Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

64 komentářů

Venca
31. března • 15:40

Fiat Bravo r.v. 2011 benzín 1,4 16V 66kw. Kupováno nové. Olej měním jednou za rok nebo po 15000 km. Teď najeto 65000km. Nedolévám.

Jara Jitrnica
22. března • 17:28

BMW 5, nové loni, litr na 1000 km

Zdeněk
21. ledna • 14:36

Mám KIA SEPHIA 1.5 + HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI ,MĚNÍM PO 10 000KM A ZATÍM NEDOLÉVÁM ANI KAPKU

Zdeněk
21. ledna • 14:36

Mám KIA SEPHIA 1.5 + HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI ,MĚNÍM PO 10 000KM A ZATÍM NEDOLÉVÁM ANI KAPKU

Kája
27. prosince • 22:49

Vectra C 3.2i V6 (270tis) max 0,4l /rok - 10tis km
Passat B6 2.0TDi (146tis) min 1L / rok - 10tis kmAle jako odstrašující případ mohu uvést mojí bývalou Vectru B 2.2i 16V s nejistou historií, doloženou serviskou a garancí prodejce, že auto jezdil důchodce a jen v neděli do kostela..... 1l 15W40 na 200km :D měnil jsem jen olejový filtr

Mariuss
9. července • 19:43

BMW 320d (F30 z 03/2012) mezi vymenama (po cca 29000km) nevyzadovalo dolit ani kapku. Nema fyzickou merku, ale elektronicky meriak na displeji pred vymenou ukazoval stale plnou hladinu.

Bobas
26. prosince • 17:05

Mame doma od novoty 159 sw 2.4 jtdm, auto jezdene dosti svizne, najeto 350tkm na puvodnim turbo a ubytek za 15Tkm(od vymeny do vymeny) cca tak deci... :) predtim co jsme meli 2.4Ku ve 156, jeste 10V , tak ani po 400tkm nevzala nic meritelneho...

Michal
8. července • 12:47

Audi A4, 2.0 TFSI, r.v. 2008. 1l oleje na 1000 km. Olej to žralo o nového, na tento stav se dostalo při cca 140T km. Oprava motoru v Audi za 20 000kč. Spotřeba oleje se nezměnila :-(

Ales Beseda
8. července • 11:46

SEAT Ibiza SC 1.2 l TSI 77 kW. Rok výroby 2011 (březen). Najeto cca 80 000 km. Obsah oleje v motoru se mezi výměnami nemění (nikdy jsem nedoléval). S ohledem na pošramocenou pověst TSI měním olej i filtr oleje zhruba každých 7 500 km. Vzduchový filtr jednou za rok. Tankuji v zásadě jen aditivované palivo Maxxmotion 95. Při okolních teplotách do 15 stupňů Celsia používám před studeným startem předehřev (Webasto). Kromě záruční výměny rozvodového řetězu s napínákem motor zatím nezaznamenal jinou závadu. Vím, že motor rozmazluji, ale mám to auto rád... :-P

Zdeny Horáček (3MPS)
6. července • 14:53

Subaru Legacy 2,0R 2006 aktuálně 209.000km, olej 5w50 (millers, Sunoco). Výměny po 15.000km - na měrce neubyde ani milimetr.Subaru Legacy 3,0R Spec. B 2008 přo prodeji asi 90.000km, olej Millers XSF 10w50, interval 15.000km, na měrce neubylo ani milimetr.Infiniti G37 4x4, olej Millers XSF, interval 15.000km/tok - na měrce nubývá ani milimetr.Kdysi Mazda 3MPS 2007, přio prodeji asi 15.000km, olej Selenia 5w30, interval 12.000km, na měrce nuebyl ani milimetr.nechápu ty zázraky (nebo spíše přízraky) z Německa.:-D:-D:-D

Zelí
8. července • 15:11

Tak japonci se během procesu kopírování snaží občas něco dopilovat, což se někdy podaří a někdy taky nepodaří.
Subaru není zrovna příkladem nějakého zvlášť schopného motoráře. U motoru 2,5l byla zrovna nadměrná spotřeba oleje, propálené písty atd. Což byla rozsáhlá kauza v usa. Motor nezřídka nevydržel ani 15 tis.mil. Subaru prohrál soud v USA v roce 2013 a musel hradit u všech motorů opravy v plném rozsahu........ Jako klasický japonec nejprve zatloukal, zatloukal a pak platil, platil jak mourovatý. U nás je známá kauza jeho skvělého boxer dieslu, což byl naprosto nevětší motorový šrot na trhu, čímž překonal i šrot od fordu s jeho 2,2tdci (kde byli ovšem namočeni zase japonci, protože průser byl v vstřikování japonského dodavatele) . Jeho štěstí bylo v tom, že se u nás prodá pár kousků a koupí si to maximálně někdo z okruhu sub fans, kteří si ze zásady nestěžují.
Takže japonce bych vůbec nevytahoval, protože to jsou ukázkoví babráci.

stealth01
8. července • 8:32

BMW 520d najeto 132.690 km. Nikdy jsem nedolil ani kapku (nebo dle Tvého slovníku ani milimetr). Mazda3 2005. Po 57 kilometrech šla do nouzového režimu (vadná Lambda sonda), v 1103 kilometrech opět do nouzového režimu (vadná Lambda sonda). Pak třetí závada na motoru a uz jsem ji vracel zpět prodejci. Subaru Forester mého otce. Po 80000 měněna převodovka protože prasklo ozubení na třetím převodovem stupni a udělalo tam dost velký nepořádek. Jojo, japonské přízraky. Naštěstí mam uz jen nemecka auta.

Tycoon
5. července • 11:01

Škoda Fabia 2.0 MPI. Spotřeba oleje viskozity 5W40 je zhruba 1,5 litru na 10 tkm. Holt se musí jednou za měsíc zkontrolovat hladina, případně dolít. Za rok na dolívání padne jedna pětilitrovka, ale stojí teď už jen čtyři stovky, takže nic hrozného.

Jan Havránek
6. července • 7:49

Tak pokud se nepletu, tak výrobce předepisuje 10w40 od shellu...... Když se tam leje řidší 5w40 tak se tomu ani nedivím :-)

Tycoon
6. července • 21:25

Pletete se. Škodovka nepředepisuje ani viskozitní specifikaci, ani konkrétního výrobce. Předepisuje jen kvalitativní normu, konkrétně VW 501.01 nebo VW 502.00 nebo VW 504.00.
Ten 5w40 je takový zlatý střed, jednu z těch norem většinou splňují i oleje 5w30, z olejů10W40 jen některé, to spíše 5w50, 10w60 atd.

Jan Havránek
10. července • 19:10

Tak tyhle normy obsahuje manuál a tam se pod čísly dočteme....
VW 501.01 - běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory
VW 504.00 - lehkoběžné oleje pro benzinové motory, omezení sulfátového popelu, prodloužené výměnné intervaly a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.
VW 503.00 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzinové motory s prodlouženou dobou výměny
VW 503.01 - lehkoběžné i běžné oleje pro benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
Kde vám předepisují rozsah 5w30 až 10w60....????? Nemůžete do motoru lít co se vám zlíbí, pak se nedivte, že vám papá olej. Výrobce musí předepsat viskozní třídu, jinak riskujete přidření, zadření.....
Viskozita je proměnná veličina, která je závislá na teplotě. Během činnosti automobilového motoru dochází mimo jiné i ke změnám provozních teplot. V zájmu dobré účinnosti mazání je, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Tato závislost je určena tzv. viskozitním indexem. Čím je tento index větší, tím je závislost viskozity na změnách teploty nižší. Pro charakteristiku viskozitních vlastností motorových olejů se používá specifikace podle SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Pro klasifikaci olejů používá tato norma 6 zimních tříd značených číslem a „W“ (z angl. Winter) a 5 letních tříd značených číslem.Zimní třídy: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Letní třídy: 20, 30, 40, 50, 60

Huyndai Accent
5. července • 8:41

Huyndai Accent, r.v.2004, cca 3 litre na 10.000 km

Jirka
5. července • 7:32

Měl jsem Octavii II 2.0TDI PD a
doléval jsem každých cca 13000km. Poté Yetiho s 2.0TDI CR a nedolil jsem ani kapku. S oběma jsem najel 160T km a oba 103kw. Teď mám Octavii III s TDI 135kw a dolil jsem 0.5L ve 12T km a 0.75L v 18T km..

Zelí
4. července • 21:27

Dolít litr na 15000km je přece naprosto ok. To není nic patologického. Tím čerstvým litříkem se doplní aditiva... Nemám s tím problém.

pcwifi
3. července • 23:24

Octavia 1,9TDI rv98, nebyt neodbornym blbcem lehce servany vypustni "sroub" tak neunikne ani kapicka :-) , bude reseno vymenou olejove vany, protoze to sem tam ukapne. vymena pravidelne po 15000 max nebo do roka, menim radeji po 12000km.

ap
4. července • 12:35

Řešil jsem podobný problém a jelikož auto má přes 14 let, tak jsem jen omotal šroub teflonovou páskou a je po úniku oleje.

Adolf
4. července • 0:34

To nejde opravit? Na co výměna celé vany?

pcwifi
4. července • 7:12

dle mechanika ( zadny rychlokvaška, 15 let praxe ) je to pasé,pro klid duse nutna vymena cele vany. Hele auto uz ma nalitano habakuk, tak mu to dopreju.

Adolf
4. července • 9:04

Jestli je celá vana levnější než to opravit,případně dát větší závit a větší šroub tak jo.

Tycoon
5. července • 11:03

Nová vana stojí méně než tisícovku, takže většina mechaniků doporučí její výměnu než opravu.

Luukky
3. července • 20:17

Zajímavé že se tu nepíše o dolévaní oleje u Škodovek. U firemních na 10 000 km 1l oleje, někdy i víc

neodborník
3. července • 21:09

A v čem spočívá to motoristovo neštěstí ?

Adolf
3. července • 20:52

To by se za komančů nestalo:-D

Rado
3. července • 20:10

Renault Scenic RX4 2.0 16V 101kw
1000km/1L oleja

Radim
3. července • 20:14

Clio 1.2 měním po ca. 20-23tkm(vždy po roce) nedolévám nic..

Adolf
3. července • 20:51

1,2 ,nebo 1,15? :-D

mpolan
5. července • 18:04

Trefná poznámka. Ale taky s tou skorojednadvojkou nemám problémy a olej nedolévám, výměny tak po 28 tisících...

Adolf
5. července • 22:42

já také ne:-D

sersa
3. července • 18:03

BMW 118D (2.0 TDI) - pravidelne vymeny oleje dle vyrobce po 25k km, snazim se spis casteji, o doliti celeho litru si obcas rekne, nejcasteji kdyz ho ke konci intervalu 15k km a vic za situace kdy ho zenu par set km po dalnici kolem 180-200km/h (pro stouraly legalne, v Nemecku), pri normalnim provozu zridka

jouda
3. července • 22:48

A nebylo by rozumější zkrátit interval výměny oleje na 15tis km?

Tom
3. července • 12:42

Bohužel pro BMW to ještě není konec špatných zpráv ;-)

Jura
3. července • 12:33

Ford C-max 1.8i, r.v.2009, 0,8l oleje na 15tis. Km

Jenda
3. července • 12:01

15 let stará Xantie 2.0 HDI, měněno po 10-15 tisících, dolévány tak cca 2 deci., najeto 350000 km
Službní Octavie 1.6 MPI , měněno po 15 tisících doléván 1-2 litry oleje, najeto 58000 km.:-D

MichalH
3. července • 10:41

Na dolévání má vliv spíš typ provozu než nějak výrazně styl jízdy. Stálé dlouhodobé vysoké zatížení má největší vliv na spotřebu oleje a kdo jezdí ve větší míře tempomatem dálnice a ještě ne například 130, ten zkrátka dolévá víc. Nezřídka jsou lidé překvapení, že celý rok nemusí dolévat olej, ale následný svižný přesun na dovolenou např. po dálnici do Chorvatska s naloženým autem znamená úbytek oleje až na spodní rysku. Myslete na to, třeba u 1.6TDI...

LOL
3. července • 14:50

To je ale pěkná blbost. Jezdím 160-180, dlouhé cesty 300-500km a olej mi neubývá.

Adolf
3. července • 15:15

Protože máš auto. A ne DAS auto. :-D

JaroB
3. července • 14:18

Jo a Mercedes? Ten tiež nejazdí dlhé trasy? Iba BWM a AUDI?
Je to všetko o tom, že u medveďa ešte stále u motorov a prevodoviek hrá prím spoľahlivosť a vysoký km nábeh ...u ostatných ako vidieť už na to zvysoka prd...

eLzyx
3. července • 10:26

Volvo C70 T5 0,3-0,5litru na 15000km.
Volvo S60 2.4T 0,5-0,8litru na 15000km.
Jsem velmi dynamicky jezdící řidič, takže to točím co to dá.
Dolévat by prakticky nebylo třeba, protože po 10000km hladina spadne na měrce akorát z max. někam k půlce. Dalších 5000km by to ještě zvládlo. Nicméně pro klid v duši raději dolévám. Alespoň to dostane trochu čerstvého oleje.

Nick
3. července • 12:04

:-)) to ti ještě nikdo neřekl, že se nedolévá na MAX ale že se hladina má držet v polovině mezi MAX a MIN? Pak třeba nebudeš muset dolévat vůbec ;-)

Adolf
3. července • 14:44

Maximum znamená povolené maximum. Dolévám vždy na max.

standa.t
3. července • 13:56

to je blbost, když je v polovině,tak už se rozsvěcí kontrolka hladiny oleje - má se dávat pod MAX

Adolf
3. července • 14:45

Hlavně si rozsviť v hlavě :-)

Martin
3. července • 10:19

Audi A6 2,5 tdi najeto 300 tis. km nedolil jsem nikdy nic,
Transit 2007, 2,2 tdci dolévám 1l každých 5.000 km.

Dzaky
3. července • 10:03

Honda Civic 1.8 vtec 2007,pri "sportovej" jazde a vytacani do 7 tisic ot. 1 liter medzi vymenami (10 000km).

uživatel
3. července • 10:01

majitelé Audi BMW více točí motor a vy ostatní jezdíte prostě na důchodce :-D
spousta lidí také pokles o pár milimetrů na měrce neřeší jako chybějící olej ..

LOL
3. července • 14:45

já motor točím taky, ale dolívat jsem nikdy nemusel. Ale nemám "německou prémii" ;-)

kiki
3. července • 9:54

Alfa 159 2.4JTDM, vymena oleja kazdych 30.000km bez dolievania... :-P

Tom
3. července • 18:05

No jo nekdo vi co ma mit v aute. Je to neskutecny drzak bez problemu. A to si spousta lidi mysli jak je Alfa poruchova. Mam stejny motor v Crome, akorat Fiat ho ma tusim malinko slabsi. Mam jen 147 kW 😉

jouda
3. července • 15:55

Chudák motor. Jezdit na jednu náplň 30tis km. Vás maj automobilky nejradši ;-)

kiki
6. července • 11:17

Keby to bol pre ten motor taky problem, tak by som asi dolievat musel...
A okrem AGR ventilu na tom motore nic opravovane nebolo.
A ver mi ze ten motor dostava zabrat.

Mlok
6. dubna • 16:23

No tak to ti věřím, že dostává zabrat ! když to honíš na jeden olej po krátkých trasách 30tis.km.
To ti nakukal prodejce, abys ušetřil co.. (a brzo se vrátil pro nový auto). :P

jouda
6. července • 17:46

A teď tu o karkulce :-)

kiki
7. července • 8:19

Viem, tazke to je stravit pre nemcofilov, ze talianske auto jazdi bez poruch.... B-]

Magister
3. července • 9:17

MB GLA 45, 12 000 za rok nebylo třeba dolívat. Předtím u dieselu taky ne.

M
3. července • 8:41

Titulní foto je zvoleno správně: BMW 1M coupé - na jednu regulérní výměnu po 15.000 km (místo BMW longlife standardu 30.000) pravidelně dolévám 1 litr. Ale je to lepší než aby motor trpěl, jen ať se namaže. Někdo mi dokonce tvrdil, že je to tak u některých motorů schválně, v rámci jejich ochrany, pche.

Vana666
3. července • 8:54

M: samozřejmě, všichni vědí že motory které olej neberou se pravidelně zadírají :-)

M
3. července • 11:23

Však já to psal s nadsázkou, nemám potřebu si to obhajovat těmahle pohádkama. Ale sem rád, že zatím je to jediná nestandardní věc, kterou to auto dělá, nijak mě to neotravuje a všechno ostatní to auto umí skvěle. Navíc jak píše níže "MichalH" to bylo vždycky po pár stovkách kilometrů na dálnici, tak prostě vozím litr oleje v kufru mno.

Vana666
3. července • 12:43

Tak to jo

Martin
3. července • 8:23

peugeot 406 2,0 Hdi 15 let starý 200 000 km, mám ho 8 let a nedoléval jsem nikdy.....měním olej každý rok (cca 10-12 tis km)
Před tím jsem měl favorita, taky nikdy. Manželka má matize, motor celý umaštěný, náplň 2 l oleje a taky není potřeba dolévat (nejede tak cca 5 tis ročně).
Poslední kam jsem doléval byla š 120 s motorem z š 110. Ten bral litr na nádrž :-) (pak jsem tam nalil super charger a přestalo to)

Doporučujeme

Články odjinud