Co udělá Volkswagen se svými diesely v USA? Možná půjdou do šrotu

Inkvizice proti naftovým vozům koncernu Volkswagen, které švindlovaly s plněním emisních norem, ještě zdaleka nekončí. Je tomu již skoro rok, co celý skandál pracovně nazývaný jako aféra Dieselgate propukl naplno. Všechno to začalo v USA, kde se několik bývalých manažerů VW přiznalo, že vědělo o obcházení emisních norem.

Právě v USA se situace pro VW nevyvíjí tak snadno jako v Evropě. Zatímco v EU už běží svolávací akce a vozy koncernu Volkswagen, jejichž motory podváděly s (ne)plněním emisní normy Euro 5, procházejí dodatečnými úpravami, v USA s odlišným právním systémem (a také odlišnými emisními normami) se pořád řeší, co vlastně s auty bude.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Volvo

To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen navrhoval několik různých modifikací motorů 2.0 TDI a 3.0 TDI V6. To jsou vlastně jediné jednotky, kterých se problém týká. Zákazníci je kupovali v modelech značek Volkswagen, Audi a Porsche. Jenže americké úřady všechny navrhované úpravy motorů zamítly s tím, že nejsou dostatečné.

Volkswagen tak vlastně nemůže auta svolat k servisním prohlídkám, aby je opravil nebo upravil. A reálné možnosti, jak upravit řízení emisí NOx u aut bez systému SCR, docházejí. Německému koncernu tak možná skutečně nezbude nic jiného, než všechny neupravitelné vozy od zákazníků vykoupit. A co s nimi? Možná skončí ve šrotu.

Zajímavosti | Americká auta | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Palivo | Chevrolet

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Zřejmě vás napadá, že je to holý nesmysl, ale v historii by to nebylo poprvé, kdy se něco takového stalo. V roce 1994 byl Nissan nucený svolat k opravám desítky tisíc aut kvůli riziku požáru. Ovšem ani jedna z celkem čtyř svolávacích akcí nepřinesla uspokojivý výsledek a japonská automobilka byla nucena vozy vykoupit a fyzicky zlikvidovat.

Celkem se nucená destrukce dotkla asi 33 000 aut značky Nissan, přežilo jich jen pár. V případě Volkswagenu by se ale něco podobného týkalo 475 000 vozů. Není tedy divu, že se automobilka stále snaží najít řešení. Tím, že se Volkswagen dohodl na mimosoudním vyrovnání, ještě všechno zdaleka neskončilo.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků