Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Zajímalo vás, která auta mají největší spotřebu oleje? Jsou to nová BMW a Audi.
Seznam kapitol
  1. Vozy s největší spotřebou oleje
  2. Fotogalerie: Vozy s největší spotřebou oleje

Magazín Consumer Reports, který se profiluje jako obhájce a rádce spotřebitele, si posvítil na spotřebu oleje u nových aut na americkém trhu. A zjistil, že u některých výrobců není, tedy aspoň podle jeho názoru, akceptovatelná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do desítky nejhorších se dostala čtyři Audi, dvě Porsche a čtyři BMW. Trojice BMW pak obsadila stupně „vítězů“. Největší starosti dělá motor 4,4 l V8 BiTurbo právě od BMW

Sestavil proto seznam aut z roku výroby 2010 až 2014, která se projevují největší mírou spotřeby oleje. Zajímavé je, že třicítku největších hříšníků obsadily ze dvou třetin modely značek Audi a BMW. Ale došlo i na Porsche, Subaru nebo třeba Volvo. Nejproblémovějšími motory jsou jednotky 2.0 TFSI Audi a osmiválce od BMW, především pak přeplňovaný motor 4,4 l.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Consumer Reports sebral data od 498 000 majitelů aut vyrobených v letech 2010 až 2014 a zjistil, že jen 2 % z nich musela dolít olej před plánovanou výměnou. Ta je u většiny aut na americkém trhu stanovena na 7500 až 10 000 mil.

Život řidiče | Zajímavosti | Bezpečnost | Audi | Příslušenství

Podívejte se, jak vypadá motor Audi TT po 135 000 km bez výměny oleje

Ale i dvě procenta, jak uvádí Consumer Reports, je celkem asi 1,5 milionu nových aut prodaných na americkém trhu. V následující tabulce uvádíme seznam třiceti největších hříšníků, kteří potřebovali mezi pravidelnými výměnami oleje dolít alespoň jeden litr.

% aut, která potřebovala mezi výměnami oleje dolít aspoň 1 litr
Pořadí Model 2010 2011 2012 2013 2014
1 BMW řady 5 V8 * 43 33 36 15
2 BMW řady 7 38 34 35 37 11
3 BMW řady 6 18 18 38 11
4 Porsche Panamera 61 39 20 22 5
5 BMW X5 V8 * 29 23 10 11
6 Audi A4 2.0T 58 48 9 4 2
7 Audi A5 52 34 10 3 2
8 Audi Q5 2.0T 24 55 11 7 0
9 Porsche Cayenne 26 23 21 7 2
10 Audi A6 V6 20 17 22 3 2
11 Audi S4 37 19 11 3 0
12 Audi A3 2.0T 9 13 11 6
13 Subaru Outback B6 14 17 13 3 2
14 Audi S5 26 11 8 4 1
15 Audi Q7 10 7 15 5 3
16 BMW X1 R6 7 2
17 Subaru Legacy B6 19 15 13 2 0
18 BMW 335i 8 5 9 9 3
19 Audi A7 V6 17 3 0
20 BMW řady 5 R6 8 8 8 8 2
21 BMW 335Ci 14 3 7 2
22 Porsche Boxster 5 7 * 1 5
23 Audi Q5 V6 11 7 3 4 2
24 Audi A6 2.0T 5 4 2
25 Subaru Forester 4 8 5 4 2
26 Subaru Impreza 2 1 13 3 1
27 Mercedes třídy E V8 3 4 7 4 2
28 Volvo XC60 6 13 2 1 2
29 Volvo XC70 13 10 2 2 0
30 Chevrolet Spark 3 2
* data nejsou k dispozici
— model se ten rok nevyráběl

Jak máte staré auto a kolik oleje musíte dolévat před plánovanou výměnou, pokud tedy vůbec dolévat musíte? Napište nám do komentářů pod článkem.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků