Continental: Češi novým technologiím důvěřují, ale často je nepoužívají

Aktuální průzkum společnosti Continental se zaměřil na postoj Čechů k bezpečnosti na silnicích. 82 % respondentů věří moderním bezpečnostním technologiím v autech, ne každý je ovšem v praxi využívá. Například aktivní parkovací asistent zná 80 % řidičů, ale k dispozici jej má jen 7 % z nich. Mezi nejčetnější pokročilé technologie ve výbavě českých vozů se řadí adaptivní tempomat nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách (oboje s 13% zastoupením). Nejčastěji zmiňovanými aspekty, které podle motoristů mají vliv na bezpečnou jízdu, jsou schopnosti řidiče, technický stav vozu, ale i kvalita pneumatik. Odborníci společnosti Continental vyvinuli pro maximální bezpečí na cestách prémiové pneumatiky pro osobní vozy - ContiPremiumContactTM 5 nebo SportContactTM 6. Německý výrobce se významně podílí i na rozvoji technologií přispívajících k bezpečnější mobilitě, které představují zásadní pilíř jeho globální strategie Vision Zero směřující k eliminaci nehod na silnicích. Společnost Continental rovněž podporuje kampaň „Stop the Crash“ organizace Global NCAP. Bezpečnostní technologie známe, ale nepoužíváme Češi v nedávném průzkumu společnosti Continental prozradili, že za volantem jejich pozornost nejvíc oslabuje únava (86 %), agresivní chování ostatních řidičů (77 %), nebo telefonování (67 %). Mezi dalšími příčinami uváděli také jídlo, kouření či vliv spolujezdce. Před nehodami vznikajícími v důsledku ztráty koncentrace chrání motoristy i pokročilé bezpečnostní systémy. Povědomí o nich však zatím výrazně převyšuje praktické zapojení v provozu. Respondenti jako technologii, kterou znají, ale nevyužívají, nejčastěji uváděli aktivní parkovací asistent (80 %), k dispozici jej ale má pouze 7 % z nich. Následují kamery monitorující okolí vozu (76 % zná, 6 % využívá) nebo integrované komunikační systémy pro kontakt asistenční služby (58 % zná, 3 % využívají). Povědomí o do praxe nejčastěji zapojeném adaptivním tempomatu (používá ho 13 %) pak má 55 % dotázaných. U technologií pneumati

Bezpečnostní technologie známe, ale nepoužíváme

Češi v nedávném průzkumu společnosti Continental prozradili, že za volantem jejich pozornost nejvíc oslabuje únava (86 %), agresivní chování ostatních řidičů (77 %), nebo telefonování (67 %). Mezi dalšími příčinami uváděli také jídlo, kouření či vliv spolujezdce. Před nehodami vznikajícími v důsledku ztráty koncentrace chrání motoristy i pokročilé bezpečnostní systémy. Povědomí o nich však zatím výrazně převyšuje praktické zapojení v provozu. Respondenti jako technologii, kterou znají, ale nevyužívají, nejčastěji uváděli aktivní parkovací asistent (80 %), k dispozici jej ale má pouze 7 % z nich. Následují kamery monitorující okolí vozu (76 % zná, 6 % využívá) nebo integrované komunikační systémy pro kontakt asistenční služby (58 % zná, 3 % využívají). Povědomí o do praxe nejčastěji zapojeném adaptivním tempomatu (používá ho 13 %) pak má 55 % dotázaných. U technologií pneumatik je nejznámější (49 %) i nejvyužívanější (13 %) systém kontroly tlaku. Naopak nejméně známé jsou tlumiče hluku v pneumatikách (nezná 70 % dotázaných), u automobilů nafukovací bezpečnostní pásy (70 %) či head-up displeje (64 %).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vision Zero s cílem nulové nehodovosti

Společnost Continental patří k předním světovým specialistům z oblasti vývoje technologií pro bezpečnější mobilitu jak při konstrukci pneumatik, tak automobilových komponent. Rozvíjí globální strategii Vision Zero pro eliminaci nehod, zranění a úmrtí v silničním provozu. Zároveň se značka Continental stala partnerem kampaně „Stop the Crash“ mezinárodní organizace NCAP. Cílem iniciativy je rozšiřovat povědomí o přínosnosti dnes již masově vyráběných bezpečnostních technologií a podporovat jejich používání, regionálně se orientuje na hustě osídlené rozvojové země. Co se technologií pro automobily týče, zaměří se na systémy ESC či AEBS a pro motocykly na ABS. U pneumatik je zdůrazňována důležitost adekvátního tlaku a hloubky dezénu.

Prémiové pneumatiky Continental zárukou bezpečnosti

To nejlepší z pokročilých bezpečnostních technologií Continental spojují nové letní pláště pro osobní vozy ContiPremiumContactTM 5 a SportContactTM 6. Výjimečnost obou modelů potvrdila celá řada domácích i mezinárodních testů, kde obsadily přední příčky. ContiPremiumContactTM 5 například vyšly s nejvyšším hodnocením „výborné“ z aktuálního testování německého autoklubu ADAC (rozměr 185/65 R 15 H). SportContactTM 6 (rozměr 255/35 R 20 na přední a 295/30 R 20 na zadní nápravě testovacího vozu) zase ovládly nedávné testy motoristického magazínu AutoBild sportscars.

Jsou Češi za volantem zodpovědní?

Bezpečnostní pásy, dodržování předepsané rychlosti a rozestupů, ale i pravidelné sezónní přezouvání pneumatik – taková jsou podle průzkumu společnosti Continental nejčastější opatření většiny Čechů proti dopravním nehodám. Relativně nejvíce naopak hřešíme na použití handsfree (30 % nepoužívá většinou, případně vůbec), kontrolu tlaku v pneumatikách (25 %), anebo pravidelnou revizi vozu v servisu, kam běžně, anebo nikdy nezavítá 23 % tuzemských motoristů. To je přitom vzhledem ke stáří českého vozového parku, kde v osobním segmentu s 42% podílem převládají automobily starší 15 let[1], i názoru respondentů průzkumu, z nichž 97 % považuje technický stav vozu za faktor s významným vlivem na bezpečnost jízdy, velmi vysoké číslo.

Český postoj k autonomnímu řízení

Průzkum se zaměřil i na otázku autonomního řízení, jež dnes stojí v centru pozornosti předních hráčů na poli automobilového vývoje, včetně společnosti Continental. „Chytré“ vozy bez řidičů zatím vnímáme rozporuplně – jen 6 % Čechů by je uvítalo otevřeně s názorem, že díky nim provoz bude bezpečnější. Ze 40 % převládá kladný, ale opatrný postoj, dle nějž je ještě autonomní řízení třeba důkladně testovat. 36 % dotazovaných by dalo přednost rozvoji jiných technologií chránících posádku vozu a 16 % nevěří, že stroj může nahradit schopnosti řidičů, ani že se autonomní řízení obecně rozšíří.


[1] Zdroj: data Sdružení automobilového průmyslu k 30. září 2015

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků