Competition Paket pro BMW M3 se vrací, ale jen do USA

Od chvíle, kdy se ve Frankfurtu v roce 2007 představilo BMW M3 generace E92, dychtí fanoušci značky po verzi s legendárním označením CSL (zkratka pro Coupé Sport Lightweight).

Zatím poslední model M3 CSL vycházel z generace E46 a byl v letech 2002 až 2004 vyroben v počtu 1 400 exemplářů. I mimo tuto velmi limitovanou edici bylo ale možné až do konce výroby M3 E46 vůz pořídit s tzv. Competition Paketem, který standardní M3 slavnému provedení CSL alespoň přibližoval. Vůz s ním disponoval řízením s ostřejším převodem, většími brzdami, trvdším zavěšením, odlehčenými 19" koly a několika vesměs vizuálními detaily v interiéru a exteriéru. Vše bylo převzaté právě z modelu CSL a podobnost s ním dále podpořilo označení tohoto provedení jako CS (Club Sport) používané na vybraných trzích.

Současná řada M3, a to je již jisté, se sice verze CSL nedočká, ale výrobce oznámil, že v USA nabídne v modelovém roce 2011 alespoň nový Competition Paket. Je zajímavé, že bude k dispozici pouze pro USA, kde se provedení CSL řady E46 vůbec nenabízelo. Jeho charakteristika bude ale pro mnohé zklamáním a nezdá se, že bychom v Evropě museli litovat. U vozu nejenže nedojde ke snížení hmotnosti či zvýšení výkonu čtyřlitrového osmiválcového motoru, který zůstane naladěn na 414 koní (303 kW), ale vůz s ním nedostane ani lepší brzdy nebo jiné řízení. Novinka se totiž bude vyznačovat pouze devatenáctipalcovými ráfky s větším odsazením pro lepší stabilitu danou širším rozchodem a upraveným podovzkem snižující světlou výšku o 10 mm.

I tak se má údajně jednat o nejlépe ovladatelný sériový vůz BMW M všech dob. To se nám ale příliš nezdá, buď nám o novém Competition Paketu zapomněli u BMW něco říci, nebo do něj něco zapomněli přidat, jiný podovzek a kola asi těžko celý vůz nějak dramaticky promění...

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků