Continental AG vyzývá k lepší kontrole klasifikace na EU štítcích pneumatik

Mezinárodní výrobce pneumatik Continental AG v návaznosti na zjištění německého autoklubu volá po zlepšení systému kontroly evropského trhu. Nejnovější test zimních pneumatik provedený ADAC a spotřebitelským institutem Stiftung Warentest totiž opět potvrzuje nedostatek účinné kontroly v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie.

Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m.

„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," říká Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA a předseda asociace evropských výrobců pneumatik ETRMA. „Je nejvyšší čas, aby byly z těchto alarmujících neshod vyvozeny přiměřené, ale svým způsobem odstrašující sankce. V opačném případě by byl evropský pneumatikářský průmysl kvůli evropským zákonům v podstatné nevýhodě, což nemůže být v zájmu zákonodárců."

Continental AG opět co nejdůrazněji požaduje, aby se místo neustálého schvalování nových předpisů Evropská komise i členské státy EU konečně zavázaly k vytvoření účinných systémů kontroly trhu. „Také v ostatních zemích a regionech existuje stále více a více předpisů," dodává Koetz. „Jejich porušení se tam ovšem setkává s výraznými sankcemi, takže výrobci mají stálou motivaci hrát podle pravidel."

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků