Co udělá Opel s konceptem GT? Přemýšlet prý chce ještě dva roky

Budoucnost konceptu sportovního automobilu Opelu je ve hvězdách. Podle německého výrobce by definitivní rozhodnutí mohlo padnout až za dva roky.

Opel stále neučinil definitivní rozhodnutí o případné sériové produkci vozu vycházejícího z konceptu GT. Společnost nyní analyzuje, zdali by pro ni měl takový produkt obchodní smysl. Studie byla představena v březnu letošního roku na autosalonu v Ženevě a od návštěvníků i novinářů se dočkala velkého obdivu.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Kupé | Ženeva 2016 | Opel

Opel GT vypadá opravdu dobře a je to zadokolka. Má ale jen tříválec

Uběhlo několik měsíců a o futuristické vidině Opelu nevíme nic nového. Německý výrobce nyní překvapil tvrzením, že konečné rozhodnutí může padnout klidně až za dva roky. Přesně tolik času prý zbývá do doby, než vyprchá přitažlivost konceptu. Jedním z hlavních problémů je nalezení vhodné platformy, jelikož pro GT vůz je nezbytný pohon zadních kol.

„Je to auto, které jsme si všichni zamilovali a veřejnosti se líbí, takže ho opravdu chceme postavit,“ uvedl předseda Opelu Karl-Thomas Neumann v rozhovoru pro Autocar. „Otázkou zůstává, jak k tomuto projektu přistoupit. Studujeme jednotlivé směry, kterými bychom se mohli vydat.“

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys | Kupé | Opel

Opel GT zamířil do šuplíku. Přednost mají jiné modely

Zprávy z počátku letošního roku uváděly, že by vůz mohl být postaven na přizpůsobené platformě SUV Mokka X s pohonem všech kol. Krátce po autosalonu v Ženevě Neumann připustil, že Opel nemá k dispozici žádnou vhodnou platformu s pohonem zadní nápravy. Vlastník Opelu - General Motors navíc jen těžko odsouhlasí investici do vývoje nové platformy.

Autocar dále informuje o možnosti spojení Opelu s jinou společností, která by novou platformu připravila. Britský časopis zmiňuje čínskou firmu SAIC (partner GM), která by připadala v úvahu. Oficiálně ale není nic potvrzeno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 152 734 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků