Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Inkvizice proti naftovým vozům koncernu Volkswagen, které švindlovaly s plněním emisních norem, ještě zdaleka nekončí. Je tomu již skoro rok, co celý skandál pracovně nazývaný jako aféra Dieselgate propukl naplno. Všechno to začalo v USA, kde se několik bývalých manažerů VW přiznalo, že vědělo o obcházení emisních norem.

Právě v USA se situace pro VW nevyvíjí tak snadno jako v Evropě. Zatímco v EU už běží svolávací akce a vozy koncernu Volkswagen, jejichž motory podváděly s (ne)plněním emisní normy Euro 5, procházejí dodatečnými úpravami, v USA s odlišným právním systémem (a také odlišnými emisními normami) se pořád řeší, co vlastně s auty bude.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Volvo

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen navrhoval několik různých modifikací motorů 2.0 TDI a 3.0 TDI V6. To jsou vlastně jediné jednotky, kterých se problém týká. Zákazníci je kupovali v modelech značek Volkswagen, Audi a Porsche. Jenže americké úřady všechny navrhované úpravy motorů zamítly s tím, že nejsou dostatečné.

Volkswagen tak vlastně nemůže auta svolat k servisním prohlídkám, aby je opravil nebo upravil. A reálné možnosti, jak upravit řízení emisí NOx u aut bez systému SCR, docházejí. Německému koncernu tak možná skutečně nezbude nic jiného, než všechny neupravitelné vozy od zákazníků vykoupit. A co s nimi? Možná skončí ve šrotu.

Zajímavosti | Americká auta | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Chevrolet | Palivo

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Zřejmě vás napadá, že je to holý nesmysl, ale v historii by to nebylo poprvé, kdy se něco takového stalo. V roce 1994 byl Nissan nucený svolat k opravám desítky tisíc aut kvůli riziku požáru. Ovšem ani jedna z celkem čtyř svolávacích akcí nepřinesla uspokojivý výsledek a japonská automobilka byla nucena vozy vykoupit a fyzicky zlikvidovat.

Celkem se nucená destrukce dotkla asi 33 000 aut značky Nissan, přežilo jich jen pár. V případě Volkswagenu by se ale něco podobného týkalo 475 000 vozů. Není tedy divu, že se automobilka stále snaží najít řešení. Tím, že se Volkswagen dohodl na mimosoudním vyrovnání, ještě všechno zdaleka neskončilo.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků