dispozici jej ale má pouze 7 % z nich. Následují kamery monitorující okolí vozu (76 % zná, 6 % využívá) nebo integrované komunikační systémy pro kontakt asistenční služby (58 % zná, 3 % využívají). Povědomí o do praxe nejčastěji zapojeném adaptivním tempomatu (používá ho 13 %) pak má 55 % dotázaných. U technologií pneumati

Bezpečnostní technologie známe, ale nepoužíváme

Češi v nedávném průzkumu společnosti Continental prozradili, že za volantem jejich pozornost nejvíc oslabuje únava (86 %), agresivní chování ostatních řidičů (77 %), nebo telefonování (67 %). Mezi dalšími příčinami uváděli také jídlo, kouření či vliv spolujezdce. Před nehodami vznikajícími v důsledku ztráty koncentrace chrání motoristy i pokročilé bezpečnostní systémy. Povědomí o nich však zatím výrazně převyšuje praktické zapojení v provozu. Respondenti jako technologii, kterou znají, ale nevyužívají, nejčastěji uváděli aktivní parkovací asistent (80 %), k dispozici jej ale má pouze 7 % z nich. Následují kamery monitorující okolí vozu (76 % zná, 6 % využívá) nebo integrované komunikační systémy pro kontakt asistenční služby (58 % zná, 3 % využívají). Povědomí o do praxe nejčastěji zapojeném adaptivním tempomatu (používá ho 13 %) pak má 55 % dotázaných. U technologií pneumatik je nejznámější (49 %) i nejvyužívanější (13 %) systém kontroly tlaku. Naopak nejméně známé jsou tlumiče hluku v pneumatikách (nezná 70 % dotázaných), u automobilů nafukovací bezpečnostní pásy (70 %) či head-up displeje (64 %).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vision Zero s cílem nulové nehodovosti

Společnost Continental patří k předním světovým specialistům z oblasti vývoje technologií pro bezpečnější mobilitu jak při konstrukci pneumatik, tak automobilových komponent. Rozvíjí globální strategii Vision Zero pro eliminaci nehod, zranění a úmrtí v silničním provozu. Zároveň se značka Continental stala partnerem kampaně „Stop the Crash“ mezinárodní organizace NCAP. Cílem iniciativy je rozšiřovat povědomí o přínosnosti dnes již masově vyráběných bezpečnostních technologií a podporovat jejich používání, regionálně se orientuje na hustě osídlené rozvojové země. Co se technologií pro automobily týče, zaměří se na systémy ESC či AEBS a pro motocykly na ABS. U pneumatik je zdůrazňována důležitost adekvátního tlaku a hloubky dezénu.

Prémiové pneumatiky Continental zárukou bezpečnosti

To nejlepší z pokročilých bezpečnostních technologií Continental spojují nové letní pláště pro osobní vozy ContiPremiumContactTM 5 a SportContactTM 6. Výjimečnost obou modelů potvrdila celá řada domácích i mezinárodních testů, kde obsadily přední příčky. ContiPremiumContactTM 5 například vyšly s nejvyšším hodnocením „výborné“ z aktuálního testování německého autoklubu ADAC (rozměr 185/65 R 15 H). SportContactTM 6 (rozměr 255/35 R 20 na přední a 295/30 R 20 na zadní nápravě testovacího vozu) zase ovládly nedávné testy motoristického magazínu AutoBild sportscars.

Jsou Češi za volantem zodpovědní?

Bezpečnostní pásy, dodržování předepsané rychlosti a rozestupů, ale i pravidelné sezónní přezouvání pneumatik – taková jsou podle průzkumu společnosti Continental nejčastější opatření většiny Čechů proti dopravním nehodám. Relativně nejvíce naopak hřešíme na použití handsfree (30 % nepoužívá většinou, případně vůbec), kontrolu tlaku v pneumatikách (25 %), anebo pravidelnou revizi vozu v servisu, kam běžně, anebo nikdy nezavítá 23 % tuzemských motoristů. To je přitom vzhledem ke stáří českého vozového parku, kde v osobním segmentu s 42% podílem převládají automobily starší 15 let[1], i názoru respondentů průzkumu, z nichž 97 % považuje technický stav vozu za faktor s významným vlivem na bezpečnost jízdy, velmi vysoké číslo.

Český postoj k autonomnímu řízení

Průzkum se zaměřil i na otázku autonomního řízení, jež dnes stojí v centru pozornosti předních hráčů na poli automobilového vývoje, včetně společnosti Continental. „Chytré“ vozy bez řidičů zatím vnímáme rozporuplně – jen 6 % Čechů by je uvítalo otevřeně s názorem, že díky nim provoz bude bezpečnější. Ze 40 % převládá kladný, ale opatrný postoj, dle nějž je ještě autonomní řízení třeba důkladně testovat. 36 % dotazovaných by dalo přednost rozvoji jiných technologií chránících posádku vozu a 16 % nevěří, že stroj může nahradit schopnosti řidičů, ani že se autonomní řízení obecně rozšíří.


[1] Zdroj: data Sdružení automobilového průmyslu k 30. září 2015

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků