Competition Paket pro BMW M3 se vrací, ale jen do USA

Od chvíle, kdy se ve Frankfurtu v roce 2007 představilo BMW M3 generace E92, dychtí fanoušci značky po verzi s legendárním označením CSL (zkratka pro Coupé Sport Lightweight).

Zatím poslední model M3 CSL vycházel z generace E46 a byl v letech 2002 až 2004 vyroben v počtu 1 400 exemplářů. I mimo tuto velmi limitovanou edici bylo ale možné až do konce výroby M3 E46 vůz pořídit s tzv. Competition Paketem, který standardní M3 slavnému provedení CSL alespoň přibližoval. Vůz s ním disponoval řízením s ostřejším převodem, většími brzdami, trvdším zavěšením, odlehčenými 19" koly a několika vesměs vizuálními detaily v interiéru a exteriéru. Vše bylo převzaté právě z modelu CSL a podobnost s ním dále podpořilo označení tohoto provedení jako CS (Club Sport) používané na vybraných trzích.

Současná řada M3, a to je již jisté, se sice verze CSL nedočká, ale výrobce oznámil, že v USA nabídne v modelovém roce 2011 alespoň nový Competition Paket. Je zajímavé, že bude k dispozici pouze pro USA, kde se provedení CSL řady E46 vůbec nenabízelo. Jeho charakteristika bude ale pro mnohé zklamáním a nezdá se, že bychom v Evropě museli litovat. U vozu nejenže nedojde ke snížení hmotnosti či zvýšení výkonu čtyřlitrového osmiválcového motoru, který zůstane naladěn na 414 koní (303 kW), ale vůz s ním nedostane ani lepší brzdy nebo jiné řízení. Novinka se totiž bude vyznačovat pouze devatenáctipalcovými ráfky s větším odsazením pro lepší stabilitu danou širším rozchodem a upraveným podovzkem snižující světlou výšku o 10 mm.

I tak se má údajně jednat o nejlépe ovladatelný sériový vůz BMW M všech dob. To se nám ale příliš nezdá, buď nám o novém Competition Paketu zapomněli u BMW něco říci, nebo do něj něco zapomněli přidat, jiný podovzek a kola asi těžko celý vůz nějak dramaticky promění...

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků